کد خبر: ۵۴۱۸۰
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۳۸۵ - ۱۸:۴۷
حاجی اعلام کرد:

برنامه اصلاح‌طلبان برای اداره تهران

آفتاب‌‌نیوز : حاجی در بخش دیگری از سخنانش با اعلام این که اسحاق جهانگیری و اشرف بروجردی از کاندیداتوری خود انصراف داده‌اند گفت: این دو فرد تا کنون با همراهی و توافق کامل به ما کمک کرده‌اند و تمایل خود را برای انصراف عملی کردند. 

وی با تأکید براین‌که تمام این 15 نفر کاندیدای همه تشکل‌ها هستند افزود: هیچ حزب و گروهی مدعی شخص ویژه‌ای نیست و ما توانسته‌ایم به جمع‌بندی مناسبی برسیم. 

سخنگوی ائتلاف اصلاح‌طلبان با بیان این که برای مدیریت شهر تهران برنامه مدونی تهیه کرده‌اند توضیح داد: ما به وسیله رایزنی با متخصصان و بهره‌گیری از اسناد موجود و تماس‌های نزدیک با شهروندان توانسته‌ایم به یک برنامه منسجمی برای رفع مشکلات مردم تهران برسیم که به وسیله برنامه‌های بلندمدت و کوتاه مدت به حل آن اقدام خواهیم کرد. 

وی برنامه اصلاح‌طلبان در انتخابات شوراها را در حدود 10 محور کلی دانست و این محورها را این گونه بیان داشت:
1- ایمنی و سلامت شهروندان
2- تأمین امنیت و آرامش شهروندان
3- ساماندهی اقتصادی شهر
4- ایجاد فضا و امکانات برای اوقات فراغت مردم به ویژه جوانان، زنان و سالمندان
5- محور ترافیک و ساماندهی شبکه حمل و نقل که سعی می‌شود در پایان دوره 4 ساله شورا سهم وسایل نقلیه از 25 درصد به 56 درصد افزایش پیدا کند.
6- سالم‌سازی و روان سازی مقررات اداری
7- ساماندهی سیما و کالبد شهری
8- توسعه مشارکت مردم در امور و بها دادن به سرمایه‌های مالی مردم و حمایت از بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران حتی جذب سرمایه‌گذاران خارجی
9- امور اجتماعی، فرهنگی و آموزشی مثل توسعه فرهنگسراها
10- توجه ویژه به مناطق حاشیه‌ای و ساکنین این مناطق که از اقشار محروم جامعه هستند. 

مرتضی حاجی در ادامه جلسه ضمن اشاره به ائتلاف با حزب اعتماد ملی گفت: اعتماد ملی از درخواست ما و منافع گروهی خود برای منافع مشترک گذشت و به نفع کار جمعی و گروهی از خواسته‌های تشکلی خود صرف‌نظر کرده است. 

سخنگوی ائتلاف اصلاح‌طلبان در ادامه تخصص تحصیلی کاندیداهای این طیف را مرتبط با وظایف شوراها ذکر کرد و در پاسخ به این سوال که «چه تضمینی وجود دارد اصلاح‌طلبان در صورت پیروزی در انتخابات دوباره هوس راهیابی به مجلس شورای اسلامی را پیدا نکنند؟» گفت: ما با کاندیداهایمان این بحث را کرده‌ایم که شورای شهر جایگاه خود را دارد و باید در شورا باقی بمانند و کار خویش را به پایان برسانند و بر فرض مثال اگر هم کسی بخواهد از شورا خارج شود و در انتخاباتی دیگر شرکت کند، مجموعه اصلاح‌طلبان از وی حمایت نخواهند کرد و او را در لیست جای نمی‌دهند. 

وی همچنین در پاسخ به سوالی پیرامون این که «اگر اعضای شورای تشکیل شده از یک طیف نباشد چه خواهد شد؟» افزود: ما قائل به همکاری با تمام اعضا هستیم چرا که مسائل و مشکلات شهر و روستا موضوعی است که برای همه مردم مورد اهمیت است و این مشکلات برای همه افراد جامعه وجود دارد که بر اساس این فصل مشترک می‌توانیم شاهد همکاری خوبی بین اعضا باشیم. 

حاجی در خصوص انتخاب شهردار اصلاح‌طلبان گفت: باید اجازه داد که 15 نفر حاضر در لیست در این خصوص تصمیم‌گیری کنند و اظهارات اخیر راجع به قالیباف یک نظر شخصی است. 

حاجی در پاسخ به سوال خبرنگار واحد مرکزی خبر که از تحقق شعارهای اصلاح‌طلبان پرسیده بود، خاطرنشان کرد: شورای شهر اصلاح‌طلبان متعهد به انجام این شعارها است و تا آن جا که با اختیارات شورا منطبق باشد کار خویش را انجام می‌دهد اما بعضی از برنامه‌ها با دولت و مجلس مرتبط است اما با آنان مشکلی نداریم چرا که مطالبات شورای شهر غیرسیاسی است. 

حاجی در خصوص میزان نقش کروبی، خاتمی و هاشمی رفسنجانی در نهایی شدن لیست اصلاح‌طلبان گفت:‌ کروبی به دلیل آن که دبیرکل حزب است نقش مستقیمی داشته اما خاتمی و هاشمی دخالتی در تنظیم فهرست و رسیدن به تفاهم نداشتند و خاتمی تنها رهنمودهای کلی برای ائتلاف می‌کرد. 

مرتضی حاجی پیرامون ردصلاحیت‌شدگان و کسانی که انتخابات را تحریم کرده‌اند خاطرنشان کرد: در مراکز برخی استان‌ها ما دارای مشکلات جدی هستیم و ردصلاحیت‌ها گسترده است مثلا در شیراز ستاد ائتلاف نتوانسته است یک لیست مناسب را هماهنگ کند. در مورد تحریمی‌ها نیز درصد قابل توجهی اعلام کرده‌اند که در انتخابات شرکت نمی‌کنند اما ما مردم را تشویق می‌کنیم که به پای صندوق رأی بیایند و به کسی که علاقه دارند رأی دهند چرا که بی‌تفاوتی، شایسته یک شهروند نیست. 

حاجی در پایان و در پاسخ به این سوال که برای حضور مردم به پای صندوق رأی چه برنامه‌ای دارید گفت: ما همه شهروندان این کشور هستیم و باید تلاش کنیم که تأثیرگذار باشیم چرا که حق انتخاب با مردم است باید احساس مسئولیت نسبت به کشور با مردم مطرح شود و تمامی احزاب باید مردم را برای شرکت در انتخابات راضی کنند.
حاجی ادامه داد: این ائتلاف به منظور سازندگی شهر تشکیل شده است اما ارتباطی با دوره خاصی ندارد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین