کد خبر: ۵۶۹۵۴۶
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۳۹۷ - ۰۱:۴۹

مهم‌ترین مهمانان اجلاس داووس چه کسانی هستند؟

هفته آینده اجلاس سالانه مجمع اقتصادی داووس که یکی از بزرگ‌ترین رویدادهای اقتصادی جهان است در سوییس برگزار خواهد شد.
آفتاب‌‌نیوز :
هزاران نفر از تجار، سیاستمداران و کارآفرینان مطرح جهان هفته آینده خود را به سوییس خواهند رساند تا در خصوص آخرین تحولات اقتصادی جهان با یکدیگر به بحث و تبادل نظر بپردازند. مجمع جهانی اقتصاد شعار امسال را (جهانی سازی ۴: شکل دهی معماری جدید در عصر انقلاب صنعتی چهارم) نام گذاری کرده است.  

به گزارش سی ان بی سی، هر چند که به دلیل تدام روند تعطیلی دولت موقت در آمریکا، سفر دونالد ترامپ به داووس لغو شد، اما مهمانان مهم دیگری در این نشست حضور خواهند یافت که عبارت اند از:

بیل گیتس: بنیان گذار شرکت مایکروسافت و میلیاردر مشهور آمریکایی که انتظار می رود یکی از سخنرانان اصلی همایش ابتکارات مالی برای بهداشت جهانی باشد.

کریستین لاگارد: رئیس صندوق بین المللی پول و وزیر دارایی اسبق فرانسه احتمالا یکی از پر کارترین مهمانان این اجلاس خواهد بود که قرار است در بسیاری از همایش‌ها حضور داشته باشد. وی نخستین زنی است که در طول تاریخ موفق شده به ریاست صندوق بین المللی پول برسد.

جاکیندا اردرن: نخست وزیر نیوزلند سخنران اصلی در همایش محافظت از زمین خواهد بود. وی از سال ۲۰۱۷ و به عنوان جوان‌ترین نخست وزیر تاریخ نیوزلند هدایت دولت این کشور را بر عهده گرفته است.

استیون منوچین: وزیر خزانه داری آمریکا که به جای دونالد ترامپ در این اجلاس شرکت خواهد کرد با هیاتی بسیار کوچک‌تر از سال‌های قبل راهی سوییس خواهد شد. دولت آمریکا با توجه به تعطیلی دولت بر سر تصویب نشدن بودجه مد نظر ساخت دیوار مرزی با مکزیک در شرایط آشفته ای به سر می برد.

پرنس ویلیام: دوک کمبریج و یکی از اصلی ترین چهره‌های خاندان سلطنتی انگلیس که احتمالا در همایش سلامت روان سخنرانی خواهد کرد.

برنرز لی: یکی از نوابغ علم کامپیوتر جهان و مخترع صفحه گسترده وب (www) که در خصوص امنیت فضای مجازی در این اجلاس سخنرانی خواهد کرد.

کریستینا فریلند: وزیر امور خارجه کانادا قرار است در نشست چشم انداز ژیوپلتیکی جهان حضور یابد. احتمالا مایک پمپیو، وزیر خارجه آمریکا نیز در این همایش حضور خواهد یافت.

دارا خسروشاهی: مدیرعامل تاکسی اینترنتی اوبر که قرار است سخنرانی تحت عنوان: چگونه سرمایه داری می تواند در جهت ارتقای رفاه شخصی تغییر داده شود ایراد کند.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین