کد خبر: ۶۲۳۳۹
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۳۸۶ - ۱۵:۲۴

انتقاد تلویحی بروجردی از ورود مجلس به باغ قلهک

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رئیس كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در باره طرح 2 فوریتی كه قرار است جمعی از نمایندگان برای بازپس‌گیری باغ قلهك در مجلس مطرح كنند، گفت: تردید دارم در مصوبه مجلس در این باره بتوان زمینه پس گرفتن آن را فراهم كرد، چرا كه این مسئله نیازمند بررسی كارشناسی و حقوقی است و با این اقدامات نمی‌توان نتیجه مناسب را گرفت.

بروجردی که روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران سخن می‌گفت با بیان اینكه وزارت امور خارجه دراین زمینه مسئولیت دارد افزود: هر اقدامی در باره تنظیم روابط باكشورها باید از سوی این وزارتخانه و در چارچوب مقررات بین‌المللی اتخاذ شود. 

گفتنی است پیش از این داریوش قنبری دیگر عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نیز در همین رابطه به خبرنگار آفتاب گفته بود: به نظر من ورود مجلس به این ماجرا در شان نمایندگان نیست و اگر اختلافی در تملک این باغ وجود دارد باید توسط مراجع قضایی و حقوقی رسیدگی شود.

رئیس كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در بخش دیگری از سخنانش فضای حاكم بر مذاكرات هسته‌ای را نسبت به گذشته مثبت‌تر دانست و در خصوص نتیجه مذاكرات سولانا و لاریجانی كه در آینده نزدیك انجام خواهد شد گفت: اینكه در مذاكرات آنكارا برای دور بعدی مذاكرات توافق شود و اكنون هم سومین دور مذاكرات قرار است انجام شود و در كنار این مذاكرات، شاهد موضع ‌گیری مثبت آقای البرادعی دبیركل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و آقای سولانا هستیم، نشان دهنده این است كه فضای حاكم بر مذاكرات و مسئله هسته‌ای ایران نسبت به گذشته مثبت‌تر است. 

وی تاكید كرد: اگر این دور از مذاكرات بتواند بر اساس مبانی مورد قبول ایران منجر به یك توافق اولیه برای برداشتن گام‌های بعدی شود و اگر برای مذاكرات بعدی توافق شود، نشان‌دهنده پیشرفت است، بنابر این نگاه اولیه به مذاكرات جدید آقای لاریجانی و آقای سولانا ارزیابی نسبی مثبت است. 

بروجردی در پاسخ به این سؤال كه علی لاریجانی دبیر شورای عالی امنیت ملی دیروز اعلام كرد عده‌ای از داخل كشور سیگنال‌های مثبت می‌فرستند و همین باعث صدور قطعنامه علیه ایران می‌شود، با بیان اینكه این اظهارات مربوط به خود ایشان است، من از این موضوع مطلع نیستم گفت: وقتی دبیر شورای عالی امنیت ملی موضوعی را مطرح می‌كند و اگر خود ایشان مطرح كردن آن را تایید می‌كند، خبر دقیق است و حتماً یك مبنای درستی دارد. 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین