کد خبر: ۵۹۰۴۱۴
تاریخ انتشار : ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۹

سه باور غلط درباره کرم ضدآفتاب

با نزدیک شدن به فصل گرما و تابش شدید خورشید، استفاده از ضدآفتاب از هر زمان دیگری ضروری‌تر است.
آفتاب‌‌نیوز :
از آنجا که کرم ضدآفتاب به طور مستقیم با پوست در تماس بوده و برای محافظت در مقابل اشعه‌های مضر آفتاب استفاده می‌شود، انتخاب یک کرم مناسب اهمیت زیادی دارد و البته باورهای غلطی هم در این زمینه شایع است. شاید فکر کنید تمام ویژگی‌های یک ضدآفتاب خوب را می‌دانید اما بهتر است این مطلب را تا انتها بخوانید و در مورد باورهایتان تجدید نظر کنید.

ضدآفتاب بلافاصله بعد از استفاده از پوست محافظت می‌کند

برخلاف تصور شما، همه ضدآفتاب‌ها مثل هم نیستند. معمولاً ضدآفتاب‌هایی که تولید می‌شوند در دو گروه شیمیایی (chemical) و فیزیکی (physical) قرار می‌گیرند.

ضدآفتاب‌های شیمیایی جذب پوست شده و به همین دلیل تا حدودی به اشعه‌ی فرابنفش، اجازه‌ی نفوذ و تخریب پوست را می‌دهد. ویژگی مهم دیگری که بهتر است درمورد ضدآفتاب‌های شیمیایی بدانید این است که مواد محافظ موجود در این کرم‌ها به ۲۰ تا ۳۰ دقیقه زمان برای فعال شدن نیاز دارند.

ضدآفتاب فیزیکی با حفاظت کامل از سطح پوست، جلوی نفوذ اشعه فرابنفش به پوست را می‌گیرد و اغلب حاوی زینک اکساید یا تیتانیوم دی اکسید است.

هرچه SPF ضدآفتاب بیشتر باشد، بیشتر از پوست محافظت می‌کند

اشعه فرابنفشی که از طریق تابش نور خورشید به پوست آسیب می‌زند به دو دسته فرابنفشA  و فرابنفش B تقسیم می‌شود. وقتی از ضدآفتاب استفاده می‌کنید در واقع از پوستتان در مقابل اشعه فرابنفش B محافظت می‌کنید. اما برای کاهش اثرات فرابنفش A ویژگی دیگری از کرم ضدآفتاب به نام طیف وسیع یا broad spectrum را مورد بررسی قرار دهید.

علاوه بر این، داشتن SPF بالاتر به معنی محافظت طولانی از پوست نیز نیست.

ضدآفتاب با بستن منافذ پوست، موجب بروز آکنه می‌شود

استفاده از کرم ضدآفتاب آکنه‌ها را تشدید نمی‌کند اما می‌توانید اگر پوست چربی دارید، از انواع فاقد چربی استفاده کنید. زینک اکسید موجود در ضدآفتاب‌های فیزیکی نیز جوش و آکنه را افزایش نمی‌دهد.

همچنین اگر جزء آن دسته افرادی هستید که برای درمان جوش و آکنه پوست از دارو استفاده می‌کنید، خوب است بدانید که پوستتان نسبت به اشعه آفتاب حساس‌تر است و حتماً باید از یک ضدآفتاب مناسب استفاده کنید.

خبرآنلاین 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین