کد خبر: ۵۶۳۳۱۰
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۶

بانک‌ها مقصر اصلی رکود کارخانه‌ها نیستند / معوقات بانک‌ملی در آذربایجان‌غربی به ۲۰۴۰میلیارد ریال رسیده است

مدیر امور شعب بانک ملی استان آذربایجان‌غربی از افزایش ۷درصدی معوقات بانک در این استان و رسیدن به ۲۰۴۰میلیارد ریال بدلیل مشکلات اقتصادی نسبت به سال گذشته خبرداد.
آفتاب‌‌نیوز :
حبیب‌الله غالب مدیر امور شعب بانک ملی استان در نشست خبری گفت: این بانک در آذربایجان‌غربی  ۸۹ شعبه، ۷ باجه در راستای سیاستهای کلی بانک مرکزی و اجرای سیاستهای اقتصاد مقاومتی و همگام با برنامه های اقتصادی دولت فعالیت می‌کند ضمن اینکه این بانک در ۵ پایانه مرزی فعال بوده که بجز پایانه پلدشت، در پایانه‌های بازرگان، رازی، تمرچین و سرو بصورت ۲۴ ساعته خدمات خود را ارائه می‌دهد.

وی ادامه داد: بانک ملی همچنین ۸۴۹ پرسنل رسمی و ۱۶۵ نفر نیروی شرکتی در استان آذربایجان‌غربی دارد.

وی اظهار کرد: بانک ملی در سال گذشته ۱۰هزار و ۸۰۸ وام ازدواج به زوجین استان آذربایجان‌غربی پرداخت کرده که این تعداد ۲۰ درصد کل وام‌های ازدواج پرداختی بانک‌های استان را شامل می‌شود و امسال نیز تا پایان آبان‌ماه این مقدار به ۸هزارو ۵۴۶ مورد رسیده که ۲۶درصد کل وام‌های بانک‌های ۱۲گانه کمیسیون بانکی استان بوده است.

مدیر امور شعب بانک ملی استان آذربایجان‌غربی خاطر نشان کرد: این بانک در سال ۹۷ و تا پایان آبان‌ماه سال جاری مجموعا ۳۹هزار و ۵۳۲فقره تسهیلات به ارزش ۷هزار و ۶۹۴میلیارد ریال پرداخت کرده است درحالیکه در سال گذشته تسهیلات پرداختی مجموعا ۵۲هزار و ۷۷۴فقره به ارزش ۸هزار و ۴میلیارد ریال بوده است.

حبیب‌الله غالب مدیر امور شعب بانک ملی آذربایجان‌غربی

غالب گفت: بانک ملی در راستای فعال کردن واحدهای تولیدی راکد، در سال ۹۶ یک‌صد و شصت فقره و تا پایان آبان‌ماه سال‌جاری ۱۰ فقره تسهیلات برای واحدهای ثبت‌نام کرده در سایت بهین‌یاب تسهیلات پرداخت کرده ضمن اینکه ۴۹ فقره تسهیلات اشتغال فراگیر به ارزش ۱۲۴میلیارد ریال برای ثبت‌نام کنندگان در سامانه کارا توسط بانک ملی پرداخت شده است.

وی همچنین از حضور بانک‌ملی در راستای مشارکت‌های اجتماعی خبرداد و گفت: این بانک یک باب مدرسه در روستای آداغان ماکو، یک باب مدرسه در روستای قوریشکاک ماکو، یک باب سالن ورزشی در روستای بهلول‌آباد پلدشت، کمک بلاعوض به موسسه خیریه صبای بوکان و خرید تجهیزات پزشکی بیمارستان شهید قلی‌پور بوکان احداث و کمک کرده است.

غالب با بیان اینکه بهره گیری از بانکداری الکترونیک میزان مراجعات حضوری را کاهش داده است افزود: سامانه بام، پیام رسان بله با قابلیتهای خود خدمات متفاوت بانکی را به صورت الکترونیکی ارائه می دهد و در این راستا، از ابتدای آذرماه، پرداخت عوارض خروج از کشور بصورت غیرحضوری و با استفاده از اپلیکیشن "بله" و سایر برنامه‌ها، خواهد بود.

غالب همچنین با اشاره به افزایش مطالبات معوقات بانکی و آمار چک‌های برگشتی در سال ۹۷ اشاره و گفت: میزان مطالبات معوقه بانک ملی استان از ۱۸۹۰میلیارد ریال در پایان سال ۹۶ به ۲۰۴۰ میلیارد ریال رسیده که دلیل اصلی آن مشکلات اقتصادی رخ‌داده کشور بوده است.

وی خاطر نشان کرد: در همین راستا و با وجود مشکلات اقتصادی در کشور و وضعیت بد واحدهای تولیدی، بانک ملی در استان آذربایجان‌غربی عملیات اجرایی مطالبات واحدهای تولیدی و تملیک واحدها را متوقف کرده و در راستای حمایت از این واحدها، تسهیلات نیز ارائه می‌دهد تا تولید در استان دوباره رونق بگیرد.

مدیر امور شعب بانک ملی استان آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه، بانک‌ها عامل اصلی مشکل کنونی واحدهای تولیدی نیستند، خاطر نشان کرد: متاسفانه هجمه علیه بانک‌ها افزایش یافته و درحالیکه ده‌ها سازمان و ارگان در رکود و وضعیت کنونی واحدهای تولیدی دخیل هستند، بانک‌ها مقصر جلوه داده شده‌اند درحالیکه، تلاش بانک‌ها برای رونق تولید بوده‌اند.

غالب در پایان اظهار کرد: بنا به ابلاغ بانک مرکزی، بانک‌ها دیگر قادر به افتتاح شعب جدید بانکی نیستند و اگر منطقه‌ای نیاز به یک شعبه جدید بانکی داشته باشند باید مجوز بانک‌مرکزی را اخذ کنند ضمن اینکه مسدود کردن بخشی از تسهیلات درخواستی مشتریان که توسط برخی بانک‌ها هنگام پرداخت تسهیلات انجام می‌شود غیرقانونی بوده و بنا به بخشنامه بانک‌مرکزی تخلف است.

خبرانلاین 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین