کد خبر: ۵۹۲۶۲۸
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۷

جنگ‌ آمریکا با چین و مکزیک نفت را ارزان کرد

قیمت هر بشکه نفت برنت امرزو با ۵۹ سنت معادل ۰.۹ درصد کاهش به ۶۶ دلار و ۲۸ سنت رسید.
آفتاب‌‌نیوز :
در حالی که تنش های تجاری بین کشورهای جهان بار دیگر گسترش یافته و تولید نفت آمریکا مجددا شاهد افزایش بوده است، قیمت نفت امروز کاهش داشت و در مسیر ثبت بزرگترین کاهش ماهانه از ماه نوامبر قرار گرفت.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت امرزو با ۵۹ سنت معادل ۰.۹ درصد کاهش به ۶۶ دلار و ۲۸ سنت رسید. قیمت نفت خام آمریکا نیز امروز با ۵۱ سنت معادل ۰.۹ درصد کاهش به ۵۶ دلار و ۸ سنت رسید. قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت اوایل امروز تا رقم ۵۵ دلار و ۶۶ سنت پایین آمده بود.

این کاهش ها موجب شده تا قیمت نفت در مسیر ثبت بیشترین افت هفتگی از نوامبر گذشته تاکنون قرار بگیرد.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا با اعلام اینکه تعرفه هایی را بر تمام کالاهای وارداتی از مکزیک اعمال خواهد کرد، بار دیگر آتش جنگ تجاری را شعله ور ساخته و نگرانی ها از کند شدن رشد اقتصاد جهان و کاهش تقاضا برای نفت را افزایش داده است.

به عقیده تحلیلگران، تنش تجاری آمریکا با مکزیک در کنار جنگ تجاری آمریکا و چین می تواند موجب بروز رکود در اقتصاد جهانی شود.


مایکل مک کارتی، تحلیلگر موسسه سی ام سی مارکتس استرالیا در این باره گفت: «وضعیت اقتصاد جهانی حداقل از نظر خریداران اوراق قرضه و کالاهای خام خوب نیست... این نوسانات قیمتی نشان دهنده بدتر شدن احساس بازار در مورد چشم انداز رشد اقتصاد جهانی است.»

دیگر عامل افت قیمت نفت کاهش کمتر از حد انتظار ذخایر نفتی آمریکا و بازگشت تولید نفت این کشور به رکورد ۱۲.۳ میلیون بشکه بوده است. اداره اطلاعات انرژی آمریکا اعلام کرد که میزان ذخایر نفت خام این کشور در هفته گذشته با حدود ۳۰۰ هزار بشکه کاهش به ۴۷۶.۴۹ میلیون بشکه رسید.

منبع: تسنیم
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین