کد خبر: ۵۹۹۳۵۰
تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۷

مسکو: اوضاع تنگه هرمز به صورت دراماتیک در حال تغییر است/ آمریکا برای تغییر نظام در ایران تلاش می کند

سخنگوی وزیر امور خارجه روسیه گفت: وضعیت منطقه تنگه هرمز به صورت دراماتیکی در حال تغییر است و آمریکا برای تغییر نظام در ایران تلاش می کند.
آفتاب‌‌نیوز :

به نقل از روسیا الیوم، «ماریا زاخاووا» شامگاه پنج شنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی با بیان این مطلب گفت: اوضاع این منطقه به صورت دراماتیکی در حال تغییر است و لازم است از تشدید بیشتر اوضاع جلوگیری شود.

زاخارووا افزود: برای بهبود اوضاع به اقدامات ملموس نیاز است. مسکو به خوبی می داند که چنین وضعیتی مناسب نیست و ممکن است تبعات بدی به همراه داشته باشد.

وی ادامه داد: به همین دلیل باید از تشدید اوضاع جلوگیری و برای تغییر وضعیت تلاش کرد. هرچند اوضاع به حالت طبیعی برنگردد اما حداقل فضای گفتگو برای حل اختلافات فراهم شود.

سخنگوی وزیر خارجه روسیه در ادامه اظهار کرد: برای همه روشن است که دلیل اصلی تنش های کنونی درباره برنامه جامع اقدام مشترک، سیاست های واشنگتن در زمینه اعمال فشار حداکثری روی تهران و تلاش برای تغییر نظام دریک کشور دارای حاکمیت است.

زاخاروا افزود: مسخره است که دور جدید جلسات شورای اداری آژانش بین المللی انرژی اتمی به درخواست آمریکا برگزار شد در حالی که همه می دانند این واشنگتن بود که سال گذشته از برجام حارج شد و به صورت یک جانبه با اجرای تعهداتش مخالفت کرد.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه خاطرنشان کرد: می شنویم که چگونه آمریکا از ایران می خواهد به تعهداتش پایبند باشد در حالی که طرف آمریکایی از بیشتر از یک سال پیش برای نابودی آن تلاش می کند و جلوی همه کشورها را برای اجرای آن می گیرد.

وی تاکید کرد که مواضع آمریکا با انتقادات شدید آژانس بین المللی انرژی اتمی همراه بود و به هیچ وجه آژانس از این کشور حمایت نکرد.

این مقام روسی در ادامه با اشاره به سفر مشاور امانوئل ماکرون به ایران گفت:به میانجی گری میان آمریکا و ایران هیچ نیازی نیست زیرا همه فرصت ها برای از سرگیری گفتگوی طبیعی میان دو طرف موجود است و این در صورتی است که واشنگتن تشدید اوضاع را متوقف کند.

زاخاروا در پایان خاطرنشان کرد: با این حال به خوبی می دانیم که کشورهای دیگر از جمله فرانسه، منافع خاص خود را دارند. اما از طرف دیگر، فقط می توان به کاهش سطح هیجانات غیرقابل کنترل شماری زیادی از مقامات واشنگتن درباره ایران استقبال کرد.

منبع: شفقنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین