کد خبر: ۵۱۵۷۲۵
تاریخ انتشار : ۰۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۲

گستره‌ی 23 هکتاری آتش‌سوزی‌ها در جنگل‌های شفت

فرماندار شفت با بیان اینکه گستره‌ی آتش سوزی‌ها در جنگل‌های شفت بالغ بر 23 هکتار بود، افزود:اگر این بحران در ساعات اولیه مدیریت نمی‌شد کنترل آتش‌ سوزی‌ها دشوارتر می‌شد.
آفتاب‌‌نیوز :
 محمدرضا محسنی در نخستین نشست ستاد مدیریت بحران شهرستان شفت با محوریت کم آبی، بررسی ابعاد آتش سوزی جنگل‌ها و پسماند  از حضور به موقع دستگاه‌های امدادی و خدماتی در مهار آتش سوزی جنگل‌های شفت قدردانی کرد و افزود: جنگل‌های 12 شهرستان استان گیلان در نخستین روزهای سال با آتش سوزی مواجه شدند.

محسنی با بیان اینکه گستره‌ی آتش سوزی‌ها در جنگل‌های شفت بالغ بر 23 هکتار بود،افزود:اگر این بحران در ساعات اولیه مدیریت نمی‌شد کنترل آتش‌ سوزی‌ها دشوارتر می‌شد.

نماینده عالی دولت در شفت با اشاره به اینکه نیروهای انتظامی و بسیجیان، شوراهای اسلامی، دهیاران و بخشداران در کنار دستگاه‌های امدادی و خدماتی در کنترل آتش سوزی جنگل‌های این شهرستان نقش آفرین بودند و تلاش‌های زیادی را انجام دادند،گفت:با هم افزایی توانستیم بحران آتش سوزی را زودتر از سایر شهرستان‌های استان مدیریت کنیم.

وی با بیان اینکه در جریان آتش سوزی جنگل‌ها بالغ بر 500 نفر از نیروهای مردمی در شفت که بیشتر آنان را جوانان تشکیل می‌دادند با اشتیاق آمدند تا از نابودی یک سرمایه ملی دفاع کنند افزود: آموزش و پیشگیری در دستور کار منابع طبیعی و آبخیزداری قرار گیرد و لازم است این نیروهای مردمی برای حوادث مشابه احتمالی ساماندهی شوند.

فرماندار شفت در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه 90 درصد از اراضی شالیزاری در این شهرستان شخم زمستانه شده‌اند یادآور شد: موضوع کم آبی در سال 97 جدی است و باید راهکارهای مختلفی برای مقابله با بحران احتمالی پیش بینی شود و این یکی از ملاک‌های ارزیابی مدیران ذیربط خواهد بود .

وی بر آماده سازی ایستگاه‌های پمپاژ آب توسط دستگاه‌های ذیربط و ثبت نام کشاورزان در سامانه سوخت تاکید کرد و افزود: باید از از همه ظرفیت‌ها در مقابله با بحران احتمالی کم آبی بهره‌گیری شود.

محسنی با اشاره اینکه اگر می‌خواهیم شهرستانی زیبا داشته باشیم باید به مدیریت پسماند توجه کنیم گفت: از ظرفیت‌های علاقه مندان و گروه‌های مردم نهاد در روز طبیعت استفاده شود.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین