کد خبر: ۷۸۰۱۰
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۳۸۷ - ۱۲:۲۷
در گفتگو با کانال 2 تلویزیون دولتی رژیم صهیونیستی مطرح شد:

اظهارات گستاخانه مک‌کین درباره ایران

هرگز اجازه نخواهم داد ایران هولوکاست را تکرار کند
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب- سرویس بین الملل: جان مک کین کاندیدای جمهوری‌خواه ریاست جمهوری ایالات متحده آمریکا روز دوشنبه در گفتگو با تلویزیون اسراییل، در اظهاراتی گستاخانه، ایران را تهدید کرد.

مک کین که در گفت‌وگو با تلویزیون ماهواره‌ای رژیم اسرائیل سخن می‌گفت، بدون اینکه به جنایات رژیم صهیونیستی اشاره کند، اظهار داشت: «هرگز اجازه نخواهم داد ایران هولوکاست دیگری را علیه مردم اسرائیل به انجام رساند».

اسرائیل که به باور عموم تنها دارنده جنگ‌افزار هسته‌ای در خاورمیانه است، ایران را به عنوان تهدیدی برای موجودیت خود توصیف کرده است. 

«ایهود اولمرت» نخست وزیر رژیم اسرائیل نیز ماه گذشته خبر از استفاده از تمامی ابزارها برای توقف روند رو به رشد تهدیدات ایران داد.

«جان مک کین» در پاسخ به پرسش کانال دو تلویزیون اسرائیل مبنی بر اینکه آیا در صورت حمله پیش‌دستانه به تاسیسات هسته‌ای ایران، از اسرائیل حمایت خواهد کرد یا خیر؟ گفت: «باید به شما، رُک بگویم که ایالات متحده هرگز اجازه نخواهد داد که هولوکاست برای بار دوم تکرار شود».

مک کین که در نظرسنجی‌های عمومی هم اینک در تعقیب اوباما و پشت سر وی قرار دارد معتقد است که باید تحریم‌های سنگین‌تری را بر ایران تحمیل کرد تا مجبور به تعلیق غنی‌سازی اورانیوم شود. 

پافشاری ایران بر عدم تعلیق غنی‌سازی اورانیوم، عاملی است که کشورهای غربی در تبلیغات رسانه‌ای خود، آن را نشانه علاقه‌مندی تهران به تولید بمب هسته‌ای قلمداد می‌کنند! 

مک کین گفت: «من بر این باورم که ما آمریکایی‌ها با همکاری دوستان و متحدان اروپایی خود می‌توانیم تحریم‌های بسیار موثر و برجسته‌ای را بر ایران تحمیل کنیم». 

این اظهارات مک کین ساعاتی پیش از ورود اوباما به خاک اسرائیل اظهار شده است. اوباما برای دیدار و گفت‌وگو با سران اسرائیل و فلسطین به این منطقه سفر کرده است.

مک کین در ادامه افزود: «امیدوارم هرگز چنان شرایطی روی ندهد. امیدوارم اسرائیل هرگز آن چنان احساس عدم امنیت ننماید».

این سناتور جمهوری‌خواه آمریکا در ادامه گفت: «هرگز با رئیس جمهور ایران محمود احمدی‌نژاد که معتقد به محو اسرائیل از روی نقشه جغرافیاست رودررو نشده و گفت‌وگو نخواهم کرد».

گفتنی است ایالات متحده به همراهی بریتانیا، فرانسه، آلمان، روسیه و چین به ایران مشوق های مالی و سیاسی را پیشنهاد کرده‌اند تا در ازای آن از فعالیت‌های هسته‌ای که از دید ایشان تلاش به منظور تولید جنگ‌افزار هسته‌ای است دست بکشد. ادعایی که از سوی تهران موکدا رد شده است. 

تهران بارها و بارها اعلام کرده است که فعالیت های هسته‌ای‌اش تنها با هدف تولید و تامین الکتریسیته است.

لازم به ذکر است که پس از گفت‌وگوهای روز شنبه در ژنو که با بن‌بست مواجه شد 6 قدرت جهانی به ایران دو هفته فرصت دادند تا تصمیم نهایی خود را مبنی بر تعلیق یا مواجهه با تحریم‌های شدیدتر اتخاذ نماید.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین