کد خبر: ۵۹۰۵۶۳
تاریخ انتشار : ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۷

همکاری پلیس با دو اپلیکیشن مسیریاب ایرانی برای کاهش ترافیک پایتخت

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران از امضای تفاهم نامه میان پلیس راهنمایی و رانندگی و دو اپلیکیشن مسیریاب ایرانی خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز :
صبح امروز تفاهم نامه همکاری علمی-اطلاع رسانی بین پلیس راهور تهران بزرگ و مسیریاب‌های داخلی در مرکز فرماندهی پلیس راهور تهران امضاء شد.

این تفاهم نامه جهت تسهیل تردد رانندگان، مدیریت سفر، مدیریت زمان جهت انجام سفرهای درون شهری و برون شهری و همچنین به منظور اطلاع رسانی به شهروندان و مسافران پایتخت از اجرای طرح‌های مختلف ترافیکی و اقدامات ترافیکی در سطح شهر، تفاهم‌نامه‌ای را با مسیریاب‌های تولید داخلی کشور «بلد» و «نشان» امضاء شده است.

سردار محمدرضا مهماندار -رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران- پس از امضای این تفاهم نامه در باره مفاد آن اظهار کرد: به منظور استفاده از ظرفیت‌های داخلی به خصوص در حوزه IT بنا گذاشته‌ایم از مسیر یاب های داخلی که جوانان وطن با همت بلندشان تولید کردند استفاده کنیم.
وی با بیان اینکه مسیریاب‌های داخلی کم و کاستی نسبت به مسیر یابی‌های خارجی ندارند گفت: جوانان ما توانسته‌اند این مسیر یابها را مناسب سازی و بومی کنند بنابراین حمایت از آنها نیز یکی از وظایف ماست.

رئیس پلیس راهور تهران با اشاره به ترافیک شهر تهران گفت: شهر تهران روزانه ٢٠ میلیون تردد اتفاق می افتد، طبیعی است که برای کنترل این حجم از ترافیک نیازمندیم تا از توانایی‌های حوزه IT و ITS استفاده کنیم.

وی افزود: استفاده از این اپلیکشن‌های داخلی می‌تواند موجب کاهش زمان سفر شود و ترافیک را نیز هدایت می کند. به شهروندان توصیه می‌کنیم تا از مسیریاب های داخلی استفاده کنند چرا که این اپلیکیشن‌ها علاوه بر اینکه زمان سفر را کاهش خواهد داد ویژگی های دیگری نیز دارد.

سردار مهماندار با بیان اینکه امروز بعد از مطالعات زیاد تصمیم گرفتیم همکاری دو طرف را با دو اپلیکیشن داخلی آغاز کنیم گفت: یکی از اهداف ما حمایت از تولید داخلی است و هدف دیگر ما نیز تبادل اطلاعات بین پلیس راهنمایی و رانندگی و این مسیریاب‌ها است.

وی با اشاره به ممنوعیت و محدودیت‌های تردد و بستن خیابان‌هایی که روزانه در سطح شهر ایجاد می‌شود انجام می‌شود گفت: تمام این مسائل باعث ایجاد اختلال می شود اما هر چقدر که ارتباط بین پلیس راهنمایی و رانندگی در این دو اپلیکیشن افزایش یابد می‌توانید اطلاعات تغییرات ایجاد شده در مسیرها را در کوتاه‌ترین زمان به مردم اطلاع داد که این موضوع می تواند یک برتری نسبت به مسیریابهای خارجی باشد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران با بیان اینکه ارتباط آنلاین پلیس با اپلیکیشن های مسیریاب یک مزیت است گفت: با افزایش ارتباط میان پلیس راهنمایی و رانندگی و مسیریاب ها دقت به شدت افزایش خواهد یافت و اطلاعات به روز رسانی سریع‌تری خواهند داشت.

وی با اشاره به هدف دیگر امضای این تفاهم نامه میان پلیس و این دو اپلیکیشن گفت: یکی از اهدف دیگر استفاده از اطلاعات برای رفع نقاط گلوگاهی نقاط حادثه‌خیز و مشکلات ترافیکی در سطح شهر است همچنین می‌تواند باعث کاهش ترافیک نیز بشود.

سردار مهماندار افزود: هدف بعدی نیز پیش بینی پذیری ترافیک است تا بر اساس مدل های سفر در داخل شهر و مکان‌های خاص پیش بینی ها را به شهروندان ارائه کنیم.

وی با تأکید بر اینکه همکاری بین پلیس ناجا و اینبار اپلیکیشن گامی برای کاهش ترافیک است گفت: آمادگی داریم که اگر شرکت‌های دیگر نیز توانایی‌های لازم را داشته باشند با آنها همکاری کنیم به طور قطع تجربه استفاده از این برنامه‌ها نشان خواهد داد که ترافیک با رفع مشکلات ترافیکی کاهش پیدا خواهد کرد.

رئیس پلیس راهور تهران با بیان اینکه کشور های هوشمند کشورهایی هستند که ابزارهای خود را بومی می کنند گفت: امروزه چین و روسیه به سراغ نقطه‌یابی‌های ماهواره‌ای گام برداشتند که به نظر می‌رسد در ایران نیز این توانمندی وجود دارد.

وی ادامه داد: ما باید ابزارهای در دسترس و مختص خودمان داشته باشیم که امید داریم با این شتاب بتوانیم پیشرفت مناسبی داشته باشیم.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین