کد خبر: ۷۵۴۷۳۲
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۱

قربانیان اصلی امیکرون

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با بیان اینکه اغلب بستری‌ها و مرگ ومیر‌های ناشی از کرونا مربوط به افرادی است که یا واکسن نزده‌اند و یا دارای بیماری زمینه‌ای (فشارخون، دیابت و نقص ایمنی) هستند گفت: متاسفانه در شبانه روز گذشته ۲ فرد ۶۸ و ۹۶ ساله در سطح استان سیستان و بلوچستان به علت ابتلا به کرونا فوت شده اند که هر دو فاقد سابقه تزریق واکسن بوده اند.
قربانیان اصلی امیکرون
آفتاب‌‌نیوز :

دکتر علی خواجه با بیان اینکه در سوش امیکرون به دلیل جهش‌های ویروس، میزان سرایت پذیری بیماری بسیار افزایش پیدا کرده است و یک فرد مبتلا به کرونا می‌تواند صد‌ها نفر را به کرونا مبتلا نمایند گفت: باتوجه به این قدرت سرایت بالا، بچه‌ها و کودکان نسبت به موج‌های قبلی بیشتر گرفتار کرونا می‌شوند، از مردم درخواست داریم واکسیناسیون کودکان بالای ۵ سال را جدی بگیرند و هر چه سریعتر برای این ایمن نمودن فرزندانشان علیه ویروس کرونا اقدام نمایند.

وی با بیان اینکه درصد قابل توجهی از افراد مبتلا به کرونا فاقد علائم هستند گفت: اغلب افرادی که تست کرونای آن‌ها مثبت شده است معمولا در جمع‌های خانوادگی و به صورت خوشه‌ای به کرونا مبتلا شده اند.

خواجه همچنین با بیان اینکه هنوز به نقطه اوج پیک امیکرون نرسیده ایم گفت: عبور از پیک جدید مستلزم همکاری و مراعات مردم در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و تکمیل واکسیناسیون است بنابراین تاکید می‌نمایم بالغین نسبت به تزریق دز سوم واکسن کرونا خود اقدام نمایند و از تجمعات و شرکت در دورهمی‌های خانوادگی به جد خودداری نمایند.

به گفته دکتر خواجه هم اکنون ۲۳۲ بیمار با مشکلات حاد تنفسی در بیمارستان‌های استان بستری می‌باشند که از این تعداد ۱۱۸ نفر بر اساس نتایج آزمایشگاهی مبتلا به کووید ۱۹ می‌باشند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین