کد خبر: ۵۶۵۷۳۶
تاریخ انتشار : ۰۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۷
شهرهای یمن تحت محاصره نیروهای سعودی هستند

صحنه‎هایی از فاجعه گرسنگی در یمن

بحران گرسنگی در یمن نتیجه سیاست‌های عربستان سعودی در یمن و حملات نظامی علیه آن کشور است که از سوی آمریکا مورد حمایت قرار گرفته است.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس بین الملل- روزنامه "واشنگتن پست" با انتشار گزارشی درباره قحطی ایجاد شده در یمن بر اثر سیاست عربستان می‌نویسد: "عبدالله صالح" سه ساله قادر به راه رفتن یا صحبت کردن نیست. بدن او از شدت گرسنگی نحیف و لاغر شده است. چهره‌اش اسکلتی است و دست و پاهایش شبیه به شاخه‌های نازک شده‌اند. وزن او 10 پوند است. 

به گزارش آفتاب‎نیوز؛ شهرهای یمن تحت محاصره نیروهای سعودی هستند و از وبا رنج می‌برند. نیروهای تحت رهبری عربستان از نیروهای نظامی محلی حمایت می‌کنند تا علیه انصارالله بجنگند. در یمن مواد غذایی وجود دارد اما قیمت‌ها چنان بالاست که پدر و مادرها نمی‌توانند برای بچه‌های‌شان شیر، میوه و سبزیجات بخرند. پدر آن کودک، "صالح ابو احمد" می‌گوید برخی اوقات آنان تا دو روز بدون غذا می‌مانند. پس از تقریبا چهار سال از جنگ، بیش از 20 میلیون یمنی، دو سوم جمعیت آن کشور غذای کافی ندارند. این به دلیل گران بودن و محدودیت‌های واردات و هزینه‌های حمل و نقل و سوخت و وضعیت وخیم ارزی در آن کشور است. سازمان ملل می‌گوید بیش از 60 درصد از نواحی یمن در شرایط اضطراری قرار دارند. 

سخنگوی ارشد برنامه جهانی غذا می‌گوید: "امروز بسیاری از مردم یمن می‌گویند دو جنگ وجود دارد. جنگ اول آن چیزی است که از آسمان با حملات هوایی می‌آید و جنگ دوم جنگ تورمی و افزایش قیمت‌ها است که بر زندگی آنان تاثیر مستقیم می‌گذارد. بسیاری از خانواده قادر به پرداخت هزینه‌های مراقبت پزشکی و درمانی نیستند و حتی پول رساندن بیماران به کلینیک‌ها را نیز ندارند. طبق گزارش برنامه جهانی غذا از زمان آغاز جنگ در یمن میانگین قیمت مواد غذایی در آن کشور به میزان 137 درصد افزایش یافته است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین