کد خبر: ۷۱۲۱۰
تاریخ انتشار : ۰۱ اسفند ۱۳۸۶ - ۱۵:۲۹
برنامه‌های کلان ائتلاف فراگیر اصولگرایان اعلام شد:

پیگیری خواسته‌های ملت بدون دامن زدن به مطالبات غیرمنطقی

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: نخستین نشست خبری رسمی ائتلاف فراگیر اصول‌گرایان، صبح امروز چهارشنبه با حضور علی دورانی دبیر اجرایی ائتلاف، حسین مظفر دبیر شورای ائتلاف، نفیسه فیاض‌بخش مسئول کمیته بانوان،‌ محمد خوش‌چهره مسئول کمیته اقتصادی و محمد میرمحمدی دبیر کمیته اجتماعی ائتلاف برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سیاسی آفتاب، در این مراسم، حسین مظفر دبیر شورای ائتلاف فراگیر اصول‌گرایان در سخنانی با اشاره به دو اصل مهم "اسلامیت و جمهوریت" نظام گفت: «اسلامیت نظام به معنای این است که نظام ما روی به آسمان و بالا دارد و جهت‌ها، مقصودها و مقصدهایش را از تعالیم وحیانی و اسلامی می‌گیرد اما جمهوریت نظام بدین معناست که نظام از سوی دیگر رو به پایین و جامعه مردمی دارد و برای گرفتن حمایت‌ها و پشتیبانی مردمی و عینیت‌بخشی به آن نظام الهی در قالب سیاسی و اجتماعی است».

وی اضافه کرد:‌ «در قانون اساسی جمهوری اسلامی، همه ارکان و تمهیدات لازم برای حراست از این دو اصل اندیشیده شده و خانه ملت نیز در این میان به عنوان رکن اساسی بر‌آمده از الله‌اکبرهای مردم و جایگاه عصاره فضایل ملت است».

مظفر اصلی‌ترین وظایف مجلس از جایگاه تقنینی و نظارتی آن خواند و افزود: «هر چه نمایندگانی که در این خانه حضور می‌یابند، مجرب‌تر باشند؛ هم کارایی مجلس افزایش می‌یابد و هم مردم از بهره‌های آن بهره‌مندتر می‌شوند».

دبیر شورای ائتلاف فراگیر اصول‌گرایان با اشاره به فلسفه وجودی این ائتلاف گفت: «مجلسی مستقل و ارزش‌گرا و نمایندگانی کارآمد، ایجاد شور و نشاط برای تحقق مشارکت حداکثری مردم، ایجاد بستر رقابت‌های سازنده و پاسخ به نیروهای ارزشی و بدنه مردمی که به دنبال نیروهای کارآمد و نمایندگانی مجرب در مجلس شورای اسلامی هستند، همگی فلسفه وجودی این ائتلاف را شکل می‌دهند».

وی ادامه داد: «در شکل‌گیری این ائتلاف، چند مسئله برای ما بسیار مهم است که از آن جمله می‌توان به حضور و مشارکت حداکثری مردم که پایه اقتدار ملی و عزت نظام و خنثی کننده توطئه‌های بدخواهان است، به صحنه آمدن نمایندگان برجسته و نخبه ملت و کارآمدن کردن نظام اجرایی کشور در عرصه حیات سیاسی اجتماعی اشاره کرد».

مظفر در ادامه به ویژگی‌های کاندیداهای مورد نظر ائتلاف فراگیر اصول‌گرایان برای مجلس هشتم اشاره کرد و گفت: «ما معتقدیم، نمایندگان مجلس باید اولا صلاحیت‌های اعتقادی و فردی داشته باشند و به آرمان‌های انقلاب، امام و راه شهیدان پای‌بند باشند، سوابق تجربی قابل قبولی داشته باشند، توانمندی، کارآمدی و مقبولیت عمومی داشته باشند و دارای توان و قدرت جذب آرای مردم باشند».

وی با تاکید بر نام این ائتلاف یعنی "ائتلاف فراگیر اصول‌گرایان" اظهار داشت: «اصول‌گرایی حزب و تشکل سیاسی نیست بلکه یک تفکر، راهبرد و استراتژی و یک طیف فرهنگی سیاسی درون نظام است که نباید در قالب احزاب و تشکل‌ها منحصر شود».

مظفر ادامه داد: «تفکر حاکم بر ائتلاف‌ ما دوسویه است که از یکسو بر اصول و مبانی نظام تکیه دارد و از سوی دیگر نگاهی ژرف‌اندیشانه و خردورزانه و هوشمندانه به شرایط زمانی و مکانی دارد».

دبیر شورای ائتلاف فراگیر اصول‌گرایان تاکید کرد:‌ «ائتلاف ما از یکسو از آبشخور زلال اسلام ناب سیراب می‌شود و از سوی دیگر نوآوری و تحول‌گرایی را در صدر برنامه‌های خود دستور کار دارد».

وی افزود: «ائتلاف فراگیر اصولگرایان در احزاب و گروه‌ها محصور نمی‌شود و نماینده هیچ گروه و جریان سیاسی نیستیم بلکه صرفا پیگر اهداف اصولگرایان و ارزش‌های نظام است».

مظفر برنامه‌های کلان ائتلاف فراگیر اصول‌گرایان را برشمرد و گفت: «برنامه‌های کلان ما شامل دفاع از اسلامیت نظام و پاسدارای از ارزش‌های اسلام ناب و انقلاب اسلامی و زنده نگهداشتن اندیشه‌های امام و رهبری به همراه دفاع از جمهوریت نظام و اعتقاد به مردمسالاری دینی در عرصه حیات سیاسی است».

دبیر شورای ائتلاف اصول‌گرایان در پایان "کارآمدسازی قوای سه‌‌گانه با انتخاب نمایندگانی کارآمد و شایسته" و همچنین "حفظ نظام با حمایت از عملکردهای مثبت و انتقاد منصفانه از نواقص" را از دیگر برنامه‌های کلان این ائتلاف برشمرد و اظهار داشت: «ما به دنبال پیگیری مطالبات برحق ملت ایران در تامین رفاه عمومی جامعه بدون دامن زدن به مطالبات غیرمنطقی هستیم و با تکیه بر اعتدال و عقلانیت سیاسی و پرهیز از غوغاسالاری بر توانمندی‌ها و ظرفیت‌های نیروهای نظام و لزوم بهره‌گیری از آنها تاکید داریم».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین