کد خبر: ۵۶۵۹۳۱
تاریخ انتشار : ۱۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۴

عکس‌هایی تازه از وزیر اسرائیلی متهم به جاسوسی برای ایران

وکلای "گونن سگو" در حال رایزنی با دادستانی برای کسب تخفیف محکومیت زندان او هستند.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس بین الملل- تلویزیون اسرائیل به نفل از منابع مطلع گزارش داده که وکیل "گونن سگو"، وزیر سابق انرژی اسرائیل که به اتهام جاسوسی برای ایران بازداشت شده در حال رایزنی با دادستانی برای کسب تخفیف در مجازات است. 

به گزارش آفتاب‎نیوز؛ اتهام او ارائه اطلاعات به دشمن عنوان شده است. روزنامه "تایمز اسرائیل" می‌نویسد او متهم شده که در شش سال گذشته بارها با مقام‌های اطلاعاتی ایران دیدار کرده و به آنان اطلاعات ارائه داده است. سگو اما انکار کرده که علیه منافع اسرائیل اقدامی را انجام داده است. 

عکس‌هایی تازه از وزیر اسرائیلی متهم به جاسوسی برای ایران

سگو در ماه مه بازداشت شد و از گینه استوایی به اسرائیل مسترد شد. او از زمان آزاد شدن از زندان به اتهام نقش داشتن در قاچاق مواد مخدر در سال 2007 میلادی در نیجریه زندگی می‌کرد. در ماه جولای، دادستانی متن کاملی از اتهام علیه او را منتشر کرد؛ اگرچه بسیاری از اتهامات مطرح شده علیه سگو بعدا اصلاح شدند. 

او متهم است که در ارتباط با ایرانیان بوده و به آنان فرصت دیدار با افراد نزدیک به دولت نیجریه را داده است. مقام‌های اطلاعاتی "شین بت" یکی از اصلی‌ترین سرویس‌های امنیتی اسرائیل مدعی شده که او در شش سال گذشته بارها با مقام‌های امنیتی ایران دیدار داشته از جمله دوباره با پاسپورت غیر اسرائیلی به ایران سفر کرده بود. او متهم است که اطلاعاتی درباره محل سرویس‌های امنیتی اسرائیل را در اختیار ایران قرار داده و به امنیت اسرائیل آسیب رسانده است. وکیل سگو اما ضمن رد این اتهامات مدعی است که موکل‌اش قصد داشته به عنوان یک عامل دوجانبه که علیه ایران اقدام کرده به عنوان یک قهرمان به اسرائیل بازگردد.

عکس‌هایی تازه از وزیر اسرائیلی متهم به جاسوسی برای ایران

عکس‌هایی تازه از وزیر اسرائیلی متهم به جاسوسی برای ایران
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین