کد خبر: ۷۵۶۶۱۹
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۰

رتبه‌بندی بیمه‌ها در سال ۱۴۰۰

برای اینکه بهترین شرکت بیمه را برای خرید انواع محصولات بیمه‌ای انتخاب کنیم، بد نیست نگاهی به ۱۰ شرکت برتر بیمه در ایران و خدمات آن‌ها بیندازیم.
رتبه‌بندی بیمه‌ها در سال ۱۴۰۰
آفتاب‌‌نیوز :

افزایش و تعدد شرکت‌های بیمه در ایران، بعضا باعث می‌شود تا خیلی از افراد برای انتخاب شرکت بیمه گیج شوند. هر شرکت بیمه در برخی رشته‌های بیمه پوشش و خدمات بهتری دارد. مثلا ممکن است بیمه تکمیلی فلان شرکت پوشش‌های بهتری داشته باشد اما در بیمه عمر، شرکت دیگری سود بیشتری به بیمه‌نامه‌ها پرداخت کند. برای اینکه بهترین شرکت بیمه را برای خرید انواع محصولات بیمه‌ای انتخاب کنیم، بد نیست نگاهی به ۱۰ شرکت برتر بیمه در ایران و خدمات آن‌ها بیندازیم.

۱- بیمه ایران، اولین بیمه کشور

شرکت بیمه ایران، قدیمی‌ترین شرکت بیمه در کشور است. این شرکت در آبان‌ماه سال ۱۳۱۴ تاسیس شده و ۸۶ سال سابقه فعالیت دارد. شرکت بیمه ایران در اولین سال فعالیتش توانست ۶۲% بازار بیمه کشور را در اختیار بگیرد. این یعنی سهم موسسات خارجی بیمه‌ای که تا پیش از این ۱۰۰% بود به ۳۸% کاهش پیدا کرد. از همه مهمتر اینکه شرکت بیمه ایران با کاهش نرخ حق بیمه در برخی از رشته‌ها تا حدود ۵۰%، کمک بزرگی به گسترش و توسعه ضریب بیمه در کشور داشته است.

این شرکت ۱۲ شعبه و ۱۳,۲۴۲ نمایندگی در سراسر کشور دارد. با همین گستردگی پوشش هم توانسته در سال ۱۳۹۹ حدود ۲۸,۰۷۲,۸۸۰ فقره انواع بیمه‌نامه عمر و ماشین و آتش‌سوزی و ... صادر کند. یعنی سهمی ۴۸ درصدی در بازار بیمه کشور داشته است.

میزان سرمایه فوت بیمه عمر ایران از ۱ تا ۳۵ برابر حق بیمه سالیانه است. به‌طور کلی بیمه عمر ایران طرح مان در صورت فوت بیمه‌شده تا سقف ۲۰۰ میلون تومان به بازمانده‌ها پرداخت می‌کند. بیمه‌شده همچنین می‌تواند بعد از ۳ سال پرداخت حق بیمه، تا سقف ۹۰ درصد اندوخته بیمه عمر خود را وام بگیرد. سود بیمه عمر ایران ۱۸ درصد است. سقف پوشش امراض خاص بیمه عمر ایران هم برای بیماری سرطان ۳۰ میلیون تومان و برای هزینه‌های درمانی سکته مغزی یا قلبی یا پیوند اعضا یا عمل جراحی قلب کرونر تا ۲۰ میلیون تومان است.

در بیمه ثالث هم بیمه ایران به بیمه‌شده اجازه افزایش سقف پوشش مالی تا ۳۲۰ میلیون تومان را می‌دهد. بیمه تکمیلی این شرکت هم با مراکز درمانی متعددی در سراسر کشور طرف قرارداد است. سقف تعهدات پرداختی برای بستری در بیمه تکمیلی ایران ۲۰ میلیون تومان است. این بیمه هزینه‌های جراحی را هم تا سقف ۴۰ میلیون تومان پوشش می‌دهد.

۲- بیمه پاسارگاد، رتبه اول در بیمه عمر

شرکت بیمه پاسارگاد ۱۵ سال سابقه فعالیت دارد (تاسیس در سال ۱۳۸۵). در این مدت توانسته ۸۳ شعبه و ۱۹۰۰۰ نمایندگی در سراسر کشور دایر کند. بیمه پاسارگاد در سال ۱۳۹۹ نزدیک به ۳,۰۶۹,۳۹۲ فقره بیمه‌نامه صادر کرده است. یعنی سهم بیمه پاسارگاد از کل بازار بیمه کشور تقریبا ۷ درصد است. البته سهم اصلی این شرکت در بازار بیمه کشور مربوط به بیمه‌های عمر است و تقریبا سهم ۴۰ درصدی در صدور و فروش بیمه‌نامه‌های عمر دارد.

بیمه عمر این شرکت اگر بیمه‌شده به هر دلیلی فوت کند، اندوخته صندوق سرمایه‌گذاری بیمه‌نامه را به علاوه‌ی حداکثر ۳۶۰ برابر حق بیمه پرداختی ماهانه او به ذینفعان پرداخت می‌کند. درضمن مبلغ سرمایه فوت بیمه عمر به هرعلت یا نقص عضو د در اثر حادثه این شرکت از ۴ میلیارد ریال به ۷ میلیارد ریال افزایش پیدا کرده است. سقف هزینه‌های درمانی و تکمیلی بیمه عمر پاسارگاد هم ۷۰۰ میلیون ریال است. البته پوشش امراض این بیمه‌نامه تا سقف ۱ میلیارد ریال هم هزینه‌ها را پرداخت می‌کند. نرخ سود بیمه عمر پاسارگاد هم بین ۲۳-۲۵% است.

۳- بیمه سامان، پرداخت بیشترین سود به بیمه عمر

شرکت بیمه سامان یک شرکت بیمه خصوصی است که توانگری مالی سطح یک دارد. این شرکت از سال ۱۳۸۳ فعالیت خودش را آغاز کرده است. ابتدا تمرکز اصلی بیمه سامان روی بیمه عمر بود. اما پشتوانه مالی قوی باعث شده در بخش بیمه‌های تکمیلی هم بسیار خوب عمل کنند.

نرخ سود دهی بیمه سامان در سال‌های گذشته از ۴۲% تا ۵۸% متغییر بوده است. بیمه‌شده عمر سامان همچنین می‌تواند بعد از سال اول تا سقف ۹۰ درصد موجودی بیمه عمر خودش را وام بگیرد. بیمه عمر سامان در صورت فوت ناشی از حادثه بیمه‌شده، سرمایه‌ای حدود ۳ برابر سرمایه فوت، به بازماندگان پرداخت می‌کند. هزینه‌های درمانی بیمه‌شده درصورت ابتلا به امراض تحت پوشش هم تا سقف ۵.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال جبران می‌شود.

شرکت بیمه سامان طرح‌های مختلفی هم برای بیمه تکمیلی دارد. چه انفرادی و چه گروهی. تعهدات پرداختی بیمه تکمیلی سامان برای بستری بسته به انتخاب طرح از ۱۵۰۰۰۰۰۰۰ ریال تا ۳۷۵۰۰۰۰۰۰ ریال متغیر است. سقف پرداخت برای جراحی‌های مجاز سرپایی توسط بیمه تکمیلی سامان هم ۱۵۰۰۰۰ ریال تا ۲۰۰۰۰۰۰۰ ریال است.

۴- بیمه پارسیان

شرکت بیمه پارسیان در سال ۱۳۸۲ تاسیس شد. سطح توانگری این شرکت یک است. این شرکت در سال ۱۳۹۹ حدود ۲,۶۴۶,۶۷۵ بیمه‌نامه صادر کرده است و ۵ درصد سهم از کل بازار بیمه کشور را در دست داشته است.

بیمه پارسیان طرح‌های متنوعی برای بیمه عمر دارد. از بیمه عمر خانواده، بیمه عمر و سرمایه‌گذاری طرح سالمندان گرفته تا بیمه عمر و سرمایه‌گذاری طرح سنوات و بیمه عمر و سرمایه گذاری برای کودکان. این شرکت در سال ۹۹ سود معادل ۲۲ درصد به بیمه‌نامه‌هاب عمر اندوخته‌دار خود پرداخت کرده است.

این شرکت بیمه همچنین در حال حاضر و در سراسر کشور با بیش از ۹۹۱ مرکز درمانی از جمله بیمارستان‌ها، کلینیک‌ها و مراکز تصویر‌برداری قرارداد همکاری دارد. فرانشیز بیمه تکمیلی پارسیان هم ۱۰ درصد است. پوشش زایمان بیمه تکمیلی پارسیان هم به انتخاب بیمه‌شده از ۱ میلیون تومان تا ۴ میلیون تومان است.

۵- بیمه آسیا

بیمه آسیا هم از شرکت‌های قدیمی بیمه در کشور محسوب می‌شود. این شرکت در سال ۱۳۲۸ تاسیس شده است و امروز بیش از ۱۱۱ شعبه و ۵۰۰۰ نماینده در سراسر کشور دارد. بیمه آسیا تقریبا اکثر محصولات بیمه‌ای از جمله بیمه شخص ثالث، بیمه آتش‌سوزی، بیمه باربری، بیمه درمان، بیمه عمر و پس‌انداز، بیمه حوادث، بیمه مسئولیت، پوشش تکمیلی بیماری‌های خاص و بیمه مهندسی را ارائه می‌کند. تنها در سال ۱۳۹۹ بیمه آسیا ۶,۵۶۸,۸۸۴ بیمه‌نامه صادر کرده است.

فرانشیز بیمه تکمیلی بیمه آسیا ۱۰ درصد است و هزینه‌های خدمات پاراکلینیکی شامل سونوگرافی، ماموگرافی، انواع اسکن، انواع سی‌تی اسکن، انواع آندوسکوپی، ام. آ‌ر. آی، اکوکاردیوگرافی، استرس اکو و دانسیتومتری را تا حداکثر ۲۰% تعهد پایه سالیانه برای هر بیمه‌شده پوشش می‌دهد.

بیمه عمر آسیا هم امکان افزایش سنواتی سرمایه از ۵ تا ۱۵ درصد را به بیمه شده می‌دهد. البته به شرط افزایش سنواتی حق بیمه. سقف پرداختی سرمایه فوت در بیمه عمر آسیا ۵۰۰ میلیون تومان است. البته اگر بیمه‌شده بخواهد می‌تواند برای جلوگیری از اثر تورم سالانه این مبلغ را به میزان ۵ تا ۱۵ درصد افزایش دهد.

رتبه‌بندی بیمه‌ها در سال ۱۴۰۰

۶- بیمه ملت

شرکت بیمه ملت از سال ۱۳۸۲ وارد بازار بیمه‌ای کشور شده است. بیمه ملت در حال حاضر ۱۴ شعبه و بیش از ۲۳۰۰ نمایندگی در سراسر کشور دارد. این شرکت توانسته در ۱۰ سال گذشته بیمه سطح توانگری یک را برای خود حفظ کند. بیمه ملت تقریبا تمامی محصولات بیمه‌ای (بیمه تکمیلی، بیمه زندگی، بیمه اتومبیل، بیمه آتش سوزی، بیمه باربری، بیمه هواپیما و کشتی، بیمه مسئولیت و شرایط خاص، بیمه مهندسی و انرژی و بیمه اتکایی) را ارائه می‌کند و در سال ۱۳۹۹ حدود ۱,۲۳۳,۴۲۸ بیمه‌نامه صادر کرده است.

میزان سرمایه فوت بیمه عمر ملت ۵ تا ۲۵ برابر حق بیمه پرداختی تا سقف ۱۰ میلیارد ریال است. پرداخت هزینه پزشکی امراض (سکته قلبی، سکته مغزی، جراحی عروق کرونر، سرطان و پیوند اعضای اصلی بدن) بیمه عمر ملت هم به‌صورت بلاعوض برای حداکثر سه گروه بیماری تا سقف ۳ میلیارد ریال محاسبه می‌شود.

بیمه ملت همچنین چندین طرح مختلف برای بیمه تکمیلی انفرادی (طرح ۱ - طرح ۲ - طرح ۳ - طرح VIP) با سقف پوشش‌های متفاوت دارد. برای خریدن طرح VIP حتما نیازی نیست تا بیمه‌نامه پایه داشته باشید. اما اگر با بیمه‌تامین اجتماعی بیمه تکمیلی ملت بخرید، به شما ۵% تخفیف تعلق می‌گیرد. سقف پرداخت برای بستری در بیمارستان و جراحی‌های بزرگ در طرح ۱ مبلغ ۲۲۰۰۰۰۰۰ تومان و طرح VIP ۳۰۰۰۰۰۰۰ تومان است.

۷- بیمه سینا

شرکت بیمه سینا در سال ۱۳۸۲ تاسیس شده و در حال حاضر ۶۳ شعبه و بیش از ۱۲۰۰ نمایندگی در شهر‌ها و استان‌های مختلف دارد. بیمه سینا انواع محصولات بیمه‌ای از جمله بیمه‌های مسئولیت، آتش‌سوزی و بیمه ماشین را ارائه می‌کند. این شرکت در سال ۱۳۹۹ تقریبا ۷۴۳,۲۸۴ بیمه‌نامه صادر کرده و چیزی حدود ۱.۲ درصد از سهم بازار را در اختیار داشته است.

سقف سرمایه فوت طبیعی بیمه عمر سینا ۲۰۰ میلیون تومان است و پوشش امراض ۳۰ میلیون تومانی دارد. سود پرداختی این شرکت به بیمه‌های عمر هم میانگین ۳۰ درصد است.

۸- بیمه دانا

شرکت بیمه دانا از سال ۱۳۵۳ با مشارکت شرکت بیمه انگلیسی Commercial Union فعالیت خود را آغاز کرده است. این شرکت امروز ۸۶ شعبه و ۲,۷۶۶ در کشور دارد. بیمه دانا تمامی بیمه‌نامه‌های درمان تکمیلی، بدنه، ثالث، آتش‌سوزی، باربری، مسافرتی، عمر و حوادث را صادر می‌کند. تنها در سال ۹۹ بیمه دانا ۵,۹۹۱,۶۵۶ بیمه‌نامه صادر کرده است.

سقف سرمایه فوت بیمه عمر دانا تا ۳۶۰ برابر حق بیمه پرداختی ماهانه است و بیمه‌شده این امکان را دارد تا بعد از گذشت ۲ سال بدون نیاز به ضامن ۹۰ درصد اندوخته بیمه‌نامه خود وام بگیرد.

۹- بیمه کارآفرین

بیمه کارآفرین فعالیت خود را از سال ۱۳۸۱ آغاز کرده و نزدیک به ۲۰ سال سابقه دارد. امروز این شرکت ۵۸ شعبه و ۲,۱۰۸ نمایندگی در استان‌های مختلف کشور دایر کرده است. بیمه کارفرآین در سال ۱۳۹۹ با صدور ۵۲۲,۳۱۱ بیمه‌نامه سهمی ۰.۸ درصدی در بازار بیمه کشور داشته است.

بیمه شده عمر کارآفرین می‌تواند تا سقف ۹۰ درصد ارزش بازخرید بیمه‌نامه‌اش را برای تامین هزینه‌هایی مثل تحصیلی فرزندان و یا خرید خانه و جهیزیه و راه‌اندازی کسب‌وکار برداشت نماید. پوشش تکمیلی فوت در اثر حادثه بیمه عمر این شرکت هم تا میزان چهار برابر سرمایه فوت است.

سود مشارکت در منافع بیمه عمر کارآفرین برای سال ۱۳۹۹، ۳۱ درصد بوده است. این شرکت در سال ۹۹ مبلغ پنج هزار و پانصد میلیارد ریال به بیمه‌شده‌های عمر خود سود پرداخت کرده است. سود عملیاتی شرکت بیمه کارآفرین در آذر ۱۴۰۰ هم جهش ۱۵۴ درصدی داشته و این یعنی پرداخت سود مشارکت بیشتر به بیمه‌شده‌ها.
سقف تعهدات بیمه تکمیلی این شرکت هم بسته به انتخاب بیمه‌شده متفاوت است. فرانشیز بیمه تکمیلی کارفرآین هم می‌تواند ۱۰ درصد یا ۳۰ درصد باشد.

۱۰- بیمه دی

شرکت بیمه دی ۱۷ سال سابقه فعالیت مستمر در صنعت بیمه کشور دارد. این شرکت در حال حاضر بیش از دو میلیون بیمه‌شده در تمام کشور دارد و سهمش از بازار بیمه کشور ۳۰ درصد است.

مهمترین خدمات بیمه‌ای دی بیمه تکمیلی است. شرکت بیمه دی با بیش از ۷۰۰۰ مراکز درمانی و وزشکی در تمام استان‌ها و شهر‌ها قرارداد دارد.

بیمه تکمیلی انفرادی دی هزینه‌های هزینه‌های خدمات آزمایشگاهی و پاراکلینکی مثل سونوگرافی و ماموگرافی یا انواع اسکن و اندوسکوپی را تا حداکثر ۲۰ درصد تعهد پایه سالانه برای هر بیمه‌شده پرداخت می‌کند. بیمه تکمیلی این شرکت هزینه‌های ویزیت، دارو را هم تا سقف ۵ درصد تعهد پایه سالانه پوشش می‌دهد.

بیمه عمر دی هم در صورت فوت بیمه شده تا سقف ۲۵ برابر حق بیمه پرداختی آن سال (تا سقف ۳۰۰ برابر حق بیمه ماهانه) به ذی‌نفع تعیین شده از سوی بیمه‌گذار پرداخت می‌کند. پوشش نقض عضو و از کار افتادگی کلی یا جزئی ناشی از حوادث این بیمه‌نامه هم تا ۱۰۰ برابر حق بیمه پرداختی یعنی تا سقف ۹۰ برابر حق بیمه ماهانه است.

خرید بهترین بیمه از ازکی

با مراجعه به اپلیکیشن و سایت ازکی می‌توانید تمامی خدمات بیمه‌ای شرکت‌های بیمه مختلف را با هم مقایسه کنید و بهترین گزینه را از نظر پوشش و سقف تعهدات و البته قیمت بخرید.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین