کد خبر: ۶۰۸۱۹
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۳۸۶ - ۱۴:۲۶
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا خبر داد:

سفر رایس به مسکو برای تشدید تحریم ایران

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: «شان مک کورمک» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با بیان اینکه دو قطعنامه قبلی شورای امنیت سازمان ملل علیه ایران روند خوبی را طی کرده اعلام کرد وزیر خارجه آمریکا در سفر به مسکو قصد دارد موافقت روسیه برای تصویب تحریم‌های بیشتر علیه ایران را بدست آورد.

به گزارش خبرگزاری شینهوا مک کورمک اعلام کرد کاندولیزا رایس در سفر به مسکو در مورد ایران و موضوعات دیگر با مقامات روسیه گفت وگو خواهد کرد. بنا به گفته سخنگوی وزارت خارجه آمریکا پیش‌بینی می‌شود خانم رایس در مورد مساله هسته‌ای ایران وادامه اقدامات جهانی علیه آن با همتای روسی خود مذاکره کند. 

مک کورمک گفت: ما می‌خواهیم در مورد ایران با روسیه همکاری کنیم. همان طور که در گذشته همکاریهای خوبی در زمینه اعمال تحریم علیه تهران داشتیم. ‌وی با بیان اینکه دو قطعنامه قبلی شورای امنیت سازمان ملل (علیه ایران) روند خوبی را طی کرده افزود: ما می‌خواهیم این پروسه را ادامه دهیم و در این سفر کاندولیزا رایس قصد دارد در این خصوص با مقامات روسیه مذاکره کند. آمریکا به دیدگاه روسیه در مورد ایران توجه بسیاری دارد وآن را برای ادامه اقدامات جهانی برای مهار برنامه هسته‌ای ایران مهم می‌داند. 

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در مورد هدف جامعه جهانی در مقابله با ایران گفت:‌ مساله مهم این است که دولت ایران به طور آشکار بفهمد که نمی‌تواند سلاح اتمی‌بسازد.‌ مک کورمک افزود:‌ گمان می‌کنم روسیه نیز با این اقدام موافق باشد همان طور که سایر قدرت‌های بزرگ با ادامه تحریم‌ها علیه تهران موافقت کرده‌اند. 

بنا به این گزارش روسیه که روابط اقتصادی خوبی با ایران دارد با تلاش‌های آمریکا درمورد منزوی کردن ایران مخالفت کرده است. در عین حال آمریکا برای تصویب قطعنامه سوم علیه ایران به موافقت روسیه به عنوان عضو شورای امنیت سازمان ملل که دارای حق وتو است نیاز دارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین