کد خبر: ۵۹۰۴۸۱
تاریخ انتشار : ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۲

نماینده مردم زابل: خسارت ملخ به کشاورزی سیستان و بلوچستان بیشتر از سیل است

رئیس کمیسیون آب، کشاورزی و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی گفت: خسارت ملخ های صحرایی به کشاورزی، طبیعت و مراتع سیستان و بلوچستان بویژه مناطق چابهار و کنارک بیشتر از سیل و زلزله است.
آفتاب‌‌نیوز :
احمد علی کیخا عصر شنبه در نشست کارگروه آب، کشاورزی و منابع طبیعی شهرستان چابهار اظهار داشت: نمی توان با دست خالی و بدون اعتبار با یک افت مخرب و ویران کننده کشاورزی مبارزه کرد.
وی افزود: هر کاری نیازمند اعتبار است و کمیسیون کشاورزی در مجلس علاوه بر پیگیری سایر مشکلات و وظایف محوله در ماههای اخیر به موضوع ملخ ورود کرده و از نزدیک مسائل و مشکلات و اقدامات انجام شده را رصد می کند.

نماینده مردم شهرستانهای زابل، زهک، هیرمند، نیمروز و هامون در مجلس شورای اسلامی گفت: پس از پیگیری های فراوان قرار است فردا 10 میلیارد تومان به حساب وزارت جهاد کشاورزی واریز شود تا فعالیت ها در مبارزه با ملخ بهتر انجام شود.

وی بیان کرد: زیرساخت های مرز ریمدان برای صادرات و واردات کالا در حال پیگیری است و بزودی شاهد تحول در این منطقه خواهیم بود.

دکتر کیخا به ظرفیت های کشاورزی، اقتصادی و تجاری چابهار اشاره کرد و افزود: استقرار قرنطینه نباتی در مرز ریمدان می تواند بسیاری از مشکلات واردات و صادرات محصولات کشاورزی را مرتفع کند.

منبع: ایرنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین