کد خبر: ۵۹۱۰۲۷
تاریخ انتشار : ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۱

پیشنهاد نماینده لنگرود در مورد انتخابات هیات رئیسه مجلس

نماینده مردم لنگرود در مجلس در پایان نطق خود گفت: شهادت می‌دهم که در این سه سال از جانب هیأت رئیسه کم و کاستی وجود نداشته است. پیشنهاد می‌کنم که هر سه فراکسیون ائتلاف کنیم تا در یک سال باقیمانده نیز از استمرار خدمت هیأت رئیسه بهره‌مند باشیم.
آفتاب‌‌نیوز :
مهرداد لاهوتی در نطق میان دستور جلسه نوبت صبح امروز (سه شنبه)، گفت: طبق آمار سازمان ملل بیش از ۲۵۰ هزار نفر در یمن به شهادت رسیده‌اند. این کشتار بزرگ را محکوم می‌کنم. مسئولیت این جنایات با دولت عربستان و حامیانش به ویژه آمریکا و انگلیس است. دولت آمریکا با نقض برجام و خروج از پیمان‌های بین‌المللی نشان داد که نه تنها برای ایران بلکه برای دنیا غیر قابل اعتماد است.

نماینده مردم لنگرود در مجلس راه مقابله با ظلم‌های آمریکا را مقاومت هوشمندانه دانست و گفت: همانطور که آمریکا در جنگ منطقه‌ای و در هشت سال دفاع مقدس با شکست روبرو شد مطمئناً در این جنگ اقتصادی نیز در برابر مردم شکست خواهد خورد.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس خطاب به رئیس جمهور گفت: در قانون بودجه امسال تصویب کردیم که ۱۴ میلیارد دلار ارز ۴۲۰۰ تومانی صرف کالاهای اساسی مردم شود. در ابتدا باید مشخص شود که قرار است چقدر پرداخت شود. این مبالغ به چه کالاهایی اختصاص یافته می‌شود و در نهایت خروجی چه خواهد شد. بار دیگر نیز گفته بودم که این مبلغ معادل ۵۳ هزار میلیارد تومان است. مردم کالاها را باید با چه قیمتی خریداری کنند؟

نماینده مردم لنگرود در مجلس خطاب به وزیر جهاد کشاورزی گفت: در خصوص حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی برای چای تشکر می‌کنم، اما قیمت برگ سبز چای برای کشاورزان مقرون به صرفه نیست. شرایط اقتصادی عرضه برای کارخانه‌داران ما فراهم است، اما این شرایط برای کشاورزان اقتصادی نیست. در این رابطه استاندار حوزه انتخابیه گام‌هایی برداشته است که کافی نیست و باید تصمیماتی جدی‌تر گرفته شود.

وی خطاب به وزیر جهاد کشاورزی گفت: ما به یک عده و شما به عده‌ای دیگر زمین دادید تا سرمایه گذاری کنند. من نمی‌خواهم بگویم که رانت و فساد این اقدام را فرا گرفته است اما عده‌ای زمین گرفته‌اند که خدمت کنند اما نکردند. این زمین‌ها را پس بگیرید. این زمین‌ها مال بیت‌المال است. من بارها گفته‌ام از طرف دیگر وزارت جهاد به دنبال مالکیت بر زمین‌هایی است که سال‌های سال روستاییان عزیز آنها را در تصرف دارند. این روستاییان در اندک زمینی در حال کشاورزی هستند که وزارت جهاد می‌خواهد زمین کوچک آنها را بگیرد.

وی خطاب به وزیر نیرو گفت: ما ۱۰۰۰ میلیمتر بارندگی داریم و نباید مشکل آبرسانی داشته باشیم. روستاهای ما از نظر آبرسانی وضعیت نابسامانی دارد.

لاهوتی خطاب به وزیر صنعت، معدن و تجارت متذکر شد: در پرداخت دوم وام‌های روستایی اقدام کنیم. ۱۸ هزار میلیارد پول جمع شد اما هنوز ۷,۵۰۰ میلیارد تومان جذب شده است. در چنین شرایطی ما دم از اشتغال نیز می‌زنیم.

نماینده مردم لنگرود در مجلس در پایان نطق خود خطاب به نمایندگان مجلس تاکید کرد: ما سه سال با هم کار کردیم هیأت رئیسه در حد بضاعت خود تلاش‌هایی کرده است. شهادت می‌دهم که کم و کاستی از جانب هیأت رئیسه وجود نداشته، پیشنهاد می‌کنم که هر سه فراکسیون ائتلافی کنیم تا یک سال باقیمانده نیز استمرار خدمت هیأت رئیسه مجلس را داشته باشیم.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین