کد خبر: ۵۷۵۰۴۷
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۱:۰۵

روایت موسوی جزایری از سفرش به انگلیس| احتمال استعفا امام جمعه اهواز

امام جمعه اهواز گفت: تا جایی که بتوانم در خدمت مردم و رهبری خواهم بود، ولی اگر هم نتوانم در کسوت امام جمعه و نماینده ولی فقیه باشم خدمتگزار شما مردم هستم. این خدمت عبادت محسوب می‌شود و درب خانه روحانیت همیشه به روی شما مردم باز است. خدمت به شما مردم عبادت و تقویت رهبری و تقویت اسلام است. من با خدا عهد کردم تا نفس دارم در خدمت مردم و ولی فقیه و رهبری باشم.
آفتاب‌‌نیوز :
آیت‌الله سید محمدعلی موسوی جزایری در خطبه نماز جمعه ۲۶ بهمن ماه با توصیه به رعایت تقوای الهی اظهار کرد: تقوی الهی نجات‌دهنده از همه خطرات و مشکلات است که همه شما را به آن توصیه می‌کنم. 

 وی با اشاره به راهپیمایی ۲۲ بهمن ماه امسال، گفت: به علت حضور در خارج از کشور در راهپیمایی امسال حضور نداشتم اما آنجا نیز غوغایی بود و جلسات متعدد با مردم مختلف داشتیم. از حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن و این مراسم دشمن‌شکن و غرورآفرین محروم شدم. این راهپیمایی چشم دشمن را کور، دشمن را مایوس و مردم را شاد کرد. آفرین به شما مردم که در مقاطع حساس دین خود را به کشور و اسلام ادا می‌کنید و قطعا پیروز هستید.

امام جمعه اهواز ادامه داد: در خارج از کشور دشمن ناراحت و منفعل بود اما شیعیان امیرالمومنین(ع) از کشورهای مختلف حامیان انقلاب اسلامی بودند و از این حماسه روحیه گرفتند که خدا را شکر می‌کنیم.

 آیت‌الله موسوی جزایری بیان کرد: حضور مردم در صحنه یکی از مصادیق شکر نعمت بود و مقام معظم رهبری در پیامی از مردم تشکر و رهنمودهایی ارائه کردند. 

وی با اشاره به رهنمودهای مقام معظم رهبری تصریح کرد: در پیام ایشان آمده است ایران با دارا بودن یک صدم جمعیت دنیا هفت درصد ذخایر جهانی را دارد. همچنین با وجود موقعیت کریدور شرق به غرب و شمال به جنوب ایران، بازار بزرگ منطقه‌ای، سواحل دریا و میلیون‌ها هکتار زمین حاصل‌خیز کشاورزی از لحاظ ظرفیت‌های بالقوه در منطقه اول است بنابراین شما جوانان باید به پا خیزید. نخستین توصیه من به شما این است که امیدوار باشید.

امام جمعه اهواز ادامه داد: دشمن در پی پنهان کردن جلوه‌های امیدبخش و بزرگ کردن عیوب است. چه کسی جز شما جوانان می‌تواند محاصره تبلیغاتی را بشکند. باید با قوت خدادادی به سوی آینده خیز بردارید. امید رهبری به نسل جوان است. همان طوری که جوانان در انقلاب و جنگ فعال بودند ‌و  کار را به سرانجام رساندند امروز نیز به جوانان با کسب تجربه از بزرگان نیازمندیم.

وی با اشاره به توصیه‌های مقام معظم رهبری در این زمینه بیان کرد: اکنون حدود دو دهه است که کسب دستاوردهای علمی کلید خورده است و ۱۱ برابر شتاب رشد علمی جهان به پیش رفته‌ایم و از نظر علمی بین 200 کشور جهان به رتبه 16 رسیده‌ایم. ایشان فرمودند اکنون مطالبه خاصی از جوانان دارم که جهاد علمی را مانند جهاد بزرگ در پیش بگیرید. همچنین فرمودند بدون معنویت و اخلاق اسلامی کشور پوچ است و باید نخست در سایه تدین و معنویت و اخلاق پایه‌ها را محکم کنیم.

آیت‌الله موسوی جزایری ادامه داد: ایشان فرمودند از مهم‌ترین ضعف‌ها وابستگی به اقتصاد نفت است. همچنین دولتی بودن بخش‌هایی از اقتصاد که در حیطه وظایف دولت نیست از ضعف‌ها است که باید این بخش‌ها به مردم واگذار شود. نگاه به‌خارج به جای توان داخلی و بودجه‌بندی معیوب و نامتوازن نیز از مهم‌ترین ضعف‌ها است.

وی اظهار کرد: اکنون راه حل واقعی، اقتصاد مقاومتی و  دانش بنیان شدن است. همه راه حل‌ها در  داخل کشور است.  اگر کسی که فکر کند که مشکلات اقتصادی ناشی از تحریم‌ها است و علت تحریم، مقاومت ما است و راه‌حل آن زانو زدن در نقابل دشمن است، خطایی نابخشودنی کرده است و کشور را به سقوط می‌برد. باید راه‌حل‌ها در داخل و با توکل بر خدا پیش گرفته شوند.

امام جمعه اهواز گفت: رئیس جمهور نیز  به همه مسئولین دولتی دستور دادند که پیام رهبر معظم رهبری را سرمشق  کارهای خود قرار دهند . امیدواریم این دستورات که مانند سرچشمه حیات برای ملت ما است خوب فهمیده و عمل شوند.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود بیان کرد: در هفته گذشته با خبر شدیم که دولت لبنان تشکیل شده است. این پیروزی بزرگی برای حزب‌الله و جبهه پایداری است که این موضوع را تبریک می‌گویم.

امام جمعه اهواز ادامه داد: همچنین پیروزی دیگر این بود که آمریکا و همدستانش که از مدت‌ها پیش می‌خواستند در ورشوی لهستان اجلاسیه‌ای ضد ایران تشکیل بدهند، دیدند به علت اینکه عنوان این اجلاسیه مخالفت با ایران بود کسی دعوت آنها را اجابت نکرد. عنوان آن را از مبارزه با ایران به برخی مشکلات تغییر دادند که اجلاسیه تشکیل شد اما به هیچ کدام از اهداف منحوسشان نرسیدند که این موضوع نیز پیروزی محسوب می‌شود.

آیت‌الله موسوی جزایری با اشاره به سربریدن کودک ۶ ساله در مدینه،  اظهار کرد: در مدینه کودک ۶ ساله در حال صلوات فرستادن بود که  یک حیوان درنده وهابی مجسم به صورت انسان ولی با تن گرگ این کودک را در مقابل چشمان مادرش سر برید. این فاجعه را محکوم می‌کنیم و از مجامع بین‌المللی می‌خواهیم جلوی این جنایات گرفته شود. هیچ کس نمی تواند جنایات را تحمل کند. این جنایت در پی عصبانیت و دشمنی اهل بیت است اما یقین بدانید این جنایت هرگز بدون پاسخ نخواهد ماند.

امام جمعه اهواز با اشاره به عملیات انتحاری در مرز زاهدان، گفت: مجاهدان اسلام در حال رفتن به ماموریت جهت تحکیم امنیت بودند که خودروی انتحاری آنها را منفجر کرد و حدود ۳۰ نفر به شهادت رسیدند و تعدادی مجروح شدند. همه اینها در راه خدا است. این افراد ادامه‌دهنده راه حضرت سیدالشهدا(ع) هستند. ما هرگز قدمی عقب‌نشینی نخواهیم کرد. ترورها چه در خوزستان، زاهدان، بلوچستان و هر جای دیگر باشند، عملیات مذبوحانه‌ای هستند که دشمن کوردل انجام می‌دهد و ما را از اهداف ما باز نمی‌دارد. خداوند به ما وعده پیروزی داده است.

آیت‌الله موسوی جزایری با اشاره به سفر خود به خارج از کشور، بیان کرد: هدف از این سفر، تبلیغ اسلام به مناسبت ایام فاطمیه و همچنین چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی بود که انجام این ماموریت در کشور انگلستان انتخاب شده بود تا در شهر لندن و چند شهر دیگر سخنرانی کنیم. در این سفر جلسات مستمر برگزار شد و مستمر در حال سخنرانی بودم.

وی بیان کرد: در این سخنرانی‌ها در درجه اول ایرانی‌ها و دوم عراقی‌ها که طرفدار بنیانگذار انقلاب اسلامی هستند، استقبال کردند. بسیاری از سخنرانی‌ها به زبان عربی بود زیرا مخاطب‌ها عرب و اکثرا عراقی بودند و بعضی سخنرانی‌ها به زبان‌های اردو و یا انگلیسی بودند که ترجمه می‌شدند. این افراد می‌گفتند که استقبال و اجتماع مردم امسال غیرقابل قیاس با سال‌های گذشته و بهتر و با شکوهتر شده است.

امام جمعه اهواز عنوان کرد:  این تجمعات باشکوه برای این بود که مشت محکمی بر دهان دشمن بزنند. بر دهان کسی که گفته بود نمی‌گذاریم ایرانی جشن چهل سالگی انقلاب اسلامی را جشن بگیرند، مشت محکمی زدیم.

آیت‌الله موسوی جزایری بیان کرد: در برخی خیابان‌های  انگلستان تعداد زن‌های محجب از بی‌حجاب بیشتر بود. قبل از انقلاب اسلامی در انگلیس یک روحانی وجود داشت اما اکنون صدها و ده‌ها نفر حضور داشتند. همچنین مدارس به شیوه اسلامی و کالج‌های دانشگاهی بر وفق مذهب اهل بیت(ع) و به طور رسمی تاسیس شده است. عجیب‌ترین موضوع این است که گفتند حوزه علمیه هر مدرکی بدهد انگلستان آن را امضا می‌کند یعنی حوزه علمیه در انگلستان به رسمیت شناخته شده است. اکنون در انگلستان حوزه علمیه  نیز وجود دارد.

وی با اشاره به شایعات منتشر شده در خصوص بیماری خود گفت: به هیچ بیمارستانی نرفتم و این اخباری که در فضای مجازی منتشر شده است، صحت ندارد. تنها مدارک پزشکی را که پیش از این در ایران تهیه شده بود به پزشک نشان دادم که مشخص شد ضعف و بی‌حسی که در  پاهایم  ایجا شده است درمان ندارد که نظر پزشک خارج از کشور نیز همین بود. 

آیت‌الله موسوی جزایری بیان کرد: با این بی‌حسی که در پاهایم ایجاد شده و با توجه به اقامه نماز جمعه دیگر توان این کار را ندارم؛ تا جایی که بتوانم برای ادامه کار تلاش می‌کنیم اما باید به تکلیف شرعی نیز عمل کنیم. تکلیف شرعی این است که زمانی که یک فرد نماز می‌خواند نباید پایش تکان بخورد که اکنون بسیار خودم را کنترل می‌کنم تا هنگام نماز خواندن به زمین نیفتم و به هر حال نمی شود ضعف جسمی را کتمان کرد.

وی ادامه داد: هنگام اقامه نماز باید بدن انسان آرام باشد و اگر نتواند اینگونه باشد شبهه ایجاد می‌شود. سعی بر این کار می‌کنیم اما زمانی که عمر انسان زیاد می‌شود  قوای بدن تحلیل می‌رود بنابراین ما از این قاعده مستثنا نیستیم.

امام جمعه اهواز اظهار کرد: اگر نتوانم در کسوت امام جمعه و نماینده ولی فقیه باشم خدمتگزار شما مردم هستم. این خدمت عبادت محسوب می‌شود و درب خانه روحانیت همیشه به روی شما مردم باز است. خدمت به شما مردم عبادت و تقویت رهبری و تقویت اسلام است. من با خدا عهد کردم تا نفس دارم در خدمت مردم و ولی فقیه و رهبری باشم.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین