کد خبر: ۶۱۴۰۱
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۳۸۶ - ۱۴:۳۲
توسط معاون دانش‌جعفری در گفت‌وگو با آفتاب

استعفای وزیر اقتصاد تکذیب شد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: «کمال‌الدین شهریاری» معاون پارلمانی وزارت امور اقتصاد و دارایی، اخبار مربوط به استعفای «داود دانش جعفری» وزیر اقتصاد را تکذیب کرد. پیش از این اخبار و گمانه‌زنی‌های مطبوعات و محافل خبری حاکی از آن بود که وزیر امور اقتصادی و دارایی در مخالفت با تصمیم ناگهانی «محمود احمدی‌نژاد» رئیس جمهور مبنی بر کاهش نرخ سود تسهیلات بانکی از سمت خود استعفا می‌دهد.

این در حالی است که «کمال‌الدین شهریاری» معاون پارلمانی این وزارتخانه در گفت‌وگو با آفتاب ضمن تکذیب خبر فوق، این اخبار را «شایعه و بی‌اساس» دانست.

وی در عین حال هرگونه توضیح بیشتر درخصوص موضع وزارت امور اقتصادی و دارایی درباره تصمیم غیرمنتظره رئیس جمهور برای کاهش نرخ سود تسهیلات بانکی را به روزهای آینده موکول کرد.

گفتنی است که «غلامحسین الهام» سخنگوی هیات دولت روز سه‌شنبه اعلام کرد «با تصمیم رئیس جمهور، نرخ سود تسهیلات بانک‌های دولتی و خصوصی به ترتیب با دو و پنج درصد کاهش به صورت توامان به 12 درصد خواهند رسید.»

این در حالی است که شورای پول و اعتبار که متشکل از وزرای دولت، رئیس کل بانک مرکزی و روسای بانک‌ها است، پیش از این تصویب کرده بود که نرخ سود تسهیلات بانکی در سال 86 هیچ تغییری نکند.

پیش از این، رئیس جمهوری در تصمیم ناگهانی دیگر دستور عزل مدیرعامل و تمامی اعضای هیات مدیره بیمه ایران را نیز بر مبنای گزارشی غیرکارشناسی صادر کرده بود که به گفته منابع آگاه، واکنش «داود دانش جعفری» وزیر اقتصاد در جلسات خصوصی کابینه را در پی داشته است. این دو تصمیم ناگهانی و غیرکارشناسی احمدی‌نژاد در حوزه مسئولیت وزارت اقتصاد باعث شد تا مطبوعات روز پنجشنبه از تردیدهای وزیر اقتصاد برای بقا در مسئولیت خود خبر دهند

پیش از این «فرهاد رهبر» رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی نیز در اعتراض به تصمیم غیرکارشناسی احمدی‌نژاد مبنی بر واگذاری مسئولیت این سازمان در استان‌ها به استانداری‌ها از سمت خود کنار رفته بود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین