کد خبر: ۶۹۴۵
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۳۸۴ - ۱۱:۱۳

رئیس جمهور فیلیپین در انتظار رای کلیسا

آفتاب‌‌نیوز :

پیش از این قرار بود این نشست تصمیم خود را در این زمینه تا پایان وقت اداری روز یکشنبه اعلام کمند اما به نظر می رسد که انها نیز چندان میلی به استعفای اریو و کناره گیری وی از قدرت ندارند .
کلیسای کاتولیک در این کشور از نفوذ بسیساری برخوردار است . حتی اکثر نطامیان این کشور نیز که غالبا مسیحی می باشند هر هفته در مراسم روحانی در کلیسا شرکت می کنند .
در طول چند روز گذشته اریو در عین ناباوری بسیاری از طرفداران خود از جمله هشت نفر از اعضای کابینه خود را از دست داد . وی که در ابتدای پذیرش ریاست جمهوری این کشور لز حمایت بسیاری از احزاب، گروه ها و تجار برخوردار بود با گذشت زمان این محبوبیت را هم از دست می دهد .
اکثر کارشناسان امور سیاسی فیلیپین اعتقاد دارند که هر گونه عدم حمایت کلیسا از اریو به معنای حرکتی مرگ بار به سوی استفای وی است .
به دنبال افشای تقلب اریو در انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته ، به تدریج بسیاری از احزاب و حتی مردم عادی دست از حمایت از وی برداشتند . این در حالی است که رسوایی مالی همسر اریو نیز در طول زمان ریاست جمهوری وی؛ وجهه مثبت وی را در برابر مردم کاهش داده است .
با وجود انکه اریو هفته گذشته در پیامی تلویزیونی از تمامی مردم به خاطر تماس با مقامات عالی رتبه ستاد انتخابات فیلیپین عذر خواهی کرد اما این اقدام وی نیز نتوانست راه چاره ای برای فرار از این بحران باشد . تنها یک روز پس از این عذر خواهی هشت نفر از اعضای کابینه وی دست از حمایت از وی برداشته و استعفا دادند . البته به دنبال این استعفا سایر اعضای کابینه دست از حمایت از اریو برنداشته و در مصاحبه های متفاوت سعی در تبرئه وی داشتند .
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین