کد خبر: ۶۲۸۷۱
تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۳۸۶ - ۱۶:۵۲
آیت‌الله مکارم شیرازی:

مخالفت با حقوق زنان و کارگران گناهی نابخشودنی است

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: آیت‌الله مكارم شیرازی طی دیدار با مسوولان كمیته‌های جشنواره فرهنگی ـ هنری بانوان استان قم كه توسط اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامی‌ برگزار می‌شود، با بیان تبریك ولادت دخت نبی اكرم (ص) حضرت فاطمه زهرا (س) خطاب به دست‌اندركاران گفت: حقیقت این است كه در مورد مسائل مربوط به زنان در جامعه كم كار شده است و بروز و ظهور مشكلات به واسطه این سهل‌انگاری‌ها و كم كاری‌ها در جامعه است. 


به گزارش ایسنا وی  خاطرنشان ساخت: اهمیت به حق كارگر، حقوق زن و آزادی بشر سه اصل مهمی‌ است كه مخالفت با آنها جزو گناهان نابخشودنی است.

وی در ادامه افزود: ما هر آنچه نیاز داریم در تعلیمات اسلامی‌ وجود دارد و نیازی به فرهنگ غرب و آموزه‌های آن نیست.

آیت‌الله مكارم شیرازی گفت: اخیرا در اخبار از قراردادهایی سخن به میان می‌آید كه حاكی از آن است كه زنان باید از مساوات جنسی برخوردار بوده و هم دوش مردان در عرصه‌های نبرد، جنگ، ورزش و... حاضر باشند، حال این كه این مساله چه مشكلی را مرتفع می‌كند مورد سوال است و هیچ اثری جز آثار سوء و مخرب در زنان بر جای نمی‌گذارد و پیداست كه هدف غربی‌ها حذف اسلام و هنجار‌های اسلامی‌ و یا حداقل كم رنگ كردن آن است.

وی در ادامه اظهار داشت: كشور‌های غربی بر این باورند اگر بتوانند حجاب را از زنان ایرانی بگیرند، توانسته‌اند 50 درصد نظام جمهوری اسلامی‌ ایران را تضعیف كنند و آزادی زن اگر ثمره‌اش متلاشی شدن نظام خانواده، بی سرپرستی فرزندان، افزایش آمار طلاق و... باشد، اهمیتی ندارد.

این مرجع شیعه در ادامه خاطرنشان كرد: ما می‌توانیم با داشتن خط قرمزی توفیق زنان در مساله تحصیل، اشتغال، ورزش و سایر فعالیت‌های اجتماعی را فراهم كنیم.

وی افزود: جدا بودن اماكن ورزشی، علمی‌ و... زن و مرد نه تنها روند رشد را كاهش نداده بلكه سبب موفقیت بیشتری می‌شود و تجارب ما نیز موید همین مطلب است.

ایشان اضافه كردند: با توجه به این كه در اسلام استفاده از هنر ممنوعیتی ندارد حتی باید در مسیر سازندگی و روح جامعه از آن استفاده كرد. ارسال هشت هزار اثر فرهنگی و هنری به جشنواره استانی بانوان بسیار خوب و قابل توجه است.

آیت‌الله مكارم شیرازی در ادامه بیان كردند: برای نهادینه كردن حجاب نیاز به فرهنگ‌سازی داریم ولی برخورد با موارد نادری كه آگاهانه با نظام و اسلام مخالفت می‌ورزند عملا می‌تواند مفید باشد.

وی افزود: اقدامات فرهنگی و مثبت می‌تواند راهكار مناسبی در جهت حل مشكلات نظام و توسعه اهداف متعالی باشد.

این مرجع عالیقدر خاطرنشان كرد: در دنیای امروز شعار‌ها در مورد زنان جنبه انسانی ندارد بلكه جنبه سیاسی و در مسیر منافع نامشروع است و در صورتی كه ببینند حجاب تامین‌كننده منافعشان است از طرفداران محكم و استوار آن خواهند شد.

وی گفت: با رواج بی بند و باری پشتوانه مذهبی و اسلامی‌ در كشور تضعیف می‌شود و استعمارگران و قدرت طلبان زورگو به راحتی می‌توانند در كشور نفوذ پیدا كنند.

وی افزود: باید برنامه‌های سازنده‌ای را كه در تمام سطوح موثر است به عنوان یك اصل مهم دنبال كنیم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین