کد خبر: ۷۵۶۷۷۴
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۱:۰۵

اسناد محرمانه درباره مشارکت آمریکا در جنگ‌های پیشین در یمن

انصارالله اسناد محرمانه‌ای را منتشر کرده که نشان از مشارکت آمریکا در جنگ‌های قبلی علیه حوثی‌ها در صعده دارد.
اسناد محرمانه درباره مشارکت آمریکا در جنگ‌های پیشین در یمن
آفتاب‌‌نیوز :

انصارالله با انتشار اسنادی محرمانه، مشارکت مستقیم نظامی ایالات متحده در جنگ علیه حسین بدرالدین الحوثی (رهبر سابق انصارالله) و جنگ در استان صعده از ژوئن 2004 را برملا می‌کند.

اسناد محرمانه میزان هماهنگی برای سفر فرمانده نیروهای آمریکایی در شاخ آفریقا به یمن و دیدار وی با روسای وزارتخانه های دفاع و کشور در صنعا پایتخت این کشور را در جریان اولین جنگ علیه بدرالدین الحوثی نشان می‌دهد.

این اسناد، همچنین اطلاعاتی در مورد درخواست وزیر خارجه وقت یمن از ایتالیا برای حمایت از جنگ علیه بدرالدین الحوثی مانند فرانسه و آمریکا و همچنین نامه تشکر از فرمانده ارتش یمن را فاش کرد.

در این اسناد همچنین آمده که فرماندهی آمریکا از علی عبدالله صالح رئیس جمهور اسبق یمن به خاطر کشتن حسین بدرالدین الحوثی و درخواست وی برای ادامه همکاری مشترک بین آنها تشکر می کند.

مرکز رسانه‌ای انصارالله همچنین اسنادی را منتشر کرد که علی عبدالله صالح خطاب به وزیر کشور، رئیس کمیته عالی امنیت یمن و نامه ای خطاب به خلیفه بن زاید آل نهیان رئیس امارات متحده عربی ارسال کرده است.

سند اول و دوم که خطاب به وزیر کشور-رئیس کمیته عالی امنیت یمن در تاریخ 15 و 29 ژوئن 2005 است، هدف واقعی علی عبدالله صالح از اعمال قدرتش در استان صعده از طریق خفه کردن صداهای معترضان را نشان می‌دهد.

این دو سند مربوط به اعمال قدرت علی عبدالله صالح علیه همه کسانی بود که با بازداشت، حبس، دستگیری و ارجاع آنها به قوه قضائیه، می‌خواست آمریکا را خشنود کند.

سومین سندی که صالح به خلیفه بن زاید آل نهیان رئیس امارات به تاریخ 25 اوت 2008 ارسال کرد، شامل درخواست صالح برای جلب حمایت امارات در جنگ علیه حسین بدرالدین الحوثی و استان صعده بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین