کد خبر: ۵۸۵۷۸۸
تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۲

نخستین عکاس خیابانی زن درگذشت+تصویر

"دورین" در سال 1928 میلادی در شمال لندن متولد شد. پدر او "لن" ویراستار هنری در نشریه "دیلی هرالد" بود. در نتیجه، دورین نیز به هنر به خصوص عکاسی علاقه پیدا کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس فرهنگی- "دورین اسپونر" به عنوان نخستین عکاس خیابانی زن به خصوص در بریتانیا فردی شناخته شده بود. او اخیرا در سن 91 سالگی درگذشت. 

به گزارش آفتاب‎نیو؛ او از دهه شصت میلادی کار عکاسی را آغاز کرد و نگرش عمومی نسبت به نفش زنان در حرفه عکاسی روزنامه و عکاسی خبری را تغییر داد. 

از جمله معروف‌ترین افرادی که او با دوربین‌اش از آنان عکس گرفت "البرت اینشتین" دانشمند معروف بود که در سال 1960 میلادی عکس دورین از او ثبت شد و دیگری "سوفیا لورن" بازیگر مشهور ایتالیایی. گفته شده زمانی که سوفیا لورن در برابر دوربین دورین قرار گرفته در دوره‌ای به سر می‌برد که با مشکلات شدید مالی دست و پنجه نرم می‌کرد. "دورین" خود در این باره گفته است: "آن زمان سوفیا درگیر مشکلات مالیاتی بود اما او کماکان زیبا بود".

نشریه بریتانیایی "میرر" می‌نویسد: "دورین" در سال 1928 میلادی در شمال لندن متولد شد. پدر او "لن" ویراستار هنری در نشریه "دیلی هرالد" بود. در نتیجه، دورین نیز به هنر به خصوص عکاسی علاقه پیدا کرد. او سپس به تحصیل رشته عکاسی در کالح پرداخت. در سن بیست سالگی به نشریه "میرر" پیوست. او یک ازدواج ناکام و سه فرزند داشت". 

از جمله افراد مهمی دیگر که دورین از آنان عکس گرفته می‌توان به دوک و دوشس ویندزور، خوانندگانی چون Lulu و اولیویا نیوتن جان و مدلی چون Twiggy و بازیگر کمدی چون Marty Feldman اشاره کرد. 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین