کد خبر: ۷۶۲۶۲۲
تاریخ انتشار : ۱۰ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۲

رعایت پروتکل‌های بهداشتی به زیر ۳۰ درصد رسید

مدیر بهداشت محیط مرکز بهداشت استان اصفهان با اشاره به اینکه رعایت پروتکل‌های بهداشتی در نوروز امسال در اصفهان به زیر ۳۰ درصد رسید، گفت: باتوجه به حضور چشمگیر مسافران نوروزی در اصفهان، میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی بسیار پایین آمد و اصلا چیزی که انتظار می‌رفت اتفاق نیفتاد.
رعایت پروتکل‌های بهداشتی به زیر ۳۰ درصد رسید
آفتاب‌‌نیوز :

سید مهدی میرجهانیان اظهار کرد: بازرسی‌های نوروز امسال براساس دو محور اساسی انجام شد؛ یکی رعایت پروتکل‌های بهداشتی کرونا و دیگری پروتکل‌های بهداشتی مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی بود.

وی گفت: امسال باتوجه به حضور چشمگیر مسافران نوروزی در اصفهان، همچون سایر نقاط کشور، میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی بسیار پایین آمد و اصلا چیزی که انتظار می‌رفت اتفاق نیفتاد.

مدیر بهداشت محیط مرکز بهداشت استان با اعلام اینکه رعایت پروتکل‌های بهداشتی به زیر ۳۰ درصد رسید، گفت: در حال حاضر مسافرانی از نقاط مختلف کشور در استان و به ویژه شهر اصفهان حضور دارند، ضمن اینکه استان‌های دیگر مثل تهران، مشهد، شیراز و ... نیز همین وضعیت را دارند که می‌تواند وضعیت بدی را رقم بزند.

وی با بیان اینکه از دیروز دو شهرستان استان قرمز شدند، گفت: درحال حاضر وضعیت رعایت پروتکل‌های بهداشتی کرونا اصلا مورد رضایت ما نیست.

میرجهانیان ادامه داد: با وجود تمام توصیه‌های بهداشتی، متاسفانه در دید و بازدیدها، میهمانی‌ها و اماکن گردشگری و سربسته همچون رستوران‌ها، میزان پایبندی به پروتکل‌های بهداشتی بسیار ضعیف است. باتوجه به اینکه دیگر چیزی به نام محدودیت کرونایی نخواهیم داشت و محدودیت‌های هوشمند داریم، مردم باید توجه بیشتری به رعایت پروتکل‌های بهداشتی داشته باشند و بدانند هنوز خطر ابتلا به کرونا وجود دارد.

وی افزود: واکسیناسیون نباید باعث شود مردم فکر کنند دیگر نیازی به استفاده از ماسک و رعایت سایر پروتکل‌های بهداشتی نیست، چون به راحتی وضعیت رنگ بندی شهرها تغییر می‌کند و بیماری اوج می‌گیرد.

مدیر بهداشت محیط مرکز بهداشت استان با تاکید بر اینکه وضعیت بیماری کووید مثل قبل است و نمی‌شود گفت تمام شده است، گفت: بنابراین به مردم توصیه می‌شود به ویژه در مکان‌های سربسته، پروتکل‌های بهداشتی همچون استفاده از ماسک و فاصله گذاری را رعایت کنند و اگر نوبت واکسیناسیون آنها رسیده حتما اقدام کنند. همچنین با کوچک‌ترین علامت بیماری، در مکان‌های سربسته و مهمانی‌ها حضور پیدا نکنند و باعث ابتلای افراد دیگر به کرونا نشوند.

وی همچنین به بازرسی و نظارت بر رعایت موارد بهداشتی در ایام نوروز اشاره و تصریح کرد: بازرسی از مراکز تهیه و توزیع و اماکن عمومی در دو شیفت و با ۸۰ اکیپ انجام و این مراکز رصد و پایش می‌شوند.

میرجهانیان با بیان اینکه از اول فروردین تا دو روز قبل، ۲۵ تن مواد غذایی غیرمجاز، فاسد، تاریخ گذشته و غیرقابل مصرف را تنها در شهر اصفهان جمع‌آوری کردیم، گفت: بازرسی‌های بهداشتی همچنان درحال انجام است، اما رعایت پروتکل‌های بهداشتی وضعیت خوبی ندارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین