کد خبر: ۶۲۰۲۱
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۳۸۶ - ۱۵:۲۸

کویت: به حمله به ایران کمک نمي‌کنيم

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: « شیخ جابر المبارک الصباح» وزیر دفاع کویت اعلام کرد کشورش به آمریکا اجازه نمی‌دهد از خاک کویت برای حمله به تاسیسات هسته‌ای ایران استفاده کند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، شیخ جابر المبارک الصباح گفت: آمریکا از ما نخواسته است که از خاک کویت برای هرگونه حمله نظامی استفاده کند. وی افزود: اگر هم آن‌ها این خواسته را مطرح کنند ما به آن‌ها اجازه نمی‌دهیم از خاک کویت به ایران حمله کنند. بنا به این گزارش کویت در جریان حمله آمریکا و متحدانش به عراق در سال 2003 به عنوان سکوی پرتاب مورد استفاده قرار گرفت و هنوز نیز نظامیان آمریکایی در این کشور حضور دارند.

گفتنی است مقامات کویت در اظهارات مختلف خواستار حل مساله هسته‌ای ایران از طریق دیپلماسی شده‌اند. اما این امر باعث نشده آن‌ها خود را برای جنگی احتمالی میان ایران و آمریکا آماده نکنند. 

چندی پیش دولت کویت طرح‌های خود را برای مقابله با حمله احتمالی آمریکا به ایران ارائه کرد. اعضا کمیته عملیاتی کویت که تهیه این طرح‌ها را برعهده داشتند با بیان اینکه معتقدند جنگی علیه ایران صورت نخواهد گرفت اعلام کردند این طرح‌ها فقط جنبه احتیاطی دارد.

وزیر دفاع کویت در مورد این طرح‌ها گفته بود: این طرح‌ها فقط برای آمادگی دولت کویت است تا همانند حمله عراق به این کشور غافل‌گیر نشود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین