کد خبر: ۵۸۹۳۳۹
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۴

شگفتی "ایندیپندنت" از برخورد مسئولان ایرانی با رقص تعدادی از دانش‌آموزان

"محمد بطحایی" وزیر آموزش و پرورش ایران گفته است که دشمن سعی می‌کند راه‌های مختلفی را برای ایجاد اضطراب و نگرانی در میان مردم از طریق انتشار ویدئوهای اخیر پیدا کند".
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس سیاسی- روزنامه بریتانیایی "ایندیپندنت" با ابراز شگفتی از نوع رویکرد وزارت آموزش و پرورش ایران در قبال موضوع رقص تعدادی شگفتی از دانش‌آموزان در مدارس با آهنگی از "ساسی مانکن" می‌نویسد وزیر آموزش و پرورش ایران کارشناسانی را تعیین کرده تا منبع ویدئوهای منتشر شده از رقص دانش‌آموزان در رسانه‌های اجتماعی را پیدا کنند. 

به گزارش آفتاب‎نیوز؛ این روزنامه می‌نویسد: "محمد بطحایی" وزیر آموزش و پرورش ایران گفته است که دشمن سعی می‌کند راه‌های مختلفی را برای ایجاد اضطراب و نگرانی در میان مردم از طریق انتشار ویدئوهای اخیر پیدا کند". 

این روزنامه بریتانیایی می‌افزاید: "او گفته که مطمئن است توطئه‌ای سیاسی پشت انتشار این ویدئوها از مدارس وجود داشته است. این کلیپ‌ها رقص دانش‌آموزان با آهنگ "جنتلمن" ساسی مانکن را نشان می‌دادند. محافظه کاران در مجلس ایران نیز از این موضوع انتقاد کردند از جمله "علی مطهری" نائب رییس مجلس که خواستار توبیخ و مجازات روسای مدارس و کارکنان آن شد. ساسی مانکن اما مطهری را به چالش تمرکز بر روی مسائل مهمتر کشور و معضلات جاری دعوت کرد. ساسی نوشت واقعا بحران دلار و گوشت و قیمت بالای کالاها را رها کرده و در مورد آهنگ جنتلمن تصمیم‌گیری کرده‌اید؟! این خواننده بیش از دو میلیون دنبال‌کننده در رسانه‌های اجتماعی دارد. یکی از اعضای شورای نگهبان نیز از مقام‌های قضایی خواستار تحت پیگرد قانونی قرار دادن مقام‌های مدارسی شد که فیلم‌ها از آنجا منتشر شده‌اند. او گفت که این بخشی از "جنگ فرهنگی دشمن" علیه ایران است". 

"ایندیپندنت" در پایان می‌نویسد: "در ایران قوه قضاییه و پلیس با اعمال غیراسلامی برخورد می‌کند. در سال 2014 میلادی هفت شهروند ایرانی به شش ماه زندان و 91 ضربه شلاق به جرم رقص با اهنگ "هپی" که از آن فیلمبرداری کرده بودند محکوم شدند. سال گذشته نیز یک دختر جوان ایرانی که در اتاق خواب خود مشغول رقص بوده و از آن فیلمبرداری کرده بود در مقابل دوربین تلویزیون دولتی ایران مجبور به عذرخواهی شد. وزیر آموزش و پرورش ایران گفته که در مقابل این اقدامات باید خواندن دعا و نماز در مدارس تقویت شوند تا اعتقادات مذهبی مردم به خطر نیفتد". 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
France
|
۰۰:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۳
0
2
همه شوکه میش غیر از وزیر آموزش و پرورش و آقای مطهری و ....
جعفر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۳
0
1
جامعه تغییر کرده......
ناشناس
|
-
|
۰۸:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۳
0
4
جناب بطحایی نمیدانم عذابی مثل جنابعالی از کجا بر سر آموزش وپرورش نازل شد.
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین