کد خبر: ۷۲۱۶۲
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۳۸۶ - ۱۴:۱۷
محمد سلامتی:

به انقلابی در تبلیغات انتخاباتی نیازمندیم

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: دبیر کل سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی تاکید کرد:‌ در نظامی که با انقلابی آن‌هم از نوع اسلامی تشکیل شده، شیوه‌های کار نیز باید انقلابی باشد و باید انقلابی در شیوه تبلیغات انتخاباتی ما ایجاد شود. 

محمد سلامتی، دبیرکل سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی آفتاب با اشاره به وضعیت تبلیغات انتخابات مجلس هشتم شورای اسلامی، گفت: به هر حال کاندیداها برای شناخته شدن نیازمند تبلیغات کافی هستند و باید بتوانند به بهترین و ساده‌ترین شکل، بیوگرافی و مشخصات خود را جهت شناخت در معرض دید مردم قرار دهند.

وی افزود:‌ متاسفانه آنچه به عنوان قانون تبلیغات انتخاباتی در این دوره به اجرا درآمده است، کاملا متناقض با اصول تبلیغات انتخاباتی است.

سلامتی تاکید کرد: از سوی دیگر متاسفانه شیوه تبلیغاتی که در نظام جمهوری اسلامی در همه این سال‌ها برقرار بوده، با شیوه تبلیغاتی جوامع کاملا سنتی همخوانی دارد و با گذشت 30 سال از استقرار جمهوری اسلامی، هیچ تغییر ماهوی در شیوه تبلیغات انتخاباتی کشور ایجاد نشده است.

دبیرکل سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی اضافه کرد: در نظامی که با انقلابی آن‌هم از نوع انقلاب اسلامی تشکیل شده، شیوه‌های کار نیز باید انقلابی باشد و باید انقلابی در شیوه تبلیغات انتخاباتی ما ایجاد شود.

وی ادامه داد: مسئولان برگزاری انتخابات در دوره‌های آینده باید راه‌حل‌های انقلابی را برای تبلیغات انتخاباتی پیدا کنند و این درحالیست که با قانون جدید نه تنها این اتفاق نیفتاده بلکه روش‌های سنتی را هم قلع و قمع کرده‌اند و خاصیت شیوه‌های سنتی را نیز از بین برده‌اند.

محمد سلامتی در ادامه با اشاره به نوع تبلیغات انتخاباتی صورت گرفته در رسانه ملی اظهار داشت: متاسفانه صداوسیما نه تنها به هیچ عنوان، بی‌طرفی را رعایت نکرده بلکه با تبلیغات کاملا یکجانبه، سعی دارد جنبه‌های مثبت یک جناح را طرح و جنبه‌های منفی جناح مقابل را بزرگ‌نمایی کند.
وی افزود: رسانه ملی سعی دارد این نکته را به جامعه القا کند که در جبهه اصلاحات تشتت و اختلاف وجود دارد و جبهه اصولگرا در وحدت و همدلی کامل به سر می‌برد و با هر مستمسکی سعی در تخریب جناح اصلاح طلب دارد.

سلامتی تصریح کرد:‌ متاسفانه عملکرد رسانه ملی به ویژه در این روزهای پایانی منتهی به انتخابات، نه تنها هیچ سنخیتی با اخلاق اسلامی و اخلاق انتخاباتی ندارد بلکه با حداقل اخلاقیاتی که در جوامع سرمایه‌داری نیز جاری است سازگار نیست.

وی در ادامه گفت: صداوسیما حتی در بخش‌های خبری ویژه خود از بردن نام اصلاحات خودداری می‌کند و بیشتر سعی دارد جناح اصلاحات را جریان‌های دوم خردادی بخواند که مبادا نام اصلاحات به نفع جریان اصلاح‌طلب شود.

سلامتی در عین حال تاکید کرد:‌ مسئولان رسانه ملی بدانند که مردم به خوبی این مسائل را متوجه می‌شوند و این نحوه برخوردها در نهایت به نفع اصلاحات تمام خواهد شد.

وی در پایان گفت:‌ با همه تبلیغات سوء و با همه ردصلاحیت‌هایی که اصلاحات را هدف قرار داده بود، زمینه و پایگاه مردمی اصلاح‌طلبان بسیار مناسب است و گرایش مردم به اصلاحات به دلیل عملکرد جناح محافظه‌کار، روز به روز در حال افزایش است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین