کد خبر: ۴۹۴۲۰۹
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۲

ادامه عملیات امداد و نجات در اشترانکوه

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی لرستان اسامی کوهنوردان مفقود و نجات یافته و همچنین کوهنورد فوت شده ارتفاعات اشترانکوه را اعلام کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
دکتر پیمان آسترکی در جمع خبرنگاران گفت: علیرضا عامری 23 ساله، کوهنورد فوت شده این حادثه است.

وی ادامه داد: ناصر اکبری، مرتضی غلامپور، اکرم حقانی، مهشید جوانمحمدی، علی قاسم‌زاده، مجید زاده تراب، خانم علی حسینی و امان‌الله جوکار کوهنوردهای مفقود شده هستند.

آسترکی افزود: محسن اشرفی، سید رضا وحیدی، امیر تقی‌زاده، محمود فرنوش‌فر، حسن موسوی و سروش قادری کوهنوردان نجات یافته هستند که در پناهگاه بوده و تاساعتی دیگر منتقل خواهند شد.
 یک تیم کوهنوردی از خراسان رضوی که به قصد صعود به اشترانکوه رفته بودند؛ در راه به علت بارش برف و کولاک شدید مسیر را گم کرده‌اند و حوادثی برای کوهنوردان به وجود آمده است.

درخواست سگ‌های زنده‌یاب برای یافتن کوهنوردان گمشده

فرماندار ازنا گفت: تلاش‌ها برای پیدا کردن هشت کوهنورد مفقود شده در اشترانکوه ادامه دارد.

به گزارش ایسنا ، محمدی‌نژاد با اشاره به تشکیل جلسه ستاد بحران شهرستان ازنا برای بررسی حادثه امروز اشترانکوه گفت: وظایف دستگاها مشخص شده و هم اکنون دو فروند بالگرد از الیگودرز و شهرکرد در محل حاضر است.

وی ادامه داد: همچنین یک گروه ۲۰ نفره پشتیبان به سرپرستی امداد و نجات شهرستان ازنا جهت یافتن کوهنوردان گمشده در محل حاضر شدند.

محمدی‌نژاد بیان کرد: از استان درخواست سگ‌های زنده‌یاب برای یافتن کوهنوردان گمشده در اشترانکوه را داده‌ایم و تلاش‌ها برای یافتن مفقودین همچنان ادامه دارد.

فرماندار ازنا تاکید کرد: تلاش‌ها برای پیدا کردن هشت کوهنورد مفقود شده در اشترانکوه ادامه دارد و همه تلاشمان را در یافتن این کوهنوردان انجام خواهیم داد.

 عملیات ادامه دارد

مدیرعامل جمعیت هلال احمر لرستان گفت: عملیات امدادونجات در ارتفاعات اشترانکوه ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار ایسنا ، صارم رضایی از انجام عملیات امدادونجات در شرایط سخت ارتفاعات اشترانکوه خبرداد و گفت: روز گذشته یک تیم 14 نفره کوهنوردی از مشهد به قصد صعود به ارتفاعات اشترانکوه وارد استان شده که در راه برگشت از مسیر قله کُله جنون به علت برف و کولاک شدید دچار حادثه شدند.

وی افزود: تیم‌های امداد و نجات در اولین ساعات وقوع حادثه در منطقه حاضر شده و عملیات جستجو را آغاز کردند.

رضایی ادامه داد: با پشتیبانی بالگرد امداد هوایی همچنان عملیات جستجوی مفقودین ادامه دارد.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر لرستان خاطرنشان کرد: بر اساس آخرین اطلاعات واصله سه نفر پیدا شده و متاسفانه یک نفر از اعضای این گروه کوهنوردی به علت سرمازدگی جان خود را از دست داده است.

وی با بیان اینکه نباید به اخبار بی پایه و اساس توجه و به شایعات دامن زد، تصریح کرد: تلاش برای یافتن مفقودین و دیگر اعضای این گروه کوهنوردی همچنان ادامه دارد که به محض کسب اطلاعات جدید از وضعیت مفقودین این حادثه، اطلاع رسانی لازم صورت خواهد گرفت.
منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین