کد خبر: ۵۰۱۷۹
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۳۸۵ - ۱۹:۵۴

اسرائیل: ایران وقت‌کشی می‌کند

آفتاب‌‌نیوز :
‌ به گزارش خبرگزاری فرانسه، لیونی که به آلمان سفر کرده است، روز دوشنبه پس از گفت‌وگو با فرانک والتر اشتاین مایر، همتای آلمانی خود مدعی شد که جامعه جهانی باید با جدیت تمام عمل کرده و غنی‌سازی اورانیوم در ایران را متوقف کند. زیرا این مسأله برای صلح جهانی حیاتی است. 

وی افزود: جامعه جهانی نمی‌تواند تهدیدی را که با پاسخ ایران به بسته مشوق‌های پیشنهادی غرب ایجاد شده است، بپذیرد و مدعی شد تهران با این اقدام تنها قصد وقت‌کشی برای دستیابی به تسلیحاتی اتمی را دارد. 

این گزارش یادآور می‌شود که اسرائیل حداقل 200 کلاهک اتمی در اختیار دارد اما هرگز این مسأله را تأیید نکرده است. 

وزیر خارجه اسرائیل در این سفر با آنجلا مرکل، صدراعظم آلمان نیز دیدار خواهد کرد و سپس روز سه‌شنبه عازم دانمارک می‌شود تا با وزیر خارجه و نخست وزیر این کشور دیدار کند. 

گفتنی است دولت اسرائیل روز شنبه نیز در واکنش به اظهارات محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهوری ایران مبنی بر اینکه ایران برای هیچ کشوری تهدید محسوب نمی‌شود، مدعی شده بود این اطمینان‌بخشی‌ها را باور نمی‌کند و فریب آنها را نمی‌خورد. 

ایران هفته گذشته پس از مدت‌ها مطالعه و بررسی پاسخ خود را به بسته پیشنهادی غرب در قبال تعلیق غنی‌سازی اورانیوم اعلام کرد ولی مقامات کشورهای 1+5 هنوز واکنش قطعی و نهایی خود را به آن اعلام نکرده‌اند. 

با وجود اینکه براساس قطعنامه شورای امنیت، ایران تا 31 آگوست برای توقف غنی‌سازی اورانیوم مهلت دارد، مقامات ایران نشانه‌ای مبنی بر موافقت با این مسأله نشان نداده و بر حق این کشور برای استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای تأکید دارند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین