کد خبر: ۶۳۷۰۸
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۳۸۶ - ۱۴:۴۳

استقبال از سفر مالکی به تهران

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی از سفر آتی نوری المالکی به ایران استقبال کرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی آفتاب، نماینده بروجرد در جمع خبرنگاران در خصوص سفر آتی نوری المالکی با اشاره به روابط دوستانه و خوب دو طرف گفت: سفر نوری المالکی به جمهوری اسلامی در چارچوب مجموعه همکاری‌های دوجانبه دو طرف است و جمهوری اسلامی از این سفر استقبال می‌کند.

بروجردی با اشاره به سفرهای قبلی نخست‌وزیر و دیگر مسئولان عراقی به جمهوری اسلامی افزود: این سفر در راستای پیگیری مصوباتی که در گذشته بین دو طرف توافق شده انجام می‌گیرد.

وی همچنین با اشاره به مذاکرات سه جانبه ایران، عراق و آمریکا که روز گذشته در بغداد انجام شده، اظهار داشت: با توجه به این که چند دوره مذاکره سه جانبه در خصوص با هدف کمک به معضلات امنیتی در عراق صورت گرفته است، سفر آقای مالکی حائز اهمیت است و می‌تواند نتایج خوبی در پی داشته باشد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مهم‌ترین معضل کنونی دولت عراق را مشکلات امنیتی دانست و تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران علیرغم عدم وجود رابطه رسمی با آمریکا پذیرفت که در مذاکرات سه جانبه حضور یابد و این بزرگ‌ترین کمک و گام ایران برای کمک به حل مشکلات کنونی عراق است.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین