کد خبر: ۵۶۶۴۵۳
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۶

حمله افخمی به فیلم اصغر فرهادی

بهروز افخمی، عصر چهارشنبه ۱۲ دی در حاشیه نهمین جشنواره سینمایی فیلم عمار که در سینما فلسطین در حال برگزاری است، به سخنرانی پرداخت.
آفتاب‌‌نیوز :
این کارگردان سینما با بیان اینکه پس از چند سال ابتدایی انقلاب، در دهه‌های بعد، مسایل فیلمسازان تغییر کرد، گفت: «بعدها فیلم‌هایی ساخته شد درباره آدم‌هایی که معلوم نیست کجا زندگی می‌کنند و از کدام طبقه هستند. گاهی این مدل از فیلم به صورت دستورالعمل و پروتکل از طرف جشنواره خارجی گفته می‌شد و به طور مثال فیلمساز را به حاشیه جشنواره کن می‌بردند و به او می‌گفتند در چه صورت فیلمش می‌تواند جازه بگیرد.»

او با تاکید بر اینکه در سال‌های اخیر جشنواره‌های خارجی کمتر تاثیرگذار بوده‌اند و فیلمسازان ما راه خود را پیدا کرده‌اند، تاکید کرد: «به‌تازگی جشنواره‌های خارجی دست از سر سینمای ایران برداشته‌اند و برای همین است که مردم هم بیشتر سینما می‌روند.»

افخمی برخورد جشنواره‌های داخلی با فیلم‌ها را نیز اینگونه توصیف کرد: «فیلمی مثل «لاتاری» با تهدید برای تولید مواجه شد و حتی به تهیه‌کننده و کارگردان گفتند در جشنواره فجر توجهی به شما نمی‌شود و همینطور هم شد. اگر می‌توانستند جلوی ساخت فیلمی مثل «به وقت شام» را می‌گرفتند. از سوی دیگر فیلمی مثل «مغزهای کوچک زنگ‌زده» با یک پایان تحمیلی ابتر شده است و با این حال باز هم روند قصه و پرداخت آن جذاب است.»

او با اشاره به اینکه اعتبار برخی جشنواره‌های خارجی در حال کاهش است، عنوان کرد: «مشخص بود که اسکار دوم که به فیلم «فروشنده» تعلق گرفت از لج ترامپ بود. با این حال اگر در خلوت فکر کنید این سوال طرح می‌شود که واقعا این فیلم در حد اسکار بود یا خیر؟»

منبع: مهر
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین