کد خبر: ۵۹۵۶۰
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۳۸۶ - ۱۴:۴۹

انتقاد یک نماینده از حکم جدید بذرپاش

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: «رمضانعلی صادق‌زاده» عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس هفتم معتقد است انتصاب در سمتهای مهم همانند مدیر عاملی شرکت پارس خودرو به دور از وابستگی‌ها سیاسی باید صورت بگیرد.

عضو فراکسیون اقلیت مجلس هفتم در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی آفتاب درخصوص انتصاب مهرداد بذرپاش به عنوان مدیرعامل شرکت پارس خودرو گفت: چون شرکت مزبور دولتی محض نیست حتما شکل قانونی در انتصاب ایشان رعایت شده است. اما از نظر نحو انتصاب ایشان در محافل بحثهای مختلفی مطرح شده است، زیرا در اداره بنگاههای بزرگی مانند شرکت پارس خودرو حداقل چیزی که باید مدنظر بگیریم، تجربه کاری است.

صادق‌زاده تصریح کرد: در تمام کشورهای دنیا برای انتخاب مدیرعاملی چنین شرکت‌هایی از طریق آگهی اقدام می‌شود یعنی افراد با ارائه اسناد تجارب خود و همچنین مدارک تحصیلی و تخصصی مرتبط به آن شرکت مجرب‌ترین آنها در اولویت انتخاب قرار می‌گیرند.

نماینده رشت افزود: بهتر است در پست‌های این چنینی تجربه به عنوان منابع بزرگ انسانی مورد نظر قرار بگیرد و نه به خاطر وابستگی به جریان سیاسی خاص یا نزدیکی به شخصیت سیاسی برای شرکت بزرگی مانند پارس خودرو مدیرعامل انتصاب شود.

صادق‌زاده با اشاره به سمت قبلی بذرپاش (رئیس مشاورین جوان ریاست جمهوری) گفت: جوان بودن و نداشتن تجربه و همچنین نزدیکی به شخصیت سیاسی از بحثهای مهمی است که درخصوص ایشان مطرح می‌شود.

وی در پاسخ به اینکه «چرا در حالی‌که احمدی نژاد از مدیرعامل سابق شرکت پارس خودرو بخاطر خوب عمل کردن تقدیر کرده بود ولی ناگهان ایشان را تغییر داد؟»، اظهار داشت: اگر بخاطر نزدیکی فرد به شخصیت سیاسی یا گرایش آن فرد مدیریتی را که خوب عمل کرده تغییر داده و آن فرد را جایگزین کنند،‌حتما این مساله دارای اشکال است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین