کد خبر: ۵۹۰۶۷۵
تاریخ انتشار : ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۸

از هر 3 ورزشکار حرفه‌ای و المپیکی یک نفر دچار مشکلات روانی است

تحقیقات نشان می‌دهد از هر سه ورزشکار حرفه‌ای و المپیکی یک نفر دچار اختلال روانی مانند افسردگی به دلیل درخواست برای قرار گرفتن در رتبه بالاتر است.
آفتاب‌‌نیوز :
محققان با تجزیه‌وتحلیل ۵۲ تحقیق انجام‌شده روی ۱۳ هزار ورزشکار حرفه‌ای در ۷۱ رشته به این نتیجه رسیدند که از هر سه نفر یکی دچار اختلال روانی ازجمله بی‌خوابی، افسردگی و اضطراب، مشکلات تغذیه‌ای، سوءمصرف مواد، اعتیاد و قماربازی شده است.

در این تحقیق که برای مجله انگلیسی پزشکی ورزشی انجام‌ شده آمده است که در بسیاری از موارد افسردگی و اضطراب به‌طور مستقیم منجر به آسیب فیزیکی شده است.

همچنین مشخص‌شده است که ورزشکاران از این ترس دارند که اختلالات روانی آن‌ها باعث عدم بسته شدن قرارداد شده و درنتیجه کمپانی‌های تبلیغاتی به‌سوی آن‌ها نیایند.

مربیان و ورزشگاه نقش حیاتی در نابسامانی روانی در یک ورزشکار و همچنین ترویج فرهنگ آرامش روانی دارند. به گفته محققان فرهنگ نخبگانی در ورزش با انجام ورزش‌های سنگین و تقاضا برای کسب بهترین نتیجه، خطر ابتلا به بیماری‌های روانی در میان ورزشکاران را افزایش می‌دهد.

ترس از ضعیف بودن و نتیجه ضعیف گرفتن در میان ورزشکاران شایع است و این امر باعث می‌شود تا به این امر که برایشان حیاتی است بیش‌ازاندازه بها دهند و فکر و ذکرشان نتیجه گرفتن باشد.

منبع: خبرآنلاین
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین