کد خبر: ۵۷۴۹۸۳
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۱

رشد غیرمنتظره تقاضای حقوق بیکاری در آمریکا

درخواست حقوق بیکاری در آمریکا طی هفته گذشته به طور غیر منتظره افزایش یافته و در مقایسه با روند اخیر بالاست که می‌تواند نشانه‌ای از اثرات احتمالی باقی مانده از تعطیلی بخشی از دولت آمریکا باشد.
آفتاب‌‌نیوز :
درخواست حقوق بیکاری در آمریکا طی هفته گذشته به طور غیر منتظره افزایش یافت، این ارقام در مقایسه با روند اخیر بالاست که می‌تواند نشانه‌ای از اثرات احتمالی باقی مانده از تعطیلی بخشی از دولت آمریکا باشد.

ارقام وزارت کار آمریکا در روز پنج شنبه نشان داد، اعلام بیکاری در هفته منتهی به ۹ فوریه به ۲۳۹ هزار نفر افزایش یافته که بیشتر از برآورد اقتصاددان‌هاست. متوسط ۴ هفته گذشته که از بی ثباتی کمتری برخوردار است، نیز افزایش ۲۳۱ هزار و ۷۵۰ نفری را نشان که بالاترین رقم در یک سال گذشته به شمار می‌رود.


این افزایش می‌تواند نشان دهنده این باشد که تعطیلی ۵ هفته ایی دولت آمریکا که طولانی ترین تعطیلی دولت این کشور بوده، احتمالا هنوز در حال تاثیرگزاری بر اقتصاد این کشور است. این نتایج همچنین می تواند به عنوان یک سیگنال ضعیف در بازار قوی فرصت های شغلی دیده شود زیرا نرخ بیکاری اخیرا به سطح پایینی رسیده است.

با توجه به گزارش وزارت بازرگانی در روز پنج شنبه که نشان داد خرده فروشی در ماه دسامبر به کمترین رقم در ۹ سال گذشته رسیده است، ارقام اعلام بیکاری احتمالا نشان دهنده این است که اقتصاد آمریکا بیش از برآورد تحلیلگران و سرمایه‌گذاران در حال کند شدن است.


فارس 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین