کد خبر: ۵۵۰۱۰
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۳۸۵ - ۱۸:۱۱
عبدالله روشن اعلام کرد:

درصد مشارکت مردم تهران در انتخابات

آفتاب‌‌نیوز : وی خاطر نشان كرد: اختلاف نظر جزئی که میان هیات‌ عالی نظارت استان و هیات مركزی نظارت وجو داشت برطرف و طی صورت‌جلسه‌ای مقرر شد كلیه‌ سایت‌هایی كه فعال شده‌اند (‌٥٤ سایت شمارشی) از روز یكشنبه كار شمارش را شروع كنند و الان در حال انجام است - نتایج اولیه سایت‌ها در حدود ‌١٠٠٠ صندوق تا پایان امشب اعلام شود. 

روشن افزود: در ارتباط با انتخابات میاندوره‌‌ای مجلس هم در شهر تهران؛ آن‌چه كه تا ساعت ‌٨ : ‌١٥ از مجموع ‌٢٢٩٠ صندوق اخذ رای قرائت شده از یك میلیون و دویست و هشتاد و نه هزار و سیصد و نود و سه رای شمرده شده؛  حسن غفوری فرد با كسب تعداد ‌٣٠٦٩٢٧ رای، اسد الله بادامچیان با كسب ‌٢٠٠٥٠٢ رای، خانم سهیلا جلودار زاده ‌١٨٤١٣٣ رای، و سیدعلی اكبر موسوی حسینی با ‌٨٧٣١٢ رای نفرات اول تا چهارم هستند و فكر می‌كنم تا پایان روز جاری بتوانیم آمار میاندوره‌‌ای مجلس شورای اسلامی را مشخص كنیم.

روشن در ادامه سخنان خود با خبرنگاران درباره‌ برخی نقدها در مورد شمارش آرا و حتی حضور برخی برای دریافت پاسخ از مسوولان گفت: داوطلبین عضویت در شورا‌ها می‌توانند پیش هر كسی بروند، احوال بپرسند، خسته نباشید بگویند، از اعتراض آقایان و خانم‌ها خبر ندارم. می‌دانم كه دیشب تعدادی از داوطلبین عضویت در شورای شهر تهران به فرمانداری مراجعه كرده‌اند سخنگوی آن‌ها یكی از خانم‌های داوطلب بود و اعلام كرده است كه ما جهت عرض خسته نباشید به فرماندار محترم در فرمانداری حضور پیدا كردیم. عرض خسته نباشید با اعتراض متفاوت است ولی ضمنا انتظارمان این است كه شمارش به گونه‌ای بشود كه از آرای مردم صیانت شود. ما هیچ چیزی را بر خود بالاتر از این وظیفه نمی‌دانیم كه از آرای مردم صیانت كنیم و شاید تاخیری كه برخی از دوستان احساس می‌كنند به خاطر آن است كه شرایطی ایجاد كنیم كه در این شرایط بتوانیم به بهترین نحو از آرای مردم صیانت كنیم.

وی تاكید كرد: هم دقت نظر هیات‌های اجرایی در این مساله قابل تحسین است و هم دقت دوستان هیات‌های اجرایی كه از همه‌آن‌ها سپاسگذاری می‌كنم ولی می‌دانم همه دوستانی كه در انتخابات شركت كرده‌اند در التهاب این هستند كه جایگاهشان كجاست و نسبت به میزان رای خود دلشوره دارند، ناراحتی آن‌ها را درك می‌كنم و ضمن این‌كه دوستان عزیز را به خویشتنداری دعوت می‌كنم، امیدوارم در كمترین زمان ممكن نتایج انتخابات را در اختیارشان بگذاریم. ولی من آن اطمینانی كه خدمت دوستان عرض می‌كنم این است كه ما پاسدار رای مردم هستیم و اعتقاد داریم اگر این پاسداری و صیانت صورت نگیرد نظرات مردم نمی‌تواند در بهبود شرایط زندگی‌شان موثر شود.

رییس ستاد انتخابات استان تهران هم‌چنین تعداد تعرفه‌های مصرفی در استان را در انتخابات ‌٢٤ آذرماه،‌ اعلام كرد.

به گزارش ایسنا به گفته‌ عبدالله روشن در انتخابات چهارمین دوره مجلس خبرگان رهبری در تهران ‌٣ میلیون و ‌٦٢٦ هزار و ‌٧٠٩ تعرفه، در انتخابات شوراها ‌2 میلیون و ‌٢٦٨ هزار و ‌٩٩٦ تعرفه، و در انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس شورای اسلامی ‌٢ میلیون و ‌٩٦ هزار تعرفه مصرف شده است.

وی همچنین گفت: بر اساس نتایجی كه تاكنون اعلام شده، درصد مشاركت در شهر تهران در انتخابات خبرگان ‌٥ / ‌٣٧ درصد، در انتخابات شوراها ‌١ / ‌٣٢ درصد و در انتخابات مجلس ‌٥/٣٧ درصد بوده است.

وی بیشترین میزان مشاركت در استان تهران را در شهرستان نظرآباد با ‌٥/٩٣ درصد، در انتخابات شوراها اعلام كرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین