کد خبر: ۵۸۹۹۱۶
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۸

حکم یوفا جشن قهرمانی منچسترسیتی را به عزا تبدیل می کند

روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی مدعی شد که اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا) به مجریان اعمال قانون توصیه کرده است که باشگاه منچسترسیتی را به دلیل نقض مقررات بازی جوانمردانه مالی از حضور در فصل بعدی لیگ قهرمانان محروم کند.
آفتاب‌‌نیوز :
رای نهایی یوفا هفته جاری اعلام می شود اما گزارش نیویورک تایمز می افزاید: هنوز مشخص نیست که در صورت رای به حذف سیتی از لیگ قهرمانان، این حکم در فصل بعدی این رقابت ها اعمال خواهد شد یا در لیگ قهرمانان فصل 2020 – 2021 اجرایی می شود.

منابع نزدیک به مسئولان پیگیری تحقیقات بر این عقیده اند که جریمه سیتی به احتمال زیاد به اتهامات این باشگاه در خصوص ارائه اظهارات گمراه کننده و ضد و نقیض مربوط است نه بابت ارزش واقعی قراردادهای اسپانسرینگ.

این موضوع، پرونده باشگاه سیتی را برای مقامات کنترل امور مالی بغرنج کرده است؛ مامورانی که به جای کمیته انضباطی اصلی یوفا مسئولیت رسیدگی به پرونده را عهده دار شده اند.

هر 2 باشگاه سیتی و پاری سن ژرمن به دفعات هدف اتهامات نقض مقررات بازی جوانمردانه مالی قرار گرفته اند؛ اتهاماتی که با انتشار تازه ترین گزارش های افشاگرانه تارنمای زیرزمینی «فوتبال لیکس» توسط نشریه اشپیگل آلمان، تشدید شده است.

مقررات بازی جوانمردانه مالی تلاش می کند تا باشگاه های فوتبال را از هزینه کردن بیش از درآمدهایشان منع کند؛ بر این اساس مجازات هایی که در گذشته برای چنین تخلفاتی در نظر گرفته می شد از اخطار کتبی ساده تا محرومیت از حضور در رقابت های یوفا متغیر بود.

منچسترسیتی در سال 2014 به دلیل تخطی از این مقررات 60 میلیون یورو جریمه شد و یوفا مقرر کرد که برخلاف سایر تیم های حاضر در لیگ قهرمانان آن فصل، این باشگاه تنها مجاز است تا 21 بازیکن را برای بازی ها معرفی کرده و به همراه داشته باشد. (تعداد معمول بازیکنان برای باشگاه ها 25 نفر است).

شاگردان «پپ گواردیولا» یکشنبه هفته جاری با پیروزی چهار بر یک مقابل برایتون در آخرین بازی فصل 2018 - 2019 لیگ برتر جزیره، برای دومین سال پیاپی جام قهرمانی را بالای سر بردند اما در صورتی که حکم مذکور قطعی شود، جشن قهرمانی آنها به مراسم سوگواری تبدیل خواهد شد.

منبع: ایرنا

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین