کد خبر: ۷۸۴۷۰
تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۳۸۷ - ۱۳:۰۷
علاء الدین بروجردی در گفت‌و گو با آفتاب:

حرکت در جهت تشکیل دولت «همکاری ملی» مفید است

تغییر قانون انتخابات ریاست‌جمهوری ضروری است
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، با توجه به شرایط و قانون انتخابات فعلی، تلاش و حرکت در جهت تشکیل یک «دولت همکاری ملی» را مفید دانست.

علاء الدین بروجردی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی آفتاب اظهار داشت: «تشکیل دولت همکاری ملی یک امر دستوری نیست که بشود با یک تصمیم آن را عملی کرد».

وی گفت: «طبیعت انتخابات در نظام جمهوری اسلامی به این صورت است که طیف‌های مختلف سیاسی در انتخابات حاضر می شوند و زمانی‌که به پیروزی می‌رسند افراد مورد اطمینان خود را برای احراز پست وزارتخانه‌ها به مجلس معرفی می‌کنند لذا براساس این تعریف نمی‌شود این نوع هماهنگی‌ها را به سادگی عملی دانست».

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، با تأکید بر این نکته که تعامل و هماهنگی خوب است اما در نهایت چیزی که اتفاق می‌افتد انتخابی است که ملت انجام می‌دهد افزود: «خروجی انتخابات یک فرد به نام رییس‌جمهور است که طبیعتا گرایش فکری خاصی دارد و براساس گرایش فکری خود نیروهایش را معرفی می‌کند».

بروجردی حرکت در جهت تشکیل یک دولت همکاری ملی و تعامل و هماهنگی بیشتر بین جریانات سیاسی را مفید دانست و گفت: «اگر در انتخابات پیش‌روی ریاست جمهوری توجه به بعد سیاسی مسئله کم شود و در عین حال چهره‌های اصلح به میدان بیایند قطعا به حال جامعه مفید خواهد بود».

نماینده مردم بروجرد در خانه ملت همچنین درباره هزینه‌های مالی کاندیداهای ریاست‌جمهوری و پیشنهاد کمک مالی دولت در این راستا به کاندیداها اظهار داشت: «حتما باید مقررات مربوط به قانون انتخابات ریاست‌جمهوری تغییر کند چراکه این مسئله که هرکس به صرف علاقه‌مندی خود برای انتخابات ریاست‌جمهوری کاندیدا شود به هیچ‌وجه مناسب نیست».

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تأکید بر این نکته که کاندیداهای ریاست‌جمهوری باید از حداکثر شرایط مطلوب و حداقل محبوبیت برخوردار باشند گفت: «در بسیاری از کشورها چندهزار شخصیت شاخص و نخبه باید فردی را که قصد داوطلبی و حضور در انتخابات ریاست‌جمهوری را دارد مورد تأیید قرار دهند و آن را دارای صلاحیت بدانند تا آن شخص بتواند در این عرصه حاضر شود».

به اعتقاد بروجردی با وضعیت فعلی تخصیص اعتبار دولتی به کاندیداهای ریاست‌جمهوری درست نیست و خود این مسئله می‌تواند مشوقی برای حضور گسترده‌تر و بیشتر داوطلبان در این عرصه شود لذا با توجه به وضعیت فعلی قانون انتخابات این‌کار به هیچ‌وجه نه مفید است و نه ضروری.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
-
|
۱۲:۱۰ - ۱۳۸۷/۰۵/۱۹
0
0
چون جناح اصول گرا ميداند در دور آينده در بين مردم ايران جايگاهي ندارد اين ايده حرکت در جهت تشکیل دولت «همکاری ملی» مفید است را مطرح ميكند.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین