کد خبر: ۷۵۳۰۳۵
تعداد نظرات: ۷ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۶
برخی مدعی نامه امیرعبداللهیان به رهبری درباره کارشکنی جریان خودسر شده‌اند

نامه وزیر خارجه به رهبری درباره مذاکرات وین؟

برخی رسانه‌ها مدعی شده‌اند که وزارت امور خارجه در نامه‌ای به رهبر انقلاب برخی از مصادیق کارشکنی در روند مذاکرات را برشمرده و از رهبری درخواست کرده جلوی این جریان خودسر را در روند مذاکرات بگیرد. اما وزارت خارجه اعلام کرده که وزیر امور خارجه نامه‌ای در مورد مذاکرات وین به رهبری ننوشته است.
نامه وزیر خارجه به رهبری درباره مذاکرات وین؟
آفتاب‌‌نیوز :

یک منبع مطلع اخبار منتشر شده در برخی از کانال‌های خبری در مورد نامه وزیر امور خارجه کشورمان به رهبری در خصوص مذاکرات وین و دیگر ادعا‌های مطرح شده در این خبر را تکذیب کرد.

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ خبرگزاری ایسنا به نقل از این منبع مطلع اعلام نوشته است: اخبار منتشره در مورد نامه وزیر امور خارجه به مقام معظم رهبری در مورد مذاکرات وین از اساس کذب و ادعا‌های دیگر مطروحه در این خبر هم ساختگی و در راستای اختلاف افکنی و تلاش برای شکست اجماع ملی در مورد مذاکرات وین است.

برخی منابع خبری امروز مدعی شده بودند که وزارت خارجه هم به صورت مکتوب و هم به صورت شفاهی از جریانی که در کشور بر سر روند مذاکره با گروه ١+۴ سنگ اندازی می‌کند گلایه جدی را تقدیم رهبر انقلاب کرده است.

وزارت امور خارجه در نامه‌ای به رهبر انقلاب برخی از مصادیق کارشکنی در روند مذاکرات را برشمرده و از رهبری درخواست کرده جلوی این جریان خودسر را در روند مذاکرات بگیرد.

براساس گزارش چندثانیه؛ امیرعبداللهیان نیز در جلسه کمیسیون امنیت ملی مجلس به صراحت گفته که ما از سوی رهبر انقلاب مجوز مذاکره با آمریکا را گرفته‌ایم ولی یکی از نزدیکان سعید جلیلی به دروغ توییت می‌کند که «وزیر خارجه بابت مطرح کردن مذاکره با آمریکا از سوی مقام عالی رتبه تذکر گرفته است!»

وزیر خارجه در ادامه گفته ما خط قرمز نظام و رهبری را ابدا رد نمی کنیم و واقف هستیم که تیم قبلی چه کرده و ما چه می کنیم!

گفته می‌شود تعدادی از فعالان رسانه‌ای در جلسات محدود برای عملیات روانی علیه روند فعلی مذاکرات در برخی رسانه‌های رسمی و شبکه‌های اجتماعی برنامه‌ریزی می‌کنند که گزارش کامل آن در پیوست نامه به رهبر انقلاب موجود است.

کوثری: احتمال مذاکره مستقیم با آمریکا را می‌دهیم

در همین حال، اسماعیل کوثری، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در مصاحبه با عصر ایران با اشاره به مذاکرات هسته‌ای وین گفت: مذاکرات این دفعه با دفعات قبل بسیار متفاوت است به دلیل اینکه این دفعه دست ما بسیار پر است، چون آن‌ها توافقشان را بهم زدند پس باید این دفعه آن‌ها دنبال ما بدوند. چون آن‌ها نمی‌خواهند امتیاز بدهند پس مذاکرات مقداری طولانی می‌شود. آن‌ها خلاف کردند و زیر توافق زدند و مجبورند که دنبال ما بدوند. ما هم کار خودمان را می‌کنیم. هم در حال غنی سازی ۶۰درصد هستیم و هم اینکه در منطقه نفوذ مان را قطع نمی‌کنیم. جلو این‌ها ایستاده ایم و این‌ها باید بدانند به توافقی که انجام می‌دهند احترام بگذارند.

وی در پاسخ به این سوال که تحریم‌ها فشار‌های اقتصادی زیادی را به مردم وارد می‌کند آیا با توجه به این مسئله ایران ممکن است تحت شرایطی تن به مذاکره مستقیم با امریکا بدهد گفت: ما تحت فشار نیستیم. ۴۰ سال است که آن‌ها ما را تحریم کردند مگر نتوانستیم زندگی کنیم. در جنگ پیروز شدیم اجازه ندادیم یک وجب از خاک کشورمان در اختیار دشمن قرار گیرد. از آن طرف چنان بلایی سر داعش آوردیم که خود ترامپ گفت هزاران میلیارد دلار هزینه کردیم و به نتیجه نرسیدیم و الان آن‌ها هستند که به ما نیاز دارند. تا زمانی که تحریم‌ها را لغو نکنند و تعهد ندهند که بازی جدیدی در نمی‌آورند قطعا ما سر میز مذاکره با آن‌ها [آمریکا]نمی‌نشینیم، اما اگر تعهد دادند و تحریم‌ها را برداشتند و لغو کردند راه‌ها که باز شد و اطمینان حاصل شد آن موقع هم می‌شود مذاکره کرد.

وی در مورد مذاکره مستقیم ایران و آمریکا ادامه داد: از زمانی که تحریم‌ها لغو شود ما این کار را انجام می‌دهیم. احتمال مذاکره با آمریکا را نیز می‌دهیم چراکه آن‌ها دچار مشکل شده اند روند کار مشخص است و چیزی نیست که پنهان باشد و آن‌ها باید دنبال ما حالا حالا‌ها بدوند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۷
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۰
5
51
امکان نداره این تیم بتونه چیزی بیشتر از تیم مذاکره کننده قبلی از آمریکا بگیره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۰
21
3
چرا خبر کذب می زنید
ناشناس
|
Australia
|
۱۵:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۰
2
49
ما تحت فشار نیستیم..!!؟؟
منظور از ما احتمالن خود ایشون و بستگانش هستند...!
قاسم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۰
2
43
جناب کوثری مذاکره درزمان شما که همه خودی هستنداشکال که ندار ه حلال هم هست درثانی می فرماییدمامشکل نداریم درست می گویی مردم بدبخت به شما چه ربطی دردنان شماهادرهمین تحریم هاست که راحت بتوانید...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۰
11
8
یکی از آنهاآقای پزشکیان است. (صحبت های ایشان را در آفتاب نیوز ببینید).
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۰
1
15
الان دیگه هیچ چی عیب نداره، به گفته شریعتمداری کیهان منظور از شرق هم شرق جغرافیایی نیست!! نههههه غلااااااام
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۱
1
12
آیا از مذاکره نکردن نتیجه گرفتیم؟
چه فرقی کرده از فراموش کردن مردم قبل و بعد از انقلاب .
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین