کد خبر: ۷۸۱۱۱۷
تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۰

تأکید ترکیه بر عدم تعویق عملیات نظامی در شمال سوریه

وزیر دفاع ترکیه از عدم تعویق عملیات نظامی این کشور در شمال سوریه خبر داد و گفت که آنکارا این عملیات نظامی برنامه ریزی شده را به تأخیر نخواهد انداخت.
تأکید ترکیه بر عدم تعویق عملیات نظامی در شمال سوریه
آفتاب‌‌نیوز :

«خلوصی آکار» وزیر دفاع ترکیه گفت که در نشست ناتو در مادرید هیچ گونه بحثی درباره اجتناب یا تعویق عملیات نظامی این کشور در شمال سوریه مطرح نشده است.

وی افزود: همان‌طوری که قبلا اردوغان گفته بود آنکارا به نصیحت‌ها درباره امنیت ملی ترکیه گوش نخواهد کرد. ما هر کاری را که برای تضمین امنیت کشورمان لازم است، انجام داده‌ و در آینده هم انجام خواهیم داد.

خلوصی آکار تأکید کرد که آنکارا عملیات نظامی برنامه ریزی شده خود در شمال سوریه را به تعویق نخواهد انداخت.

هفته گذشته، «مولود چاووش اوغلو» وزیر امور خارجه ترکیه در گفت‌وگو با شبکه NTV (ان تی وی) اظهار کرد، واشنگتن و مسکو در مورد عملیات ارتش ترکیه در شمال سوریه حق دخالت و اظهارنظر ندارند.

وی ادامه داد که وقتی صحبت از امنیت ملی می شود، مهم نیست که این و آن چه می گویند، بنابراین ترکیه آنچه را که لازم است در چارچوب قوانین بین المللی انجام می دهد.

رجب طیب اردوغان چند روز پیش در سخنانی اعلام کرد که منطقه در امتداد ۳۰ کیلومتری مرزهای جنوبی ترکیه، برای ما منطقه امنیتی محسوب می‌شود و نمی‌خواهیم کسی در این منطقه ما را آزار دهد، لذا اقداماتی را در این رابطه اتخاذ کرده‌ایم و عملیات جدیدی را انجام خواهیم داد.

وی افزود: ما هرگز اجازه نمی‌دهیم در مرزهای جنوبی مان گذرگاه‌های تروریستی ایجاد شود و در همین راستا کمربند امنیتی در شمال سوریه را تکمیل خواهیم کرد.

بشار اسد، رئیس جمهور سوریه نیز اعلام کرده است که دمشق در سطح رسمی و مردمی در برابر هر گونه عملیات نظامی ترکیه در خاک سوریه مقاومت خواهد کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین