کد خبر: ۵۸۸۷۵۲
تعداد نظرات: ۳۸ نظر
تاریخ انتشار : ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۲
برایان هوک گفته "در حال ارزیابی تصمیم ایران هستیم"

نماینده ویژه آمریکا در امور ایران: تا بروز جنگ یک قدم فاصله بیشتر نداریم| خواهان گفت‌وگو با ایران برای دستیابی به یک توافق جدید هستیم| می‌خواهیم اجماع جهانی را علیه ایران ایجاد کنیم

نماینده ویژه آمریکا در امور ایران گفت که آمریکا خواهان گفت‌وگو با ایران برای دستیابی به یک توافق جدید است.
آفتاب‌‌نیوز :
برایان هوک، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران در گفت‌وگو با شبکه العربیه، ضمن اعلام این مطلب گفت: توافق جدید با ایران اگر حاصل شود برای تأیید به عنوان یک معاهده رسمی به کنگره ارائه می‌شود.

وی در عین حال تاکید کرد که آمریکا تحریم‌های جدیدی علیه ایران وضع خواهد کرد.

نماینده ویژه آمریکا در امور ایران: تا بروز جنگ یک قدم فاصله بیشتر نداریم| خواهان گفت‌وگو با ایران برای دستیابی به یک توافق جدید هستیم| می‌خواهیم اجماع جهانی را علیه ایران ایجاد کنیم

برایان هوک پیش‌تر در گفت‌وگو با خبرنگاران تاکید کرده بود که ایالات متحده خواهان جنگ با ایران نیست اما تمام تلاش خود را برای "تغییر رفتار ایران" به کار خواهد بست. او گفته بود که دیگر معافیت‌های نفتی برای خرید از ایران برای هیچ کشوری صادر نمی‌شود.

وی همچنین گفته بود که سیاست خارجی ایران پتانسیل تغییر را دارد.

بعد از بدعهدی‌های آمریکا و ایجاد مانع بر سر اجرای برجام و نیز تعلل طرف‌های اروپایی برای انجام تعهدات خود در قبال برجام، جمهوری اسلامی ایران امروز اعلام کرد که از برخی تعهدات خود در قبال برجام دست خواهد کشید.

این موضع کشورمان با واکنش‌های متعدد از سوی مقامات کشورهای مختلف از جمله آمریکایی‌ها مواجه شد.

در حال ارزیابی تصمیم ایران هستیم / هیچ معافیتی به کسی اعطا نمی‌کنیم

برایان هوک همچنین چهارشنبه شب در نشستی در مرکز مطالعات بین‌المللی و استراتژیک آمریکا در ادامه سیاست‌های خصمانه علیه کشورمان با بیان این که در حال حاضر یک سال از خروج آمریکا از برجام می‌گذرد، ادعا کرد که اکنون مشکلات مالی حزب‌الله لبنان یکی از نشانه‌های متعددی است که کارزار فشار ما علیه ایران مؤثر بوده است.

وی با بیان این که ما معتقدیم صلح و ثبات در خاورمیانه باید ایجاد شود، یکی از راهکارهای این اقدام را قرار گرفتن و ایستادن در برابر سیاست‌های خارجی انقلابی ایران خواند و  ادعا کرد که این سیاست‌ها  باعث قتل و کشتار شده است.

هوک در ادامه با اشاره به اقدام امروز ایران در کاهش تعهدات برجامی‌اش این اقدام ایران را نشانگر ارزیابی آنها (آمریکا)  از تهدیدات وضع موجود خواند و گفت: ما گروگان تهدیدات نمی‌شویم.

برایان هوک ادامه داد: ما در حال ارزیابی تصمیم ایران هستیم و با هم پیمانان خود همکاری می‌کنیم. همانطور که وزیر امور خارجه کشورمان گفت؛ یا شما پایبند برجام هستید یا نه. هر گونه تقلب در این روند حتی تقلب کوچک، تقلب محسوب می‌شود. ما تمام راه‌ها به سمت تقلب را خواهیم بست.

وی با بیان این ادعا که در یک سال گذشته هزینه توسعه طلبی‌های ایران توسط آمریکا افزایش داده شده است و نیروهای نیابتی آنها دیگر نمی‌توانند به راحتی عمل کنند، گفت: از زمانی که دولت ترامپ روی کار آمده است تحریم‌های بسیاری در بخش مالی ایران انجام شده است. ۷۰ نهاد مرتبط با ایران تحریم شده است و بیش از ۱۰۰ مرکز مرتبط با بخش مالی ایران هدف قرار گرفته است. همچنین سوئیفت با ما همراه شد و دسترسی‌ها به ایران را قطع کرد و حتی دسترسی به بانک مرکزی ایران را هم قطع کرد و این باعث می‌شود سیستم تحریم یکپارچه‌تر عمل کند.

هوک در ادامه ادعاهایش افزود: از زمان روی کار آمدن دولت ترامپ به مراتب انزوای ایران بیشتر شده است و در یک سال گذشته نیز به طور چشمگیری این انزوا افزایش یافته است.

نماینده ویژه وزارت خارجه آمریکا در امور ایران درباره قرار دادن نام سپاه پاسداران در لیست نهادهای تروریستی مدعی شد: این اقدام آمریکا حاکی از آن است که نه تنها ایران از سوی نیروهای نیابتی خود اقدامات خلاف مسائل بین‌الملل انجام می‌دهد بلکه نیروهای نظامی‌اش هم در این کار سهیم هستند.

وی با تکرار ادعاهای بی اساس مقامات کشورش مدعی شد که سپاه تروریسم را سازماندهی کرده است و نیروی قدس مسئول مرگ ۶۰۳ نیروی نظامی آمریکا در عراق بوده است.

هوک با بیان این ادعا که ایرانی‌ها اقدام به گروگان‌گیری و بازداشت چندین تن از شهروندان آمریکایی کردند، گفت: ما مثل همیشه خواستار آزادی بی قید و شرط آنها هستیم.

وی درباره تصمیم آمریکا برای به صفر رساندن فروش نفت ایران تصریح کرد: ما هیچ معافیتی در آینده به کسی اعطا نمی‌کنیم و این گام باعث می‌شود ایران از ۵۰ میلیارد دلار درآمد سالانه‌اش محروم شود.

هوک مدعی شد که با به صفر رساندن فروش نفت، توانایی ایران برای صادر کردن انقلاب محدود می‌شود.
 

برایان هوک در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان اینکه با فشارهای آمریکا و تحریم‌هایی که اعمال شده دیگر آن چه آن را نیروهای نیابتی و شبه نظامیان مورد حمایت ایران در منطقه می خواند، پولی دریافت نمی‌کنند ، ادعا کرد: در همین چارچوب دیدیم که یکی از شبه نظامیان شیعه به رسانه‌ها اعلام کرده که روزهای طلایی ما سپری شده و دیگر باز نمی‌گردد چرا که ایران دیگر نمی‌تواند به ما پولی بدهد. این معنای حقیقی بالا بردن هزینه رفتارهای ایران است. این اقدامات در راستای هزینه دار کردن سیاست خارجی خشونت آمیز ایران انجام شده است.

این دیپلمات آمریکایی ادامه داد: در همین چارچوب ما تلاش کردیم که صادرات نفت ایران بسیار کاهش پیدا کند و علیرغم این موضوع که صادرات نفت ایران کاهش پیدا کرده ولی ما شاهد ثبات در بازار نفت هستیم و انتظار داریم که عربستان و امارات کسری صادرات نفت ایران را در بازارهای جهانی جبران کنند. از دیگر سو بعد از روی کار آمدن دولت آقای ترامپ تولید نفت آمریکا نیز افزایش پیدا کرده است. در حال حاضر قیمت هر بشکه نفت خام در بازار جهانی ۷۳ دلار است و این قیمت پایین‌تر از سال قبل است و این اتفاق بعد از آن افتاد که ما گفتیم تلاش خواهیم کرد صادرات نفت ایران را به صفر برسانیم.

وی افزود که ما در ادامه اقدامات خود در برابر آن‌چه ان را شبکه تبهکاران انتقال غیر قانونی صادرات نفت ایران می خواند، ایستاده‌ایم و گفت: آقای پمپئو گروه‌های دیپلماتیکی را به نقاط مختلف جهان فرستاده که با شرکای ما کار کنند تا در برابر اقدامات غیر قانونی ایران بایستند. ما در تمام قاره‌های جهان در این زمینه فعالیت می‌کنیم و تا کنون ۸۰ نفتکش که به صورت غیر قانونی در این زمینه فعالیت می‌کردند و با ایران همکاری داشته‌اند از حق کشتیرانی خود محروم شده‌اند.

این مقام مسئول در وزارت خارجه آمریکا در ادامه با بیان این ادعا که  فشارهای ما باعث شده که توان نظامی ایران کاهش پیدا کند، مدعی شد که از سال ۲۰۱۷ تا ۲۰۱۸ که تحریم‌ها برگشت شاهد کاهش بودجه نظامی ایران بودیم و در سال ۲۰۱۹ این بودجه کاهش بیشتری پیدا کرد. چنانکه پیشنهاد شده ۲۸ درصد بودجه نظامی کاهش پیدا کند و این به معنای کاهش ۱۷ درصد از بودجه سپاه و نیروی قدس است.

هوک با بیان این که برای جلوگیری از توسعه‌طلبی و افزایش درآمدهای ایران کارهای خوبی انجام داده‌ایم، ادعا کرد: همزمان با جلوگیری از پیشرفت‌های نظامی ایران فشارهای بی سابقه‌ای را نیز بر اقتصاد ایران وارد کرده‌ایم. چنانکه از ماه مه گذشته ارزش پول ایران دو سوم کاهش پیدا کرده و اکنون ارزش این پول در پایین‌ترین حد خود طی هفت ماه گذشته است. پیش بینی می‌شود که رشد ایران در سال ۲۰۱۹، ۶- درصد باشد و ایران اکنون در رکود و تورم به سر می‌برد، چنانکه تورم برخی از کالاها به بالای ۵۰ درصد رسیده است.

وی به ادعاهایش افزود: از موقعی که دولت ترامپ بر روی کار آمده ایران ضعیف‌تر شده و نیروهای نیابتی ایران نمی‌توانند پولی از ایران بگیرند.

هوک ادامه داد: در نخستین سال خروج آمریکا از برجام اهمیت دارد که ما بگوییم چرا از برجام خارج شدیم. برخی از حامیان برجام می‌گفتند که برجام گام نخست است و می‌توانیم آن را به موضوعات دیگر گسترش دهیم ولی اکنون این موضوع مشخص شد که این مسئله درست نبوده است و ما می‌بینیم که اکنون ایران به یک زندان تبدیل شده است.

این مقام وزارت خارجه آمریکا با بیان اینکه برجام برای این به وجود آمد که در خاورمیانه وضعیت صلح آمیزتر بشود، مدعی شد: این در حالی بود که ایران در زمان برجام فعالیت‌های خود را در منطقه افزایش داد. در یمن با حمایت از حوثی‌ها باعث ایجاد فاجعه بشری و طولانی تر شدن جنگ شده است. در سوریه نیز از ماشین جنگ اسد حمایت کرده است و باعث شده که بسیاری در سوریه آواره و یا کشته شوند. اکنون در سوریه نیروی سپاه قدس زیر پوشش جنگ می‌خواهد در این کشور ریشه بدواند و پایگاه‌هایی را برقرار کند تا به وسیله آن همسایگان سوریه را تهدید کند.

برایان هوک ادامه داد که بسیاری از بابت آن چه نقش بی‌ثبات کننده ایران در منطقه می‌خواند، نگران هستند و آماده هستند که با این موضوع مقابله کنند.

نماینده ویژه ایران در وزارت خارجه آمریکا ادعا کرد: یکی از دلایل خروج آمریکا این بود که می‌خواست حمایت ایران از تروریسم، ساخت و تولید موشک و ارسال آن به کشورهای منطقه تهدید و گروگان گیری شهروندان آمریکا و دست یافتن به فناوری حساس هسته‌ای که به همراه یک آرشیو بزرگ در اختیار داشت و نشان می‌داد می‌تواند دوباره کار خود را در این فناوری از سر بگیرد را از دستش خارج کند. ما تلاش کردیم با اقداماتی که انجام داده‌ایم جلوی این فعالیت‌های ایران گرفته شود. اگر برجام پابرجا بود نمی‌توانستیم به این دستاوردها برسیم.

هوک تصریح کرد: ما با هم پیمانان اروپایی خود همکاری می‌کنیم تا این اهدافمان به طور کامل محقق شود و ایران به عنوان یک کشور عادی رفتار کند.

وی مدعی شد هم پیمانان اروپایی آمریکا با توجه به دو مسئله تروریستی در اروپا که ارتباطش با ایران مشخص شد حمایت‌شان را از ایران کم کردند و شورای اتحادیه اروپا نیز با فعالیت‌های موشکی و نقش تروریستی ایران در منطقه مخالفت کرد. آنها سفیرانشان را فرا خواندند و یا سفیران ایران در کشورهایشان را احضار کردند و در تحریم‌های ماهان ایر به آلمان و فرانسه پیوستند.

این مقام آمریکایی مدعی شد آمریکا در مقابله با تجاوزات ایران تنها نیست و این دروغ است که می‌گویند آمریکا در این مسیر به تنهایی عمل می‌کند. فرانسه، آلمان، انگلیس به همراه ما کارهایی انجام دادند که مقابله با قطعنامه ۲۲۳۱ که با هر گونه فعالیت موشکی ایران مخالفت کرده است از سوی ایران اجرا شود اما بعد از پرتاب موشک میان برد در ماه دسامبر ۲۰۱۸ و دو ماهواره در ژانویه و فوریه که ما با آنها مخالفت کردیم اروپایی‌ها نیز به ما پیوستند.

وی اظهار کرد: ما مطمئن هستیم همکاری با اروپا به اقدامات مشترک خواهد انجامید.

وی ادامه داد: بعد از خروج آمریکا از برجام بر خلاف آنچه که می‌گویند آمریکا تنهاست ما با متحدان‌مان همکاری کردیم و بار دیگر تاکید می‌کنم که جامعه جهانی باید با نقش ایران در منطقه مخالفت و مبارزه کند. ما باید با بلندپروازی ایران مقابله کنیم.

نماینده ویژه ایران در وزارت خارجه آمریکا با بیان اینکه نگاه سنتی این بوده است که باید اول در منطقه مسئله صلح بین فلسطین و اسرائیل را حل کرد اما الان در خاورمیانه این درک به چالش کشیده شده است و معتقدیم مقابله با تهدیدات ایران می‌تواند به حل بسیاری از مشکلات منطقه کمک کند، مدعی شد: ایران از گروه‌های تروریستی حماس و جهاد اسلامی حمایت می‌کند و اینها مسئول موشک باران اخیر در منطقه هستند. کشورهای منطقه اگر می‌خواهند به رفاه برسند اول باید به فعالیت‌های بی ثبات کننده ایران پاسخ دهند. امروز کشورهای عربی و اسرائیل به خوبی این موضوع را درک می‌کنند و اساساً سیاست خارجی ایران باعث شده اسرائیل و جهان عرب به هم نزدیک شوند. ترامپ به درخواست این کشورها نیز پاسخ داده و مایک پمپئو متعهد است که کشورهای دیگر را به این هدف نزدیک کند.

وی با دخالت و فرافکنی در امور ایرانیان گفت: ایران توانایی بالقوه بسیار زیادی دارد و از تاریخ فرهنگ غنی برخوردار است. ملت ایران بی مانند و خارق العاده هستند. مخصوصاً آنهایی که در خارج از ایران هستند با خارجی‌های دیگر قابل مقایسه نیستند. ما معتقدیم که با احترام متقابل می‌توانیم با دولت ایران همکاری کنیم اما قبل از آن ایران باید درک کند ایدئولوژی انقلابی با ثبات خاورمیانه در تضاد است؛ چرا که همسایگان و منطقه را تهدید می‌کند. اگر آنها به این رویکرد پایبند باشند آمریکا حاضر به تعامل با ایران است.

وی در پاسخ به اینکه با همه این فشارها می‌گوئید می‌خواهید ایران به میز مذاکره بیاید اما انتظار دارید پشت میز مذاکره چه چیز به دست آورید؟ گفت: از سال ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۵ که برجام به دست آمد این اجماع وجود داشت که بر اساس قطعنامه‌های گذشته سازمان ملل به ایران اعمال فشار صورت گیرد. الان سوال این است که چه چیز را ایران باید کنار بگذارد؟ ما می‌گوئیم ایران هرگز نباید سلاح اتمی داشته باشد.

هوک در ادامه درخواست‌های زیاده‌خواهانه‌اش توقف آن چه  گسترش موشک در سراسر منطقه توسط ایران می خواند را خواستار شد و گفت: معتقدیم تا بروز یک جنگ در منطقه یک قدم فاصله بیشتر نداریم.

نماینده ویژه ایران در وزارت خارجه آمریکا ادامه داد: ما می‌خواهیم اجماع جهانی را یکبار دیگر علیه ایران ایجاد کنیم.

برایان هوک در ادامه صحبت‌های خود با بیان این ادعا که ایران در این مدت به دنبال بازی موش و گربه بوده است و اکنون نیز اعلام کرده بخش‌هایی از تعهدات خود در برجام را رعایت نمی‌کند، ادامه داد: اکنون کشورهای دیگر نیز درک کرده‌اند که تهدید وجود دارد. وقتی که آمریکا از برجام خارج شد عده‌ای آمدند و گفتند که آمریکا تنهاست و منزوی شده است ولی واقعیت‌های اکنون نتیجه کار ما و نشانگر عملکرد درست ماست.

وی در ادامه با بیان این که ایران ادعا کرده که فعالیت‌های هسته‌ای‌اش برای اهداف صلح آمیز استبه حرکت نمایشی نتانیاهو استاناد کرد و مدعی شد که ما دیدیم که نیم تن مدرک در ارتباط با ساخت سلاح‌های هسته‌ای را در قلب تهران مخفی کرده بودند و خوشبختانه اسرائیل این مدارک را کشف کرد.

نماینده ویژه ایران در وزارت خارجه آمریکا در بخش دیگری از صحبت‌های خود ادعا کرد که مردم ایران در مورد آنچه که ما می‌خواهیم انجام دهیم با ما همراه هستند.

این دیپلمات ارشد آمریکایی در پاسخ به سوالی در مورد نوع نگاه مردم ایران به دولت آمریکا و تصوری که آنها از نقش آمریکا در سرنگون کردن دولت مصدق دارند، مدعی شد: مصدق توسط نهادهای مذهبی و رهبران نظامی و سیاسی سرنگون شد. ما بخش بزرگی از مدارک را در این زمینه منتشر کردیم و این مدارک این موضوع را مشخص می‌کند.

برایان هوک در بخش دیگری از سخنانش با طرح اتهاماتی نسبت به نظام ایران و با تاکید بر این که باید هزینه سیاست خارجی ایران را زیاد کنیم، در نقش دایه مهربان‌تر از مادر و در اظهاراتی فرافکنانه  ادعا کرد که آینده ایران مربوط به مردم ایران است نه دولت ایالات متحده، ما در کنار مردم ایران هستیم. آنها زندگی بهتر می‌خواهند. ایران به جای سرمایه گذاری برای مردم خود، پول مردم ایران را در خارج از کشور برای ماجراجویی‌های خود هزینه می‌کند. ما اهداف امنیت ملی خودمان را در مورد ایران دنبال می‌کنیم که با خواسته‌های مردم ایران هم راستا هست.

برایان هوک بار دیگر با انتقاد از قرارداد برجام اظهار کرد: ما فکر می‌کنیم در این توافق پاداش زیادی به ایران داده شده است. ما ۱۸ ماه دیگر با این موضوع فاصله داریم که بخشی از محدودیت‌هایی که در برجام در ارتباط با فعالیت‌های هسته‌ای ایران در نظر گرفته شده است ملغی شود. به مرور تمام این محدودیت‌های هسته‌ای و نظامی ایران طبق برجام برداشته می‌شود. به نظر ما برجام بسیار ضعیف است و باعث می‌شود که به مرور محدودیت‌های موشکی ایران ضعیف‌تر شود و بعد از مدتی این محدودیت‌ها حذف شود. برجام یک برنامه دیپلماتیک غلط بوده است. برجام زیرساخت‌های خطرناکی را در اختیار ایران قرار داد و ما در مورد این توافق می‌گوئیم که برجام چه فایده‌ای دارد که ایران می‌تواند پس از مدتی فعالیت‌های خود را آغاز کند. ایده‌آل این بود که بندی به نام بند غروب در برجام نباشد. این محدودیت‌ها پایدار و دائمی باشد.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان اینکه ما می‌خواهیم به یک توافق بهتر و جامع‌تری با ایران برسیم، گفت: اگر این امکان فراهم شده که آقای ترامپ با رهبر کره شمالی دیدار کند این امکان نیز وجود دارد که دیداری بین مقامات ایران مثلاً آقای پمپئو و ظریف صورت بگیرد. البته همانطور که گفتم ما به دنبال توافقی جامع هستیم تا ضعف‌های قبلی را نداشته باشد. به نحوی که توافق قبلی به صورت یک معاهده درآید.

هوک همچنین با بیان اینکه آقای ظریف خوب صحبت می‌کند. خوش حرف است ولی از نظر ما وزیر اصلی امور خارجه ایران قاسم سلیمانی است،  ادعا کرد که ظریف یک ویترین فریبنده و ریاکارانه از دولت ایران نشان می‌دهد و ما در این دام نمی‌افتیم. ما بیشتر به عملکرد قاسم سلیمانی توجه داریم تا عملکرد ظریف و اگر می‌خواهیم قضاوتی داشته باشیم باید توجه‌مان به عملکرد سپاه باشد نه صحبت‌های ظریف.

به گزارش ایسنا، ادعاها و اتهامات برایان هوک همزمان با سالگرد خروج برجام در حالی مطرح شده که حسن روحانی، رئیس‌جمهور کشورمان صبح چهارشنبه گفت که اگر دیگر طرف‌های برجام به تعهدات خود عمل نکنند ایران به غنی سازی اورانیوم در سطوح بالاتر باز خواهد گشت.

رئیس جمهور با بیان اینکه "ما نمی‌خواهیم از برجام خارج شویم" گفت: امروز روز پایان برجام نیست، بلکه گام جدید در چارچوب برجام است. برجام در بندهای ۲۶ و ۳۶ به ما حق داده است که اگر طرف مقابل تعهد خود را نقض کند ما آن را در کمیسیون مشترک مطرح کنیم آن کمیسیون تشکیل شده است، اما با وجود آنکه اروپا و دوستان ما تاکید کرده‌اند که خروج آمریکا را جبران کرده و به تعهدات خود عمل می‌کنند، اما در مقام عمل شاهد آن نبوده‌ایم.

روحانی ادامه داد: به سران ۵ کشور اعلام کردیم که مواد غنی شده و آب سنگین خود را دیگر نمی‌فروشیم تاکنون هر وقت مواد غنی شده ما به ۳۰۰ کیلوگرم می‌رسید اضافه آن را می‌فروختیم و کیک زرد می‌گرفتیم و هر وقت آب سنگین از ۱۳۰ تن تجاوز می‌کرد اضافه آن را می‌فروختیم. از امروز این فروش‌ها انجام نمی‌شود.

وی همچنین صبر ایران در طول این یک سال را صبری استراتژیک توصیف کرد و گفت: ما یک سال حوصله و صبر کردیم و به تعهدات خود عمل کردیم، اما از امروز فروش مواد غنی شده و آب سنگین را متوقف می‌کنیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۳۸
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
84
55
بیا جلو قدم اول و بردار ما همه منتظر قدم اول تو هستیم
ولی بدان برگشتت دست خودت واعراب منطقه نیست
پاسخ ها
مهدی
| - |
۰۷:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۹
عزیزان غیرت و شرف خودتون رو حفظ کنید ، زندگی با عزت و شرف بهتره یا بنده بودن ؟
از واق واق سگ نترسید ، اسرائیل و آمریکا جلوی مردم مقاوم غزه نتونستن وایسن ، شما از چی میترسین. تجربه خودمون و کشورهای دیگه رو مقابل آمریکا یه مطالعه کنید و با چشم باز رأی بدید.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۹
احسنت واقعا همینطوره البته بعضی داخلی ها اگه بتونن حضم کنن اینا را که چون آمریکا کدخدا و اربابشون هست شاید نتونن
خانقلی
| - |
۰۸:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۹
ایول
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۹
سلام
به اشخاصی که نظر منفی دادند
ادامه این وضعیت فعلی را می پسندید که در یک جنگ فرسایش اقتصادی تمام دارو ندار خود را از دست بدهیم
عدم وارد شده به جنگ فقط به صلاح امریکا و منافعش می باشد ما باید در این برهه فقط نگاه صفر و یک داشته باشیم یا جنگ یا صلح
سجاد ملافرجزاده
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۴
با سلام . آفرین به غیرت ایرانیان وطن دوست. من دیار باکری هستم و شاغلم و لحظه شماری میکنم برای دفاع از وطنم . ولی یک نکته . اینها چونکه ماهواره های مخابراتی زیادی دارن و گوگل و خیلی چیزها مال خودشونو. فکر میکنن سایبری یا الکترونیک میتونین پیروز شن. ولی اینو دیگه یادشون رفته ما تو جنگ قبلی یک تنه با چند کشور میجنگیدیم . پس اگه بچه های استارت آپ بتونن ماهواره های اینها رو کور کنن دیگه نمیتونن تو جنگ حمله کنن و ما ها پیروزیم چونکه اولا مسلمانیم و دوما ایرانی سوما از ژاپنی ها چیزی کم نداریم و انتحاری میتونیم بزنیم تو قلب دشمن و نابودش کنیم . کلام آخر تو عمل به دشمن تجاوزگر ثابت میکنیم نه تو کامنت که کی ترسو و کی بی باک. والسلام
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۴
متوهم ها!
فرشاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۴
یعنی هیچ پاسخ مخالفی نبوده؟ یعنی این 65 تا منفی نظری نداشتند؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۹
اینکه امریکا بیاید حرفی نیست ولی کسانیک میگویند می آید و رفتنش دست خودش نیست ....
فرهاد
|
Germany
|
۰۰:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۹
33
21
دست بردارید از فشار بر ایران و ایرانی.
ما مسخرهٔ شما نیستیم که برای رای جمع کردن در دوره بعد به زورگویی و قلدری متوسل شدید!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۵:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۹
11
27
مگه سایه جنگ برداشته نشده بود؟؟؟!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۹
38
19
باز هم سر و کله این برایان هوک همجنسگرا پیدا شد!
ناشناس
|
Iraq
|
۰۷:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۹
11
30
ژاپني ها هم همين رو ميگفتن و...........................................................................................
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۹
39
22
آقاي هوك وقتي 6 ماه مانده به انتخابات آمريكا خليج فارس و باب المندب مين ريزي شد خواهيد فهميد كه دنيا دست كيست شليكي صورت نخواهد گرفت كه شليكي صورت دهيد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۹
لطفا ......
محسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۹
37
19
ماهی دریای خلیج فارس بخاطر تحریم گرسنه هستند بیا همانجا چالت کنیم تادلی از غذا در بیارند.
پاسخ ها
فرهاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۰
خلیج همیشه فارس‌.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۹
39
22
اگه راست میگید بیاید ببینید عاقبت کارتون چیه شما که چندین سال هست تو افغانستانش تو گل موندید حریف یمن نشدید از عراق فرار کردید
البته اونایی هم که از داخل میخوان یه جوری مردم را بترسونن یا جو سیاسی درست کنن بهتره اینا را بدونن
ناشناس
|
-
|
۰۷:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۹
46
22
ماهستيم استقبال ميكنيم ما مردان 8سال دفاع مقدسيم پشيمان خواهي شد
ناشناس
|
-
|
۰۷:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۹
28
15
وعدهلهم مستطعتم من قوه هیچ کس سرفرازی ایران قرانی را نمیخواهد انها اسلام بی عرضه میخواهند که کور خواهند شد ونخواهند دید
محمدرضا
|
-
|
۰۸:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۹
23
20
... دنبال جنگ هستید اگه عرضه داشتید این کار رو میکردید
علی
|
-
|
۰۸:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۹
12
25
امروز اگر قدرت داشتی میتونی سراپا واستی اما اگر ضعیف بودی دشمن درسته قورتت میده
علی
|
-
|
۰۸:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۹
16
20
انتظار داری تموم ابزار قدرتمون رو بهت بدیم شما خودت الان حاظری بمب های اتمی امریکارو نابود کنی چون نیستی پس...خواهش میکنم بعد دیگه اراجیف نباف
ناشناس
|
-
|
۰۸:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۹
33
12
دشمن با عملیات روانی قصد داردکه عده ای از ترسوهای اصلاح طلب در موضع برترقراردهد که به مردم القاء کنند یابید دوباره باید مذاکره کنیم ویا جنگ تا در مسائل مانند موشکی نیز مدل برجام اجراشود.زرشک
پاسخ ها
حسيني
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۹
اصلاح طلب ها ترسو ، اصولگراها شجاع و نترس
چيكار ميخواين بكنين ؟آمريكا رو نابود ميكنين يا اسرائيل رو؟
بيچاره اين مردم
HM
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۱
دوست من قرار نشد تفرقه ایجاد کنی. با طرز تفکری که تو داری مطمئنا نه آمریکا بلکه هر کسی می تونه رخنه کنه و نفوذ کنه. ....
ناشناس
| Australia |
۱۲:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۴
من اصلاح طلبم و از خیلی از اصولگراهای پر مدعا در زمان جنگ احتمالی جلوتر خواهم بود اما به موقع و با منطق و عقل . در ضمن دفاع از وطن ربطی به اصلاح طلب و اصولگرا نداره . لطفا سنجیده سخن برانید....
ناشناس
|
-
|
۰۸:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۹
42
17
بروبه جهنم ..مرگ بر امریکا ومتحدان داخلی ومنطقه ای اش
محمدرضا
|
-
|
۰۹:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۹
32
19
اگه قرار است ما نباشیم ، آمریکا ، سعودی ،اسرائیل وامارات وبحرین نیز نخواهند بود...
هوشمند
|
-
|
۰۹:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۹
37
17
امر یکا بداند اگر روزی برسد که از کره زمین یتکه چوب یا یتکه سنگ یایکمتر خاک باقی بماند بروی آن یک ایرانی با پرچم لا اله الا لا ایستاده خواهد بود
علی
|
-
|
۰۹:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۹
6
29
مومن از یک سوراخ دوبار گزیده نمیشه
ناشناس
|
-
|
۱۰:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۹
36
22
یک قدمی که گفتی تا جنگ فاصله مانده، مطمئن باش آخرین قدمتان خواهد بود . به درک واصل می شوید
ناشناس
|
Netherlands
|
۱۴:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۱
4
12
افسوس ازدست دادن فرصت های اوبامای مسلمان .
.........
پابرجا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۲
12
6
امریکا فقط به واسطه رسانه ها گنده شده .خودشونم میدونن حرف مفت میزنن .ادعاکردن هزینه ای نداره واسه همینم میخوان باجنگ روانی وبزرگ نشان دادن اقداماتشون مثلا مارو بترسونن .شاید ماکمی ضرر کنیم اما نمیذاریم امریکا وعربستان واسراییل ترسو سودی بدست بیارن
alavi
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۳
5
6
مومن و مسلمان باید عاقل و دانا باشد نه احساسی و کم عقل.
امریکا امریکاست. شما باید عقل و تدبیر داشته باشین نه احساس و حماقت.
جنگ مخرب است و تمام کشور را درگیر خواهد کرد و وضع بدتر خواهد شد چه بسا بد هست اما بدتر خواهد شد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۴
1
5
فقط يه جنگ کم داريم. ...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۴
12
5
درود بر ایرانیان باشرف وباغیرت ماباید بامقاومت خود پوزه امریکا رابه خاک بمالیم ومراقب بز دلان ونفوذی های داخل هم باشیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۳
0
0
اگه در برابرشون با ضعف وارد نمیشدند،الان تهدید نمیکردند،در دوران احمدی نژاد کی تهدیدمون کردند به جنگ،نتیجه مسامحه و مصالحه.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین