کد خبر: ۵۹۱۵۹۰
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۹

واکنش انصارالله به مخالفت دولت مستعفی یمن با ادامه فعالیت فرستاده سازمان ملل

رئیس جمهوری مستعفی یمن پیامی به دبیرکل سازمان ملل فرستاد و در آن اعلام کرد که نمی‌پذیرد مارتین گریفیث در پست خود بماند. انصارالله یمن نیز به این اقدام رئیس جمهوری یمن واکنش نشان داد.
آفتاب‌‌نیوز :
به نقل از الیوم السابع، یک منبع دولت مستعفی یمن اعلام کرد که عبد ربه منصور هادی، رئیس جمهوری مستعفی یمن در نامه به آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل مخالفت خود را با "تخطی‌های مارتین گریفیث، فرستاده سازمان ملل و در رأس آن موضع منفی‌اش نسبت به قطعنامه ۲۲۱۶" اعلام کرده است.

رئیس جمهوری مستعفی یمن در پیام خود تاکید کرد که گریفیث طی مقطع گذشته تلاش کرد تا با حوثی‌ها برای توافق در مورد مدیریت بین المللی در الحدیده به توافقی دست یابد.

عبد ربه منصور هادی در پیام خود تاکید کرد که اقدامات گریفیث نقض آشکار حاکمیت یمن است.

این اقدام رئیس جمهوری دولت مستعفی پس از آن صورت گرفت که گریفیث عقب نشینی انصارالله از بنادر الحدیده را ستود.

روز سه شنبه پارلمان وابسته به دولت مستعفی یمن از این دولت خواست تا با فرستاده سازمان ملل تعامل و تماس نداشته باشد.

در همین حال، محمد علی الحوثی، امروز (جمعه) نسبت به مخالفت عبد ربه منصور هادی برای ادامه ماموریت مارتین گریفیث واکنش نشان داد.

الحوثی که پست رئیس کمیته عالی انقلابی یمن را برعهده دارد، در توییتی نوشت: پیام هادی مزدور بر گفتگو با طرف‌های دیگر مخالفت کرده است و این پاسخی به بیانیه نشست عدن در چند روز قبل است.

وی تاکید کرد: این پیام تلاشی ناکام برای سنگ اندازی در مسیر صلح بوده و مخالفتی آشکار با توافق سوئد است. این پیام تاکیدی بر گفته ما است که آنها هیچ گامی برای صلح برنداشته و به دنبال فشار برای منحرف کردن توافق سوئد هستند.

عبد ربه منصور هادی در نامه‌ای به آنتونیو گوترش اعلام کرد که نمی‌پذیرد مارتین گریفیث، فرستاده سازمان ملل به یمن به فعالیت خود ادامه دهد.

هادی در نامه خود به گوترش نوشت: من نمی‌توانم با ادامه فعالیت فرستاده ویژه شما به یمن موافقت کنم مگر آنکه تضمین‌های کافی از سوی شخص شما برای بازنگری در تخطی‌ها و اجتناب از تکرار آنها فراهم شود.

ایسنا 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین