کد خبر: ۵۷۴۳۷۷
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۶

درخواست مادورو برای حمایت اوپک از ونزوئلا مقابل آمریکا

این نامه یک روز پس از آن ارسال شد که آمریکا تحریم‌هایی را علیه شرکت نفت دولتی ونزوئلا موسوم به PDVSA اعمال کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
رئیس جمهور ونزوئلا به دنبال دریافت حمایت اوپک در برابر تحریم‌های آمریکا علیه صنعت نفت کشورش است و در نامه‌ای که به این سازمان ارسال کرده به قیمت نفت و خطرات بالقوه اش برای دیگر اعضای این سازمان اشاره دارد.

یکی از منابع آگاه به این مساله اعلام کرد: سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) که ونزوئلا یکی از اعضای بنیانگذار آن است از صدور هر گونه بیانیه رسمی در این خصوص امتناع کرده؛ چرا که این سازمان تاکید دارد دغدغه‌اش سیاست نفتی است نه مسائل سیاسی.

بیش از ۴۰ کشور از جمله آمریکا، قدرت‌های اروپایی و اکثر کشورهای آمریکای لاتین خوآن گوآیدو، "رئیس جمهور خودخوانده" ونزوئلا را به عنوان "رهبر " این کشور به دنبال انتخابات سال گذشته به رسمیت شناختند.

این درخواست مادورو در نامه‌ای که در تاریخ ۲۹ ژانویه سال جاری میلادی برای محمد بارکیندو، دبیرکل اوپک ارسال شده مطرح شده و خبرگزاری رویترز نیز آن را ملاحظه کرده است.

این نامه یک روز پس از آن ارسال شد که آمریکا تحریم‌هایی را علیه شرکت نفت دولتی ونزوئلا موسوم به PDVSA اعمال کرد.

مادورو در این نامه نوشت: کشور ما امیدوار است تا همبستگی و حمایت کامل کشورهای عضو اوپک و کنفرانس وزرای این سازمان را در مبارزه‌ای که ما در حال حاضر با مداخله خود سرانه آمریکا در امور داخلی ونزوئلا داریم، دریافت کند.

در ادامه این نامه آمده است: من به دنبال حمایت و همکاری قاطعانه شما برای محکوم کردن مشترک این مصادره بی‌شرمانه اموال مهم یکی از اعضای اوپک هستم.

مادورو در ادامه این نامه نوشت: اوپک باید کمک کند تا راه حل‌های بالقوه‌ای را بر مبنای تأثیر این اقدام بر بازار جهانی انرژی و خطری که این اقدام برای دیگر کشورهای عضو این سازمان دارد مشخص کنیم.

این تحریم‌ها در ونزوئلا باعث افزایش قیمت جهانی نفت شده که روز دوشنبه حدود هر بشکه به ارزش ۶۲ دلار تجارت شد. این اقدام تبادل بیش از ۲۰ تانکر حامل نفت ونزوئلا را که در سواحل خلیج آمریکا پهلو گرفته بودند مختل کرد.

این در حالی است که رویکرد اوپک عدم مداخله در اختلافات سیاسی است که پای یکی از اعضای این سازمان نیز در آن دخیل باشد.

ونزوئلا زمانی یکی از سه تولید کننده نفت ارشد اوپک بود اما به دنبال فروپاشی اقتصاد این کشور میزان تولید نفت ونزوئلا به شدت کاهش یافته است.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین