کد خبر: ۶۴۲۱۹
تاریخ انتشار : ۰۳ شهريور ۱۳۸۶ - ۱۲:۳۸
در پی وقایع فرودگاه مسکو اعلام شد:

واکنش مجلس به تفتیش نمایندگان

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: کاظم جلالی مخبر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مورد برخورد توهین‌آمیز ماموران فرودگاه مسکو با نمایندگان مجلس ایران می‌گوید: «در حال بررسی از سفارت ایران در مسکو هستیم که آیا سفر نمایندگان ایران با فرودگاه مسکو هماهنگ شده بود یا نمایندگان به صورت ترانزیت سفر می‌کردند.  

پیش از این در خبری نقل شده بود که  هیات پارلمانی ایران، که در میان آنها برخی اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس هفتم نیز حضور داشتند، به رغم آنکه گذرنامه سیاسی خود را به ماموران دولتی مسکو نشان دادند با برخورد توهین‌آمیز آنها مواجه شدند.

در ادامه این خبر آمده است: ماموران روسی، نه تنها وسائل نمایندگان مجلس ایران را بازرسی کرده بودند، بلکه در اقدامی غیرمتعارف آنها را وادار کرده بودند تا کمربندها و کفش‌های خود را نیز در آورند. روس‌ها سپس کمربندها و کفش‌های نمایندگان مجلس ایران را از زیر دستگاه «اشعه ایکس» رد کردند.

مخبر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی آفتاب دراین خصوص گفت: همان گونه که می‌دانید بعد از 11 سپتامبر یک نوع نگرانی امنیتی در فرودگاه‌های سراسر دنیا خصوصا در بین کشورهای اروپایی به وجود آمده، لذا برهمین اساس بازرسی بسیار دقیق از مسافران این فرودگاه‌ها به عمل می‌آید.

نماینده شاهرود افزود: طبیعی است در فرودگاه مسکو نیز همین اعمال رخ می‌دهد و در این بازرسی‌ها بعضا از مسافران خواسته می‌شود کفش یا کت خود را دربیاورند تا بازرسی شوند.

جلالی تصریح کرد: ممکن نمایندگان محترم مجلس ایران که مقصدشان بلاروس بوده به عنوان ترانزیت وارد مسکو شده باشند. 

وی اظهار داشت: ما در حال بررسی و پیگیری از سفارت ما در مسکو هستیم که آیا هماهنگی لازم انجام شده یا نه؟ زیرا نمایندگان هنگامی که به صورت ترانزیت وارد می‌شوند یا مهمان هستند از سفارت ما به فرودگاه اطلاع می‌دهند تا از مسیر محدودی به سمت پاویون بروند در غیر این صورت به عنوان یک مسافر عادی برخورد خواهد شد.

مخبر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس هفتم افزود: ما در حال بررسی و پرس وجو این مساله هستیم و در صورت تکمیل اطلاعات آن را در اختیار رسانه‌ها قرار خواهیم داد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین