کد خبر: ۵۱۹۵۱۵
تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۳

پیش‌بینی بارش برف در البرز/دما زیر صفر می‌رود

مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز از ورود سامانه بارشی به استان البرز از ظهر یکشنبه دوم اردیبهشت خبر داد و گفت: با ورود این سامانه تا روز دوشنبه بارش شدید باران، رگبار برف در ارتفاعات، بارش تگرگ، وزش باد شدید، رعد و برق و کاهش محسوس دمای نزدیک به صفر و زیر صفر درجه سانتیگراد دور از انتظار نیست.
آفتاب‌‌نیوز :
مهدی مهرور با اعلام این خبر افزود:‌ نقشه‌های پیش یابی از ورود یک سامانه بارشی، از ظهر روز یکشنبه دوم اردیبهشت تا آخر وقت روز دوشنبه سوم اردیبهشت است که پیامد آن آسمانی نیمه ابری تا ابری و مه آلود، همراه با رگبار شدید باران و در بعضی ساعات نیز در ارتفاعات رگبار برف ، بارش تگرگ، وزش باد شدید و لحظه‌ای، رعد و برق و کاهش لحظه‌ای و محسوس دمای نزدیک به صفر و زیر صفر درجه سانتیگراد خواهد بود.

وی از شهروندان خواست از سفر غیر ضروری به دلیل احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها، رودخانه‌های فصلی و دائمی و آب گرفتگی معابر شهری در مناطق یاد شده خودداری کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری افزود: همچنین مردم از سفر غیر ضروری به دلیل احتمال ریزش سنگ و رانش کوه به سبب بارش باران و برف در جاده‌های کوهستانی و دامنه‌های پرشیب نیز  خودداری کنند.

وی ادامه داد:  آمادگی کامل شورای هماهنگی شهرستان‌ها و کلیه دستگاه‌های اجرایی، خدماتی، امدادی و ایمنی  به منظور ایجاد هماهنگی‌های لازم و فراهم نمودن تمهیدات مورد نیاز در راستای مقابله با جاری شدن سیل، ریزش کوه، وزش باد، بیمه محصولات و کاهش خسارات ناشی از یخبندان و یا هرگونه حادثه احتمالی و همچنین پیش‌بینی اقلام امدادی و محل‌های اسکان اضطراری ضروری است.

مهروربه شهروندان نیز توصیه کرد تا  تجهیزات لازم اعم از ( زنجیر چرخ، لباس گرم، وسایل گرمایشی، مواد غذایی کافی و ...) به همراه داشته باشند و از توقف در حریم رودخانه‌ها خودداری کنند.

وی افزود:  پاکسازی جاده‌های بین شهری و معابر عمومی، مسیل‌ها، انهار و زیر پل‌ها، عدم اسکان و توقف در بستر و حریم رودخانه‌ها، عدم قرارگیری در نقاط مرتفع و تپه‌ها، زیر درختان، سیم برق هوایی، لوله‌ها و فنس‌های فلزی و پهنه‌های آبی و خودداری از برپایی چادرهای مسافرتی نیز ضروری است.

مهرور گفت: صدور پیش آگاهی از طرق گوناگون به ویژه رسانه‌های استانی به کشاورزان، دامداران، عشایر، کوهنوردان، مسافرین عبوری و ... جهت رعایت اصول ایمنی در کلیه موارد به ویژه خسارات ناشی از یخبندان و خوداری از چرای دام در مراتع و دامنه کوه‌ها فراموش نشود.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین