کد خبر: ۵۸۹۷۴۲
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۷

هشدار دبیرکل سازمان ملل نسبت به گسترش اسلام هراسی در شبکه‌های اجتماعی

دبیرکل سازمان ملل متحد حین دیدار از «نیوزیلند» از افزایش اسلام هراسی و نفرت پراکنی در شبکه‌های اجتماعی در سطح جهان انتقاد کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
دبیرکل سازمان ملل متحد سه‌شنبه حین دیدار از «نیوزیلند» نسبت افزایش جهانی اسلام هراسی و نفرت پراکنی در شبکه‌های اجتماعی هشدار داد.

 به نوشته شماره سه شنبه وبگاه «العربی» «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد درملاقات با بازماندگان و خانواده‌های قربانیان مسجد «کرایست چرچ » ضمن هشدار نسبت به رواج بسیار سریع  نفرت پراکنی ،از تلاش‌های این سازمان در رفع این مشکل خبر داد.

بر اساس این گزارش، گوترش ضمن دیدار از  مسجد «النور» یکی از دو مرکز مسلمانان در نیوزیلند که در 15 مارس(24 اسفند) یک سفید پوست 51 نفر را در جریان تیراندازی و در حالی‌که به طور زنده درحال پخش از  فیسبوک بود، کشت.

دبیرکل سازمان ملل متحد که جهت تاثیر تغییرات اقلیمی به این کشور سفر کرده، گفت که می‌خواهد حمایت خود را از جامعه مسلمان شهر کرایست چرچ در طول ماه رمضان نشان دهد.

او در این زمینه گفت :«می‌دانم که هیچ کلمه‌ای برای از بین بردن غم و درد ناشی از این حادثه وجود ندارد، اما من شخصا برای انتقال عشق، حمایت و تحسین کامل، به اینجا آمده‌ام.»

وی به قربانیان بدترین تیراندازی در تاریخ نوین نیوزیلند گفت، در حالی که ‌رسانه‌های اجتماعی مورد سوء استفاده در زمینه پخش نفرت پراکنی قرار گرفته‌اند و مسئله بسان آتش سوزی در حیات وحش در حال گسترش است.»

گوترش گفت: «نفرت پراکنی همانند آتش سوزی حیات وحش در رسانه‌های اجتماعی گسترش می یابد و باید آن را خاموش کنیم. هیچ فضای آنلاین یا آفلاین برای نفرت پراکنی وجود ندارد.»

به دنبال حادثه تروریستی در نیوزیلند، پلیس  این کشور  در بیانیه‌ای اعلام کرد، مردی که متهم است پشت پرده حملات به چندین مساجد در کرایست‌چرچ قرار دارد، با اتهام 50 فقره قتل و 39 فقره تلاش برای قتل روبرو است.

رهبران جامعه مسلمانان نیوزیلند  نیز گفتند که پیش از این جنایت فجیع  در کرایست‌چرچ با تهدیداتی از قبیل سوزاندن قرآن کریم مواجه شده بودند  و هفته‌ها پیش از جنایت کرایست‌چرچ در نیوزیلند فردی تهدید کرده بود که در محوطه بیرون یک مسجد در این کشور دست به سوزاندن قرآن کریم می‌زند.

فارس 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین