کد خبر: ۵۳۰۴۵۵
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۲

امام جمعه ایلام: خدا نکند مسئولی درد جامعه را نفهمد

امام‌جمعه ایلام گفت: خدا نکند مسئولی درد جامعه را نفهمد و چالش‌های فرهنگی، سیاسی و اقتصادی را درک نکند.
آفتاب‌‌نیوز :
حجت‌الاسلام‌والمسلمین «محمدنقی لطفی» در خطبه‌های این هفته نماز جمعه با اشاره به آغاز هفته قوه قضاییه اظهار کرد: این دستگاه عدالت‌گستر و کارآمد در همه عرصه‌ها تأثیرگذار است و با نگاه تعاملی که با سایر ارکان جامعه دارد به الگویی الهام‌بخش و فعال در تشکیلات خود تبدیل‌شده و با تلاش برای ایجاد عدالت حرکت می‌کند و آیینه‌ی اجرای عدالت اجتماعی و ملجأ تمام افراد جامعه است.

وی استقلال را از ویژگی‌های این قوه دانست و با بیان این‌که چون این دستگاه تحت‌تأثیر هیچ باند و گروهی نیست گاهاً مورد هجمه‌هایی قرار می‌گیرد، گفت: وظیفه اصلی دستگاه قضا مجازات اخلالگران اقتصادی است چون امروز بزرگ‌ترین مانع در حل مشکلات اقتصادی ورود کالای قاچاق است و آمار تکان‌دهنده‌ای از قاچاق کالا از مرزهای رسمی منتشر می‌شود که مایه تأسف است.

امام‌جمعه ایلام یکی دیگر از وظایف دستگاه قضا را برخورد با غارتگرانی که بیت‌المال را از بانک‌ها بالا می‌کشند دانست و تصریح کرد: دشمن نیز این ضعف را برای فشار به کشور ما برجسته کرده و این دو مشکل به موانعی در تحقق اقتصاد مقاومتی تبدیل شده‌اند.

لطفی با اشاره به تحصیل حدود 4000 فرزند مسئول کشور در آمریکا، گفت: علاوه‌بر گران بودن هزینه‌ها در این کشور، بسیاری از این افراد در معرض خطر شبکه‌های جاسوسی هستند که نمونه آن را در فتنه 88 دیده شد.

نماینده ولی‌فقیه در استان ایلام با اشاره به عدم ثبات در بازار ارز و دیگر مشکلات اقتصادی، ادامه داد: خدا نکند مسئولی درد جامعه را نفهمد و چالش‌های فرهنگی، سیاسی و اقتصادی را درک نکند و دردآشنا نباشد.

امام‌جمعه ایلام با تأکید بر دغدغه‌های مقام معظم رهبری درباره‌ی وضعیت اقتصادی در دیدار با نمایندگان مجلس تصریح کرد: خوشبختانه دستگاه قضا در مبارزه با دانه‌درشت‌ها و اخلالگران اقتصاد و امنیت کشور و مبارزه با فتنه‌گران با کسی تعارف ندارد.

نماینده ولی‌فقیه در استان ایلام با اشاره به سالروز تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی، اظهار کرد: این نهاد کارنامه درخشانی در تبلیغ معارف دین دارد و هر سال در ایامی مانند ماه مبارک رمضان فضای کشور و استان با حضور روحانیون اعزامی معنوی‌تر می‌شود.

لطفی در بخش دیگر خطبه‌ها با اشاره به سالروز شهادت شهید مصطفی چمران از وی به‌عنوان یک انسان والامقام، دانشمند عارف و سالک نام برد و تصریح کرد: چمران علی‌رغم مدارج علمی بالا تحت تأثیر غوغای روشنفکری قرار نگرفت و همراه امام موسی صدر جبهه مقاومت را بنیان گذاشت و پس از انقلاب در حالی‌که می‌توانست بالاترین مقام اجرایی کشور را به دست آورد در کسوت وزارت لباس رزم پوشید و فرماندهی جنگ‌های نامنظم را بر عهده گرفت.

وی در ادامه به پیشنهاد 200 نفر از سیاسیون عمدتاً اصلاح‌طلب در قالب یک نامه برای مذاکره مستقیم با آمریکا گفت: محتوای این نامه مصداق بارز وطن‌فروشی و به تاراج دادن مملکت است و مشخص شد این افراد از هوش سیاسی برخوردار نیستند و نشانه ذلت و زبونی آنان و یا مزدوری برای رژیم فاسد آمریکا است. آیا این افراد ندیدند که آمریکا در برجام چه کرد؟ کور هستند و بدعهدی‌ها و تهدیدها را نمی‌بینند؟ چرا باید ایران را با کره شمالی مقایسه کنند؟ مشخص است فرزندان این افراد در آمریکا هستند و می‌ترسند مبادا فرزندانشان در سیاست‌های ترامپ آسیب ببینند. این افراد از شعور سیاسی برخوردار نیستند و ادبیات سیاسی بین‌الملل را نمی‌دانند و امام و رهبری را نمی‌شناسند.

امام‌جمعه ایلام  با اشاره به مشکلات اقتصادی مردم از قبیل گران بودن کالاهای اساسی و بالا رفتن اجاره‌ها، تصریح کرد: هرچند بانک مرکزی یکسری آمار را ارائه می‌کند اما معیار جیب مردم است و در زمینهٔ ایجاد اشتغال مردم نیز واقعیت‌های جامعه را می‌بینند نه آماری که از پشت تریبون‌ها اعلام می‌شود.

وی گفت: مسئولان  بدون هراس، از تریبون نماز جمعه واقعیات را با مردم در میان بگذارند و مردم ما نیز آگاه هستند و مشکلات را درک خواهند کرد.

به گزارش ایسنا، امام‌جمعه ایلام از مردم خواست با توجه به آغاز فصل گرما در مصرف آب و برق و سایر انرژی‌ها صرفه‌جویی کنند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین