کد خبر: ۶۱۳۶۶
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۳۸۶ - ۱۵:۳۴

ظریف: بعید است در مذاکره با آمریکا باشم

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب:‌ محمد جواد ظریف حضور خود به عنوان سرپرست تیم دیپلماتیک ایران در مذاکرات پیش‌روی ایران و آمریکا را بعید دانست. پیش از این خبرگزاری فرانسه در گزارشی اعلام کرده بود که دولت ایران، «محمد جواد ظریف» سفیر در حال خداحافظی کشورمان در سازمان ملل را به عنوان نماینده خود برای مذاکرات مستقیم هفته آینده با ایالات متحده در بغداد انتخاب کرده ‌است. [اینجا]

نماینده‌ دایم ایران در سازمان ملل در گفتگو با یک خبرگزاری داخلی اما با ابراز بی‌اطلاعی از اخباری که از احتمال حضور او در مذاکرات ایران و آمریکا حکایت می‌کنند گفت: تا الان چنین دستورالعملی به بنده داده نشده است و بعید می‌دانم تصمیمی بر حضور بنده در این مذاكرات گرفته شده باشد.

وی افزود: به لحاظ لجستیكی امكان شركت در این مذاكرات را ندارم.

ظریف در خصوص به پایان رسیدن دوران مسوولیتش در سازمان ملل متحد اظهار داشت: فكر می‌كنم در اوایل تابستان این مساله مشخص شود. من برای بازگشت به تهران آمادگی دارم. گفتنی است پیش از این محمد علی حسینی سخنگوی وزارت امور خارجه‌ از محمد خزایی، معاون کنونی وزیر اقتصاد و دارایی، به عنوان جانشین ظریف در دفتر نمایندگی ایران در مقر سازمان ملل در نیویورک نام برده بود.

جانشین ظریف از وزارت دارایی می‌آید! [اینجا]

محمد‌جواد ظریف در سال 1976 با ویزای دانشجویی به آمریكا رفت و در آنجا تحصیلاتش را تا مقطع دكتری ادامه داد. فعالیت‌هایش در دفتر نمایندگی ایران در سازمان ملل موجب شد تا وی به استخدام وزارت خارجه كشورمان درآید. او در سال‌هایی كه در تهران به سر می‌برد به عنوان معاون امور حقوقی و بین‌الملل وزارت خارجه مشغول به كار بود و پس از آن در سال 1381(2002) به نیویورك رفت.

ویژگی‌های فردی و تسلط كامل او بر زبان انگلیسی كه به خاطر تحصیل در آمریكا لهجه‌ای كاملا آمریكایی به خود گرفته است از وی دیپلماتی كاركشته ساخته است. ظریف گفته است كه تمایل دارد در كنار فعالیت‌های دیپلماتیك به عنوان كارمند وزارت خارجه به علاقه‌ خود یعنی تدریس در دانشگاه نیز ادامه دهد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین