کد خبر: ۵۶۳۴۴۱
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۴

ضرورت تهیه نقشه کاداستر برای ۱۱۰ میلیون هکتار از اراضی ملی

مدیر کل دفتر ممیزی و حدنگاری اراضی سازمان جنگل‌ها با اشاره به اینکه تهیه نقشه کاداستر برای عرصه‌های طبیعی روش جدی برای مبارزه با زمین‌خواری است، گفت: برای ۱۱۰ میلیون هکتار از اراضی ملی باید تا پایان برنامه ششم توسعه نقشه کاداستر تهیه شود.
آفتاب‌‌نیوز :
اکرم توفیقی در گفت و گو با ایسنا با اشاره به نقشه کاداستر (حد نگاری) عرصه‌های منابع طبیعی کشوراظهارکرد: تهیه و اجرای این نقشه یکی از اصل‌های حفاظت از اراضی و تثبیت مالکیت است بنابراین سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری در حال تهیه نقشه کاداستر برای کل کشور است و در حال حاضر کاداستر اراضی ملی تهیه و اسناد این اراضی نیز دریافت شده است.

وی با تاکید بر این که نقشه کاداستر می‌تواند موقعیت اراضی دولت، اشخاص و املاک را مشخص کند، تصریح کرد: کاداستر نقشه‌هایی بر اساس موقعیت جغرافیایی، جهانی و دقیق است و از بروز اختلافات تا حد زیادی جلوگیری می‌کند همچنین امکان سودجویی و سوء استفاده از اسنادی که ابهام دارند را به حداقل می‌رساند.

مدیر کل دفتر ممیزی و حدنگاری اراضی سازمان جنگل‌ها با بیان اینکه تاکنون برای حدود ۳۲ میلیون هکتار از اراضی ملی نقشه کاداستر تهیه و در سامانه ثبت اراضی ملی تثبیت شده است، گفت: برای ۱۱۰ میلیون هکتار از اراضی ملی نیز باید تا پایان برنامه ششم توسعه نقشه کاداستر تهیه شود.

توفیقی ادامه داد: سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری وظیفه دارد که نقشه حدنگاری را تهیه کند و آن را در اختیار سازمان ثبت اسناد و املاک قرار دهد. سازمان اسناد و املاک نیز پس از آن باید سند را به نام منابع طبیعی صادر و در سامانه تثبیت کند.

وی در پایان با اشاره به اینکه اولین اقدام برای مقابله با زمین خواری این است که فرد نتواند برای عرصه‌ای سند مالکیت بگیرد، تصریح کرد: وقتی نقشه کاداستر تهیه شود این اتفاق می‌افتد و چنانچه فردی درخواست سند بدهد، سیستم از صدور سند خودداری می‌کند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین