کد خبر: ۵۹۱۶۷۹
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۱

ادعای آمریکا علیه ایران درباره انفجار نفتکش‌ها در بندر الفجیره امارات؛ سپاه مسئول حمله است!

ارتش آمریکا در رویکردی غیرسازنده با طرح ادعایی بی اساس مدعی شد که سپاه پاسداران مسئول مستقیم حمله به تانکرهای نفتی در الفجیره امارات است.
آفتاب‌‌نیوز :
«مایکل گیلدی» مدیر ستاد مشترک ارتش آمریکا مدعی شد: این حمله [در بندر الفجیره] منتسب به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است.

به گزارش رویترز، وی افزود که این حمله با مین‌های مغناطیسی انجام شده، اما از اظهارنظر بیشتر در خصوص اینکه این مین‌ها به چه شیوه‌ای منتقل شده و عمل کرده‌اند خودداری کرد.

ادعای آمریکا علیه ایران درباره انفجار نفتکش‌ها در بندر الفجیره امارات؛ سپاه مسئول حمله است!

گلیدی این ادعاها را در جریان نشست خبری در پنتاگون که برای تشریح برنامه آمریکا به منظور اعزام یک هزار و ۵۰۰ نیروی نظامی برگزار شد، مطرح کرد.

این مقام پنتاگون با تکرار اتهامات واهی علیه جمهوری اسلامی ایران و بیان اینکه تاکنون تهدید مستقیمی متوجه نیروهای آمریکایی نبوده است، گفت: گزارش‌هایی که دریافت کرده ایم نشان می‌دهد این تهدیدها با آنچه که در گذشته بوده، متفاوت است.

سرپرست وزارت دفاع آمریکا هم روز جمعه در نامه‌ای به کنگره اعلام کرد با اعزام یک هزار و ۵۰۰ نیرو و توانایی‌های دفاعی به خاورمیانه به دنبال درخواست فرماندهی مرکزی غرب آسیا (سنتکام) برای افزایش آرایش نظامی نیروهایمان موافقت کرده است.

وی اعلام کرده است این اقدام برای پاسخ به تهدیدهای موثق از سوی ایران است.

کیتی ویلبارگر دستیار سرپرست وزیر دفاع آمریکا هم در این نشست درباره اعزام این نیروها گفت: این نیروهای اضافی به سوریه یا عراق اعزام نمی‌شوند، اینها برای تقویت نیروهای موجود ما در منطقه هستند.

بر اساس گزارش‌ها، پنتاگون قصد دارد در مرحله نخست، ۶۰۰ نیرو را به منطقه اعزام و ۹۰۰ نفر باقیمانده هم متعاقباً به آنها ملحق خواهند شد.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا ساعتی قبل اعلام کرد که یک هزار و پانصد نیروی نظامی به خاورمیانه می‌فرستد که هدف از اعزام آنها عمدتاً حفاظتی است.

آمریکا همچنین اعلام کرده که فروش تسلیحات به برخی کشورهای عربی را تسریع می‌کند. این دو تصمیم ترامپ در شرایطی است که وی بامداد جمعه گفته بود: فکر نمی‌کنم که ایالات متحده به نیروهای اضافی بیشتری برای اعزام به خاورمیانه نیاز داشته باشد.

آمریکا طی هفته‌های اخیر با اتخاذ رویکردی تنش زا اعلام کرده که ناوهواپیمابر آبراهام لینکلن و یگانی از بمب افکن ها را به خلیج فارس اعزام می‌کند. واشنگتن مدعی است که این اقدام در رابطه با تهدیدهای فزاینده ای که به ایران نسبت داده است، انجام می‌شود.

مایک پمپئو وزیر امور خارجه، جوزف دانفورد رئیس ستاد مشترک ارتش و پاتریک شاناهان سرپرست وزارت دفاع آمریکا روز سه شنبه دو جلسه غیرعلنی درباره ایران با اعضای کنگره برگزار کردند تا اعضای کنگره را درباره اطلاعات ادعایی خود توجیه کنند.

بلومبرگ در جمع بندی جلسه غیرعلنی مقام‌های دولت ترامپ با اعضای مجلس نمایندگان نوشت که اطلاعات پمپئو دموکرات‌ها را قانع نکرد. شاناهان بعد از این جلسه بار دیگر تاکید کرد که دولت آمریکا خواهان تشدید وضعیت در منطقه نیست بلکه مساله «بازدارندگی است، نه جنگ. ما قصد جنگ نداریم.»

منبع: خبرگزاری ایرنا

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
-
|
۱۰:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۴
6
2
آمریکا بداند ما از خود آنها به آبراهام لینکلن نزدیکتریم
رامین
|
-
|
۱۱:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۴
5
1
امریکا غلط میکند.امریکا با به اتش کشیدن نفت کشها بهانشو برا اعزام نیرو میسر میکند
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین